Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk IJntema
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-01 12:26
Spontaan sinds vanmorgen herkend windows 7 mijn Samsung 2443BW niet meer.

Dat wil zeggen hij geeft aan, dat het een Generic non-PhP Monitor is.

Zelfs als ik de drivers van de samsung site installeer, geeft hij hem inderdaad wel aan als een Digital 2443BW, maar de schermresoluties willen niet in Widescreen.

De enige opties die ik krijg zijn 4:3 resoluties.

Pak ik mn andere monitor springt windows zelfs actief direct om naar de native van die monitor 1680x1050; dus het ligt hem niet aan de windows installatie.

De andere PC met Windows 7 geeft hetzelfde probleem met de monitor.

Als ik echter in mijn Nvidia instellingen ga lopen prutsen krijg ik er wel een 1920x10XX resolutie op het scherm, waarbij de melding van het OSD komt, dat dit niet de native resolutie is.

Het vreemde is, gisteravond werkte alles perfect en ik draai al een tijdje probleemloos Windows 7 Enterprise.
Er zijn ook geen windows updates geweest, want zelfs na een roll-back ong. 2 weken geleden deed het probleem niet verdwijnen.

Wie heeft enig idee? De monitor zit nog in de garantie.

Old school gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-05 13:16

donny007

Try the Nether!

Ik heb dezelfde monitor en draai al 4 maanden probleemloos Windows 7, de monitor werkte meteen op native resolutie (1920x1200), hij wordt in de device manager herkend als "Algemeen PnP-Beeldscherm" en in het configuratie scherm als een "SyncMaster".

Ik heb hem aangesloten op een Nvidia 9800GT.

Het lijkt erop dat je videokaart/driver de beeldscherm resolutie/eigenschappen niet goed herkend.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk IJntema
donny007 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:35:
Ik heb dezelfde monitor en draai al 4 maanden probleemloos Windows 7, de monitor werkte meteen op native resolutie (1920x1200), hij wordt in de device manager herkend als "Algemeen PnP-Beeldscherm" en in het configuratie scherm als een "SyncMaster".

Ik heb hem aangesloten op een Nvidia 9800GT.

Het lijkt erop dat je videokaart/driver de beeldscherm resolutie/eigenschappen niet goed herkend.
Ik heb niets qua drivers/instellingen veranderd en gisteren werkte hij nog perfect; en ik heb hem al aan een andere pc gehangen en daar geeft hij hetzelfde probleem.

Ik vrees, dat het niet aan videodriver probleem is; want een andere monitor wordt zonder problemen direct herkend.

Old school gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Laatst online: 18-05 16:20

Iska

In case of fire, use stairs!

Misschien even andere aansluiting proberen (bijv. VGA ipv DVI)

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr00pZ
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-12-2024
Probeer anders de nieuwste drivers, of oudere drivers dan je nu hebt van je kaart te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk IJntema
Uiteindelijk samen met m'n vader, bedankt Pa, erachter gekomen, dat de DVI ingang van de monitor defect is (inmiddels heeft die helemaal geen beeld meer) en de VGA ingang werkt de monitor naar behoren.

Hij is inmiddels onderweg naar Samsung voor herstel.

Old school gamer

Pagina: 1