Beste mede tweakers,
Ik heb al een tijdje een watersysteem. Toen ik een paar jaar geleden het pakket opende zaten er twee flesjes met een vloeistof erin vraag me niet wat het was stond ook nergens op de doos of in de handleiding. Omdat die flesjes heel snel leeg waren en ik altijd dacht dat koelvloeistof het beste voor je watercooling is. heb ik bij de shell koelvloeistof gehaalt en heb ik dat gemengd. Dat heeft altijd goed gedraaid tot dat mijn pomp kuren ging geven. Toen heb ik dit eruit gehaalt en een alternatief gezocht na van een vriend gehoort te hebben dat als je water kookt en het dan af laat koelen en het dan in je watersysteem te doen heb ik dat maar ik geprobeerd. Ik kreeg al snel heel veel dingenetjes in mijn reservoir (heel kleine witte puntjes) en mijn pomp kapte ermee hij deed niks meer. na mijn pomp die in het reservoir zit losgekopelt te hebben dus pomp + reservoir los. En er een paar keer warm water doorheen laten lopen. deed mijn pomp het weer
toen heb ik er weer gewoon koelvloeistof in gedaan die ik bij de shell heb gekocht. Dat draaide weer een tijdje maar toen me pomp weer kuren begon te geven was ik met mijn watercooling even klaar. ik heb in het dorp bij ons een standaard intel cooler gekocht en op mijn videokaart weer de orginele cooler en het draaide. Maar na mijn G5 casemod wou ik mijn PC heel erg stil hebben. En mijn watercooling was heel stil. Dus gister mijn watercooling wwer schoongemaakt en er weer koelvloeistof ingedaan. En mijn pomp ging niet aan. Dus met een beetje tikken ging die aan maar hij pompt in schokken dat hoor de ook. Vanochtend maar eens mijn reservoir gevult met azijn en mijn pomp aangezet. en het azijn vloog door het reservoir heen. Had het niet op mijn hele systeem aan maar een slang gepakt en die op de ingang van me pomp gedaan en de andere kant op de uitgang van me pomp en het reservoir zit er natuurlijk tussen. Ik dacht zelf nog dat het misschien eraan lag dat de koelvloeistof een dichtere eenheid had en dus zwaarder zou zijn. Maar een ding is zeker mijn pomp doet het niet goed met koelvloeistof en bij water krijg ik allemaal dingen in mijn reservoir. Dus mijn vraag is kan ik azijn in mijn systeem doen? want dat pompt mijn pomp onwijs snel door. ( Ik heb dit nergens op internet kunnen vinden) en zo nee wat is dan het beste om erin te doen. Want ik wil wel graag watercooling
Ik heb al een tijdje een watersysteem. Toen ik een paar jaar geleden het pakket opende zaten er twee flesjes met een vloeistof erin vraag me niet wat het was stond ook nergens op de doos of in de handleiding. Omdat die flesjes heel snel leeg waren en ik altijd dacht dat koelvloeistof het beste voor je watercooling is. heb ik bij de shell koelvloeistof gehaalt en heb ik dat gemengd. Dat heeft altijd goed gedraaid tot dat mijn pomp kuren ging geven. Toen heb ik dit eruit gehaalt en een alternatief gezocht na van een vriend gehoort te hebben dat als je water kookt en het dan af laat koelen en het dan in je watersysteem te doen heb ik dat maar ik geprobeerd. Ik kreeg al snel heel veel dingenetjes in mijn reservoir (heel kleine witte puntjes) en mijn pomp kapte ermee hij deed niks meer. na mijn pomp die in het reservoir zit losgekopelt te hebben dus pomp + reservoir los. En er een paar keer warm water doorheen laten lopen. deed mijn pomp het weer