Siemens SX762 snelheid maximum 54MBits (wifi)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste

Ik heb sinds enkele dagen Telenet Fibernet (100Mbps), daarvoor had ik Turbonet.
Nu is mijn vraag, waarom dat in mijn windows 7, bij netwerk de snelheid 54 op Mbps staat.

De wifi van mijn Siemens SX762 kan normaal 108Mbps aan, ik verwacht dit niet te halen, maar toch wel iets meer dan 54Mbps.

Als ik een speedtest doe, dan haal ik net 12Mbps...
Zou dit een windows instelling zijn, of heb ik misschien iets verkeerd gedaan met mijn Siemens ?

alvast bedankt !

Rofni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Je weet het antwoord waarschijnlijk al?

De siemens kan volgens mij 54mbit aan, evt. 108mbps als jouw laptop dat ook kan.
(maar meestal niet, ze noemen het een 'turbo' modus, meestal werkt het alleen als
je ook een siemens wifi kaart gebruikt die dat kan, een 108mbps kaart van een ander merk
werkt zelfs vaak niet, ze gebruiken dan een andere manier van 'compressie' of data verzenden)

Veronderstel je haalt dus 54mbps wireless snelheid, wifi is half duplex, dus hou je 27mbps over.
Hiervan nog de 'overhead' afhalen en dan hou je misschien een (gokje) 15-20mbps over.
Dit betekend dat je over wifi zo'n 2 megabyte per seconde kan downloaden.

Op de bedrade aansluiting (lan) zal je best wel 100mbit kunnen halen misschien, maar via de wifi
van deze siemens lijkt het me sterk dat dat kan. (dan moet je toch gaan denken aan een wireless-N router)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2010 00:53 ]