Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanari3
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-01 14:47
Beste Tweakers,

Een collega heeft mij gevraagd om binnen ons netwerk de resolutie van de beeldschermen vast te zetten. Op bijvoorbeeld 1024x786. We willen dan met GPO uitsluiten dat medewerkers en leerlingen deze kunnen veranderen. Wel willen we dat door middel van wat snelkoppelingen in het start menu dit is aan te passen.
Daar kunnen dan 2 a 3 snelkoppelingen komen die andere resoluties (direct) instellen.

Ik heb het net al afgezocht maar heb zelf niets kunnen vinden. Zijn er misschien tweakers die een soortgelijk probleem al op een creatieve manier hebben weten op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-08 14:11
Waarom zou je dat doen? 1024 is in mijn ogen onwerkzaam. Als je het vast zet zou ik het op native resolutie van het beeldscherm vastzetten. In GPO heb je onderandere "Disables the Display Control Panel." om toegang tot de settings te ontzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanari3
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-01 14:47
1024 is slechts een voorbeeld. Omdat wij binnen de organisatie verschillende monitoren hebben (ook nog CRT) moet ik standaard kiezen voor een resolutie die gegarandeerd word ondersteunt door alle monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:47
kanari3 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:01:
1024 is slechts een voorbeeld. Omdat wij binnen de organisatie verschillende monitoren hebben (ook nog CRT) moet ik standaard kiezen voor een resolutie die gegarandeerd word ondersteunt door alle monitoren.
Zoals Cobalt al aangeeft is 1024 voor de huidige LCD schermen mogelijk niet helemaal goed.

Als je je CMDB op orde hebt dan zou je met aparte GPO's een voorkeurs resolutie kunnen instellen, echter dat is natuurlijk wel erg bewerkelijk. Als je een niet te divers aantal schermen hebt dan zou dat goed kunnen.

Anders misschien per lokaal? (ben een beetje hardop aan het denken).

Ik zie dat het om een school gaat, anders zou ik deze functie niet eens vast laten zetten. Ik kom dit binnen een kantoor omgeving niet vaak tegen.