streaming video downloadpuzzel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dohpaz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
Hoi,

Jaren geleden speelde mijn bandje Zaphod in het programma 'Barend en van Dorp'. Na de uitzending kregen we een betamax (!!!) tape met de uitzending mee die ik nooit meer gezien heb. Sinds kort staat ons optreden op de website www.barendenvandorp.nl op deze plek: http://www.barendenvandorp.nl/uitzendingen/uitzending-05-11-2002. Het is alleen niet te downloaden en ik wil de 2 stukjes met aankondiging op onze site plaatsen.

Ik hoopte op dezelfde manier als hoe je youtubefilmpjes kan downloaden dit ook te kunnen doen met deze uitzending maar er is geen duidelijke url naar het filmpje te vinden.

Dus ging ik de broncode bekijken, wat ik eigenlijk al niet meer snap maar goed: daarin kwam ik weer deze url tegen: http://www.barendenvandorp.nl/sites/default/files/xml/jw-node-1369.xml die zou moeten verwijzen naar de opname.

De url leverde een pagina op met daarin vermoedelijk de uiteindelijke verwijzing naar de naam van de video: <location>20021105_3849796_barendenvandorp.mp4</location>

En vanaf hier weet ik eigenlijk niet zo goed hoe ik verder moet...(behalve dan aan de beheerders vragen of ze mij een kopie kunnen verschaffen) maar das minder praktisch, minder snel en minder leuk en leerzaam toch?

Kan iemand mij verder helpen?
Hope so

...trouwens: zit ik wel op het goede forum?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:43

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
rtmpe://balanced-stream.bevd.prolocation.net/simplevideostreaming/20021105_3849796_barendenvandorp.mp4

Wikipedia: Protected Streaming
When selected at the server level, all content is encrypted by the Flash Media Server "on the fly". This means there is no encryption of the source file needed (which is different from Microsoft DRM, for instance). For data transmission, a special protocol is used: RTMPE or RTMPS.
In the past, some tools were able to capture RTMPE streams by taking advantage of a security hole within the Flash player object. Replay Media Catcher was the first software capable of downloading RTMPE streams, this feature was introduced by Applian Technologies in 2008. As of January 28, 2009, any newly installed copy of Replay Media Catcher does not support Adobe Secure RTMP Measures. Applian Technologies have resolved a dispute with Adobe Systems, without admitting any wrongdoing or liability, by agreeing not to circumvent any Secure RTMP Measures developed by Adobe.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dohpaz
Okay dankje voor je snelle reactie waarin ik begrijp: de stream is encrypted en dus niet down te loaden??? Dus moet ik wrschnlk aan aan captivate-achtige oplossingen denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt het ook heel anders doen, mail die zender eens, leg uit dat jij te zien bent op die filmpjes en ze graag wil gebruiken. Wie weet zijn ze wel zo aardig die dingen beschikbaar te stellen voor je.

Screencaptures kan ook prima (ik weet niet of camtasia een framerate heeft die hooggenoeg ligt, maar zoiets kun je wel proberen).

[ Voor 24% gewijzigd door TERW_DAN op 11-03-2010 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

In het uiterste geval zou je nog iets als Fraps kunnen gebruiken; gewoon 'fysiek' het filmpje opnemen als een soort van 30 screenshots per seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dohpaz
Ik heb een paar programma's geprobeerd voor opnemen vd stream maar das allemaal toch minder (vooral qua geluid en gefragmenteerd beeld) Dus inderdaad rtl4 maar vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dohpaz
Heb net RTL gebeld en kreeg te horen dat ik een dvd kan bestellen waamee ik niets mag doen voor 65,-. Het feit dat ik bijgedragen heb aan het succes van de uitzending (okay ik zet het effe zwart-wit neer) maakt niet uit. Tsja. Ik heb bij Buma/Stemra gewerkt en weet hoe het zit met de exploitatie van je eigen auteursrechten dus daar maak ik me niet druk om.

Ik ga me dus toch maar weer focussen op de progs die jullie hier aandragen voor het opnemen vd streams.
Thanks so far. Tips blijven welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic007
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-08 11:27
Kees schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 17:15:
rtmpe://balanced-stream.bevd.prolocation.net/simplevideostreaming/20021105_3849796_barendenvandorp.mp4
Misschien kan je die hiermee dumpen ? http://www.videohelp.com/tools/RTMPDump
Pagina: 1