Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04 01:37
Ik gebruik een Creative X-Fi XtremeMusic icm Windows 7 x64 en de laatste drivers van Creative (inc. Win 7 fix). In eerste instantie leek de geluidskaart goed te werken.

Soms krijg ik echter geen geen geluid*. De kaart wordt door Windows herkend en werkt volgens windows goed. In het volumebeheer is te zien dat er geluid wordt afgespeeld. Eén of meerdere keren opstarten verhelpt dit probleem. Ik begrijp niet dat een apparaat het soms wel, en soms niet doet. Weet iemand wat dit kan zijn?

Ik gebruik trouwens de onboard geluidskaart van het moederbord vanwege de optische uitgang. Het lijkt me toch niet dat dit problemen geeft aangezien het vaak ook wel werkt.

Opmerkelijk: Terwijl ik dit tik springt ineens het geluid aan, wat het dus niet deed*. Ik begrijp er niks meer van.

*Ik hoor wel zachtjes een vervormd geluid als ik het volume van de speakers en pc voluit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
De "Product Identificatie Module Update " al geinstalleerd?

http://support.creative.c...14066,VARSET=CategoryID:1

Edit : Met Win 7 fix bedoel je bovenstaande fix?

[ Voor 8% gewijzigd door VCDfan op 11-03-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:44
Vaak gaan onboard kaarten en externe kaarten met elkaar ruzieën. Probeer is de onboard uit te schakelen en dan te kijken of het probleem wat je beschrijft zich nog steeds voor doet.

Verder zijn alle drivers van Creative voor Windows 7 bagger, ikzelf heb dan ook onofficiële die perfect werken.
*Mijn excuus, ik heb een OEM model, hoe het met officiële modellen zit weet ik niet....*

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04 01:37
Met de windows 7 fix bedoelde ik inderdaad die Product Indentificatie Module Update. Straks maar even de onboard geluidskaart uitschakelen/verwijderen.

Ondertussen heb ik de onboard geluidskaart verwijderd en uitgeschakeld. Het geluid doet het met de Creative-kaart, maar dat hoeft niet alles te zeggen. Voorheen deed 'ie het ook soms wel.
En ik blijf het toch gek vinden dat het soms wel en soms niet werkt(e), en hiervoor zelfs tijden goed heeft gewerkt.

Vooralsnog houd ik het maar op een conflict tussen de onboard geluidskaart en de creative kaart. Maar zal nog gaan puzzelen of het toch niet samen kan, zodat ik de optische uitgang op mijn PC kan gebruiken.

[ Voor 63% gewijzigd door CvB op 11-03-2010 22:35 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 23:59
Heb ook de Creative X-Fi XtremeMusic. Is die kaart nog steeds beter dan de huidige onboard geluidskaarten?