Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Waarvoor zijn die kleine cameraatje aan de snelweg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn er echt enorm veel van die kleine cameraatjes op de snelwegen. Ik moest gisteren van Utrecht naar Rotterdam en vroeg me af waarvoor deze dienen. Ik heb er misschien wel 50 gezien, overal aan vastgemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2s66137.jpg Ik doel niet op zulke camera's, dat zijn camera's die foto's van je auto maken, indien je die bijvoorbeeld wilt verkopen, maar die foto's zijn altijd heel duur en die kun je net zo goed zelf maken.

Maar van die kleine, zoals de meest rechtse hier:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/11i1ts4.jpg

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:23

Matis

Rubber Rocket

Is dat niet voor trajectcontrole / filedetectie?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:04
Dat is toch om de weg in te gaten te houden qua files? In die verkeerscentra hebben ze de beelden van alle snelwegen en zien ze dus hoeveel file er is, en dat hoor je weer op de radio...

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Rijkswaterstaat, om te kijken hoe de wegen eruit zien en of er ergens calamiteiten zijn, zodat ze snel in kunnen grijpen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Nummerborden detectie ?

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 12:01

painkill

Pain(k)(ill)

En dat kun je niet zelf bedenken?

Nou goed dan, dit zijn videobeelden om vast te stellen of er file is.
En omdat het er zoveel zijn is de afstand van de file ook wel redelijk goed te bepalen.

Maar aangezien er per rijstrook 1 is gaat het op de foto om snelheiddetectie.
Deze registreren jou auto, als je over bijvoorbeeld 1 KM weer langs zo'n stel camera's komt dan word er in de centrale gemeten hoeveel tijd er tussen zat, en voila, je gemiddelde snelheid is er. Is die te snel dan krijg je en bekeuring ;)

[ Voor 45% gewijzigd door painkill op 11-03-2010 16:54 ]

Mijn SNES verzameling!

Verwijderd

Topicstarter
Ah, op die manier, had al wel zo'n voorgevoel, maar wilde 't graag even zeker weten gezien ik gisteren best wel snel reed. Dat zou inderdaad wel logisch zijn, al vond ik het op sommige plekken wel overdreven dat er best weinig auto's waren en dat je even 70 km per uur maar mocht rijden.

Gelukkig flitsen ze nooit op de verplichte snelheid die door digitale borden wordt aangegeven bij files?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 16:54 ]

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-11 19:52
http://player.omroep.nl/?aflID=8926308 <- Klokhuis aflevering over files :-)

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 12:01

painkill

Pain(k)(ill)

Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:53:
Gelukkig flitsen ze nooit op de verplichte snelheid die door digitale borden wordt aangegeven bij files?
Jazeker wel, het is en blijft een verplichte snelheid.
Je kunt natuurlijk geluk hebben als het nog oude flitspalen zijn waar je nog handmatig de te flitsen snelheid in moet stellen zijn. Maar op de snelwegen zijn het meestal wel flitspalen die aangesloten zijn op een centraal systeem, en die zijn wel direct in te stellen op een snelheid.

Mijn SNES verzameling!

Verwijderd

Topicstarter
Daar geven ze waarschijnlijk de schuld aan verkeersongeluk, ritsen (daardoor hard ik gister wel 3x 2km last van langzaamrijdend verkeerd, was niet echt handig), veel verkeer, maar er wordt nooit de schuld gegeven aan een bepaald soort rijders n.a.v hun rijgedrag, dus is beetje saaie informatie. :+ Had gister ook al gezocht naar 'de oorzaak van files', in de hoop mensen ervan te overtuigen dat je beter 140 dan 90 op de snelwegen kunt rijden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 17:00 ]

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:24
En ter aanvulling: bij wegen waarbij vluchtstroken als spitsstrook worden ingezet is permanente cameracontrole verplicht. Als er een auto met panne stil komt te staan, wordt meteen de spitsstrook afgesloten. Op die wegen zal je dus elke x-honderd meter een camera zien hangen.
Pagina: 1