dvd spelen niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Halo Tweakers,

Een beetje gek, maar ik kan geen dvd afspelen, ook niet met power dvd.
Video bestanden kan ik alleen met winamp en divx afspelen; vlc en wmp laten het afweten (alleen geluid).
Asus P5QL Pro moederbord
Core 2 Quad processor
Asus X1550 grafische kaart
Sony dvdrw speler IDE
Lite-on dvd speler IDE
OS XP-home

Beide spelers staan in apparaatbeheer als scsi cd rom device, dat is volgens mij niet goed.
Alle codecs heb ik volgens mij (Ace mega codecs pack)_

Al diverse keren heb ik beide spelers gede-installeerd, maar na opstarten staan ze er gewoon weer zonder dat er iets verandert.
Enkele foutopsporingsprogramma's heb ik geprobeerd helaas zonder resultaat, geen foutmelding.
Sommigen onder jullie zullen mij herkennen als de ultieme nitwit op pc gebied, dus ik meld mij weer met enige schroom. Ik heb echt gezocht maar kan niet echt iets vinden, het verwijderen van een sleutel in het register levert ook al niets op.
Wie o wie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Het eerste wat ik mij afvraag: heeft dit ooit wel gewerkt? Is het iets dat spontaan ontstaan is of bestaan deze problemen al vanaf dag 1 dat je dit systeem hebt?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 09:25

D4NG3R

kiwi

:)

Het verwijderen van dingen uit het register is het LAATSTE wat je moet doen, al helemaal als je een nitwit bent op het gebied van computers 8)7 .

Maar zoals hierboven al werd gesteld, is dit probleem er sinds dag-1 of pas net?

Daarnaast (Het zal er weinig mee te maken hebben) "Core 2 Quad" ja... leuk... maar welke Core 2 Quad dan?

Welke DVD spelers trouwens.. zo kan ik weinig opzoeken over je spelers. Jah, sony DVD-RW.. lekker, maar welke dan?

Werken Live-CD's eigenlijk tijdens het opstarten? (een Linux distro op een CD'tje dus) of windows setup? (gewoon Windows CD erin doen tijdens het opstarten) want op deze manier kan je hardwareproblemen uitsluiten.

[ Voor 33% gewijzigd door D4NG3R op 12-03-2010 08:21 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Hawk
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-01 21:48
Zo even wat opmerkingen:

Test eerst je dvd speler (zoals D4NG3R NL hierboven al zegt) tijdens booten
Test vervolgens in Windows (XP Home) of je dvd's kunt openen met Windows Explorer
Test daarna een audio-dvd (als je die hebt)
Heb je een dvd met een losse video (bijv. .wmv of .avi) erop? Test die dan ook.
Heb je ook al eens andere video-dvd's geprobeerd?
Werkt die bewuste dvd wel in andere pc's / laptops?

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, te weinig info gegeven.
Deze pc draait pas sinds januari; nog nooit een dvd gespeeld, dus heeft het nooit gewerkt, denk ik.
Pc zelf in elkaar gezet; moederbord, kast en processor cadeau gekregen, beide spelers uit mijn oude pc gebruikt ( toen deden ze het wel).
Booten van XP gaat goed, audio gaat ook goed maar in AB staan ze als cd rom device en die term zag ik nooit eerder op mijn oude pc.
De dvd die ik probeer af te spelen is Lord of the Rings, gewoon de legale, gekochte versie die op mijn oude recorder geen problemen geeft.
Ook raar toch dat VLC de AVI-bestanden niet kan spelen en Winamp wel.
Is het mogelijk dat het iets met de grafische kaart te maken heeft, andere kaarten zoals Geforce 8400GS en MSI R4350 werkten helemaal niet, totaal geen beeld.
Raar verhaal toch?
Kan het zijn dat de IDE-connector op het moederbord niet goed is, dat er onvoldoende info wordt door gegeven? De spelers zijn goed, denk zelf dat dit moederbord een maandagmorgen produkt is, eerder had ik al problemen met het aansluiten van de HD en de speler op de IDE-connector, pas na het veranderen van de aansluitvolgorde, dus de speler aan het eind van de kabel ipv in het midden, kreeg ie er zin an.
Of is het allemaal veel simpeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 19:35
je kunt proberen om via apparaatbeheer beide dvd stations te de-installeren ( rechtermuisknop knop, opties enzzz) en dan opnieuw op te starten. Windows zal dan opnieuw proberen de apparaten te herkennen en te installeren. mogelijk werkt het dan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al gedaan, maar na opstarten staan ze er gewoon weer er wordt niet eens gezocht!
misschien moet ik ze afkoppelen, ga het proberen.
alvast dank voor jullie aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 19:37:
Kan het zijn dat de IDE-connector op het moederbord niet goed is, dat er onvoldoende info wordt door gegeven? De spelers zijn goed, denk zelf dat dit moederbord een maandagmorgen produkt is, eerder had ik al problemen met het aansluiten van de HD en de speler op de IDE-connector, pas na het veranderen van de aansluitvolgorde, dus de speler aan het eind van de kabel ipv in het midden, kreeg ie er zin an.
Of is het allemaal veel simpeler?
Heb je dan wel alle jumpers goed staan dan? Kan je mobo überhaupt wel meerdere IDE drives aan op 1 poort? Wat gebeurd er als je slechts 1 drive aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
Ik denk dat het aan windows XP ligt probeer windows 7 zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
n0elite schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 20:27:
Hoe kom je tot die conclusie? Laatste keer dat ik keek kon XP nog gewoon overweg met IDE drives en videobestanden hoor...

[ Voor 17% gewijzigd door Rupie op 12-03-2010 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Test eerst met een Linux LiveCD of daar het spelen van DVD's wel lukt. Verder ben je nog steeds erg vaag, wat gebeurd er nu precies als je bijvoorbeeld een normale AVI probeerd af te spelen, enz.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ofwel kun je wel een gewone (data) cd/dvd uitlezen met die dvd drive ? als dat goed gaat kunnen we het ide geneur uitsluiten

Een ide poort op een moederbord kan altijd 2 drives aan. (mischien iets fouts in de master/slave/cable selct settings) staan ze bijv op cable select en gebruik je geen cable select geschikt kabeltje?

ik heb het gevoel dat het codec pack alles verneukt heeft .. kun je die er af rossen en vlc opnieuw instaleren ?
er is weinig wat die niet van nature afspeelt
n0elite schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 20:27:
dude wtf ..... natuurlijk niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Fish op 12-03-2010 20:34 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pfoe,
jumpers staan goed, ook met 1 drive is er hetzelfde probleem, kabel uitgewisseld maakt ook niks uit.
geen foutcodes, leest wel maar geen beeld, is toch niet zo vaag?
wat is een normale AVI?
codec pack heb ik pas naderhand geinstalleerd juist omdat ook vlc niet werkte; op m'n oude pc zat geen codec pack want vlc speelde toch wel.
power dvd werkt ook niet, wat mis ik? (behalve een beetje geluk).
een raar mobootje hoor, dat asus.
wat heeft winamp en divx wat alle anderen niet hebben?
kom op Tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Download gewoon eens ergens een willekeurige AVI bestandje. Download bv. even de Alice in Wonderland-trailer van de Apple-website. Die dingen spelen perfect af met VLC 1.0.5 hier. Kijk eens of dat bij jou ook lukt.

EDIT: Slecht voorbeeld. Die links op de Apple-site zijn dood :z

Anyway, probeer eens gewoon een ander videobestand van het internet te plukken en af te spelen in VLC.

[ Voor 21% gewijzigd door Petervanakelyen op 12-03-2010 22:05 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De aanhouder wint! Het werkt weer; power dvd, vlc, wmp, km player, alles doet het!
Wat heb ik gedaan; in AB vond ik dat scsi scrom device zo raar staan, in dat lijstje stond ook iets met scsi, (marvell ide cotroller), dus ik heb dat rechts aangeklikt en vervolgens stuurprogramma bijwerken aangeklikt en het wonder geschiedde;beide spelers staan nu in AB als Lite-on DVD SOHD 167T en Sony DVDRW DRU 190A. Mooi maar nog steeds hetzelfde probleem. Tijd voor de harde aanpak; software in config.scherm.
Ace codecs gewist; geen resultaat. Asus video security, ATI catalyst, ATI codecs gewist, opnieuw opgestart en het was goed! Maar nu heb ik een ander probleem; wat was nu de oorzaak? Alle gewiste ATI-bestanden staan op de cd van mijn grafische kaart (V584) van Asus dus! Ik weet dat niet alle grafische kaarten compatible zijn met dit klote mobootje maar het is wel extreem hoor. En waarom stond er in AB bij Marvell niet zo'n grappig geel uitroeptekentje! Ik heb inmiddels 2 grafische kaarten weggegooid omdat Marvell niet echt aanwezig was, of vergis ik mij nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
P.S.

Ga nu dvdeetje kijken, met nadruk op kijken.
Pagina: 1