Watercooling vloeistof? azijn,koelvloeistof?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 20:06
Beste mede tweakers,

Ik heb al een tijdje een watersysteem. Toen ik een paar jaar geleden het pakket opende zaten er twee flesjes met een vloeistof erin vraag me niet wat het was stond ook nergens op de doos of in de handleiding. Omdat die flesjes heel snel leeg waren en ik altijd dacht dat koelvloeistof het beste voor je watercooling is. heb ik bij de shell koelvloeistof gehaalt en heb ik dat gemengd. Dat heeft altijd goed gedraaid tot dat mijn pomp kuren ging geven. Toen heb ik dit eruit gehaalt en een alternatief gezocht na van een vriend gehoort te hebben dat als je water kookt en het dan af laat koelen en het dan in je watersysteem te doen heb ik dat maar ik geprobeerd. Ik kreeg al snel heel veel dingenetjes in mijn reservoir (heel kleine witte puntjes) en mijn pomp kapte ermee hij deed niks meer. na mijn pomp die in het reservoir zit losgekopelt te hebben dus pomp + reservoir los. En er een paar keer warm water doorheen laten lopen. deed mijn pomp het weer :D toen heb ik er weer gewoon koelvloeistof in gedaan die ik bij de shell heb gekocht. Dat draaide weer een tijdje maar toen me pomp weer kuren begon te geven was ik met mijn watercooling even klaar. ik heb in het dorp bij ons een standaard intel cooler gekocht en op mijn videokaart weer de orginele cooler en het draaide. Maar na mijn G5 casemod wou ik mijn PC heel erg stil hebben. En mijn watercooling was heel stil. Dus gister mijn watercooling wwer schoongemaakt en er weer koelvloeistof ingedaan. En mijn pomp ging niet aan. Dus met een beetje tikken ging die aan maar hij pompt in schokken dat hoor de ook. Vanochtend maar eens mijn reservoir gevult met azijn en mijn pomp aangezet. en het azijn vloog door het reservoir heen. Had het niet op mijn hele systeem aan maar een slang gepakt en die op de ingang van me pomp gedaan en de andere kant op de uitgang van me pomp en het reservoir zit er natuurlijk tussen. Ik dacht zelf nog dat het misschien eraan lag dat de koelvloeistof een dichtere eenheid had en dus zwaarder zou zijn. Maar een ding is zeker mijn pomp doet het niet goed met koelvloeistof en bij water krijg ik allemaal dingen in mijn reservoir. Dus mijn vraag is kan ik azijn in mijn systeem doen? want dat pompt mijn pomp onwijs snel door. ( Ik heb dit nergens op internet kunnen vinden) en zo nee wat is dan het beste om erin te doen. Want ik wil wel graag watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:02
ik gebruik zelf gewon feser one, en dit werkt echt perfect, nooit problemen mee gehad
kan je gewoon halen bij higflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemmy18
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-10-2024

Lemmy18

H2O-cooling addict

is dat systeem een zalman reserator? aangezien ik je niet over een radiator hoor praten

Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:47

Zenix

BOE!

Niet teveel koelvloeistof erin gooien. Klein beetje is genoeg. Het allerbeste is demi water gecombineerd met zilver,puur als je over duurzaamheid praat. Feser one is leuk, maar die kleurtjes zijn nou niet echt duurzaam als je meer dan jaar met hetzelfde spul wilt draaien. En die zonder kleurtjes is overpriced. Want dat is gewoon 'super' demi water die al anti-alg etc is. Ik draai zelf dus met demi-water en een strookje zilver in mijn reservoir en het blijft mooi schoon :)

[ Voor 12% gewijzigd door Zenix op 11-03-2010 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, gewoon bij een shop als highflow koelvloeistof bestellen, gebruik zelf ook feser one naar alle tevredenheid.
En niet gek gaan doen en azijn of iets anders kopen wat niet voor een pc waterkoeling bedoeld is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
demi water met een stukje zilver er in werkt inderdaad ook perfect

feser one doe ik niet om de kleuren, slangen zijn toevallig al gekleurd maargoed, zelfde kleur vloeistof er in en niemand die er iets van ziet.

punt van het hele verhaal, geen gekke dingen in je loop gaan gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:20
Azijn lijkt me nou niet zo'n goed plan. Je zal nooit aanslag van zoutresten zoals kalk krijgen denk ik, maar het zuur kan na verloop van tijd wel je slangen uitharden zodat deze broos worden. Bovendien is de eigenschap van een zuur dat het veel metalen oplost 8)7 Nu is azijn wel een zwak zuur maar toch.

Verder zit er vaak een houdbaarheidsdatum op azijn. Heb zelf een keer meegemaakt dat er een mooie schimmellaag op (heldere) huishoudazijn zat.

Gewoon demiwater is goed, of de aanbevelingen hierboven genoemd volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

witte dingetjes is gewoon kalkaanslag (of kalk en algen aanslag, hoewel dat groen word meestal) en dat kan je pomp goed vastzetten.. n uurtje draaien met azijn en dan weer goed afspoelen met demi water is goed om het op te lossen :)

1 fles demi water met minder dan 1/10e fles auto koelvloeistof is hoe ik draai.. tis echt maar een bodempje van dat spul, en de rest is gedeminderaliseerd/gedestilleerd water :) spul tegen corrosie of algen toevoegen kan, de simpelste is autokoelvloeistof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Ik draai al weer een paar maandjes met puur gedestilleerd water, ik ga het binnenkort wel vervangen omdat er vuil in is gekomen maar tot nu toe bevalt het prima, en het kost ook nog geen drol :).

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
Oke, allemaal bedankt voor jullie reacties maar hoe kom ik aan dat demi water? Supermarkt? Dus als ik het goed begrijp is het gewoon het beste om te gaan mengen demi water met een bodempje koelvloeistof?

Alvast bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
En allereerst moet ik nu obg een uur spoelen met azijn ( als me hele systeem gewoon aangealoten is) kan het verder geen kwaat voor me temps enzo azijn gelijd dat de warmte wel goed? Nog maals bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 12:20

mace

Sapere Aude

sebasmac schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:14:
Oke, allemaal bedankt voor jullie reacties maar hoe kom ik aan dat demi water? Supermarkt? Dus als ik het goed begrijp is het gewoon het beste om te gaan mengen demi water met een bodempje koelvloeistof?

Alvast bedankt allemaal!
Demiwater kun je het beste bij de bouwmarkt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Azijn tast je radiatoren en koelblokken aan. Koper lost namelijk op in azijn. Ik zou daar dus zeker niet mijn spullen mee reinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
Na een zoek beurt op internet het volgende gevonden http://maxcamo.uwshoponli...=products&subCatID=45#225 demi water voor 1 euro voor en literfles dat kan ik natuurlijk niet laten staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:38
demiwater word volgens mij bij de meeste grote supermarkten ook wel verkocht... bij ons bij de c1000 heb je ook een liter voor 1 euro... werkte prima bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

sebasmac schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:24:
Na een zoek beurt op internet het volgende gevonden http://maxcamo.uwshoponli...=products&subCatID=45#225 demi water voor 1 euro voor en literfles dat kan ik natuurlijk niet laten staan
Want in de supermarkt kost het zeker 10 cent meer ? zo een heel speciale prijs is het nou toch ook weer niet ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Het is ex BTW dus dan wordt het €1,19, plus verzendkosten.

Geloof me, koop het maar gewoon in de winkel. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:37

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

ik draai met rio demi water van de c1000 XD 70 cent :)

[ Voor 11% gewijzigd door wâldpyk op 11-03-2010 22:54 ]

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
Oke, hier in het dorp hebben we een AH en een plus en ook nog een aldi dus die zullen het wel hebben. Dan haal ik het daar wel en nog maals bedankt ga morgen eerst maar een een uurtje spoelen met azijn, kon dat echt geen kwaat met me temps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:47

Zenix

BOE!

Zelfs de drogist heeft demi water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
sebasmac schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:55:
ga morgen eerst maar een een uurtje spoelen met azijn, kon dat echt geen kwaat met me temps?
Er is net een aantal maal verteld dat je dit beter niet kan doen. Bovendien: Hoe warmer je azijn, hoe beter spullen er in oplossen. Mijn waterkoker maak ik schoon door hem met azijn te laten koken. Na 5 minuten is hij helemaal schoon. Maar deze kan ik goed naspoelen.

ALS je je waterkoeling setup schoonmaakt met azijn, moet je deze ook goed naspoelen. Dat moet natuurlijk wel met demiwater anders heb je de kalk zo weer terug als je hem doorspoelt met kraanwater. Maar dan heb je wel vele liters nodig om ook de laatste sporen azijn uit je setup te krijgen. Dus uiteindelijk schiet je er niet veel mee op denk ik. Laat staan wat al eerder gezegd is, dat je metalen kunnen oplossen in het azijn met alle gevolgen van dien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01

Pathogen

Shoop Da Whoop

Drogist, bouwmarkt, supermarkt, demiwater kun je overal kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

En nogmaals: alleen je pomp en eventueel je reservoir en slangen met azijn spoelen, niet je waterblokken of radiatoren! En na het spoelen met azijn weer goed doorspoelen met demiwater. En nee, je kan dit niet op je draaiende PC doen!

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Met hier boven, maar als je je waterblokken schoon wil maken moet je ze open maken en even 5 minnuutjes onder de ketchup laten staan, het klinkt raar maar het werkt echt fantastisch, als je geen schade aan je blokken hebt zien ze er daarna weer als nieuw uit !

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

TGEN schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:32:
En nogmaals: alleen je pomp en eventueel je reservoir en slangen met azijn spoelen, niet je waterblokken of radiatoren! En na het spoelen met azijn weer goed doorspoelen met demiwater. En nee, je kan dit niet op je draaiende PC doen!
Je radiatoren/blokken kun je best met azijn spoelen, maar dat zou ik alleen doen als je een goeie laag aanslag hebt of zo.
Half jaar terug nog een compleet groen uitgeslagen radiator van iemand overgenomen en op die manier weer blinky blinky gekregen :*)

Maar dan moet je na het spoelen met azijn wel enorm goed spoelen met water, en ervoor zorgen dat al je azijn er echt uit is!
BGB4rn schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:41:
Met hier boven, maar als je je waterblokken schoon wil maken moet je ze open maken en even 5 minnuutjes onder de ketchup laten staan, het klinkt raar maar het werkt echt fantastisch, als je geen schade aan je blokken hebt zien ze er daarna weer als nieuw uit !
Wikipedia: Tomatenketchup

Wat zit daarin? Juist: azijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Pathogen op 12-03-2010 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

true, maar ik was niet van plan dat in mijn radiatoren te laten lopen, mijn waterblocks zijn er erg van opgeknapt :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
ooh, even terugkomen op demi water, de albert hein (nijvoorbeeld) heeft het ook voor €0,50 de liter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

yup, ketchup is ook echt ideaal voor het poetsen van blokken aan de cpu kant, omdat het dr niet af loopt zoals gewoon azijn.

overigens is spoelen met kraanwater om de azijn weg te krijgen geen probleem, maar dan moet je daarna met demi water spoelen om t kraanwater weg te krijgen..

al deze zaken sowiso gewoon doen met de parts buiten je computer, voor de pomp moet je dan ff n 12v supply regelen, of je psu ff uitbouwen en zorgen dat ie draait zonder mobo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjThase
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 12:50
ligt het aan mij of hoort dit in het cooling topic? kan iemand mij anders ff vertellen wrm het hier zou horen?

Mop mop, gas derop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
Je zit hier in het cooling forum jongen bedankt heb vandaag demo water gekocht en werkt als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

djthase schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 20:50:
ligt het aan mij of hoort dit in het cooling topic? kan iemand mij anders ff vertellen wrm het hier zou horen?
Op Got sporen we het juist aan om voor verschillende vragen aparte topics aan te maken en niet alles in één groot topic te dumpen.

Dit is prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
Volgens mij is het nu klaar er kan een slotje op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je weet inmiddels wel dat het einde van de discussie op GoT nog niet betekent dat we zomaar een slotje zetten. Dat doen we nu dus ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Hoop dat je alles nog kan spoelen, want ik raad je aan om gedestilleerd water te gebruiken.
Is nog zuiverder dan demi water.
En geleid nog slechter elektriciteit dan demi water, kan voordelig zijn bij lekkage.

En het spoelen met (verdunde) azijn werkt wel en kan geen kwaad voor een korte tijd.
En overdreven naspoelen is ook niet nodig, want het neutraliseert gewoon na een korte tijd.

Ik gebruik altijd een waterzuiger om mijn systeem leeg te halen na spoelen met azijn.
Naspoelen heb ik nog nooit gedaan, gaat al jaren goed.
Een koelblok vreet echt niet weg door een beetje azijn ;)

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nee, maar de dunne leidingen in je radiator wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Weet zeker dat het erg mee valt. Je moet natuurlijk wel flink verdunnen met water.

De zeer kleine hoeveelheid kalk die in je systeem zal zitten, als het er al in zit.
Die lossen makkelijk op in een mengsel van 1:10, 1:12.
Dit laat je een kwartier, misschien 20 minuten in je systeem zitten.
Jij gebruikt toch demi water, daar zit helemaal geen kalk in.
Op z'n hoogst vinden de algen het niet zo fijn, voor de rest is azijn maar een matig schoonmaakmiddel.
Een echt nut van azijn zie ik zelf niet echt, maar kan geen kwaad.

En daar komt bij dat het een gesloten systeem is, dus de kalk hoeveelheid word niet aangevuld door vers water.
Die verdunde hoeveelheid azijn zal het koper echt niet aantasten.
En hoe vaak doe je dat nu, 1 x per 1,5 a 2 jaar?
Dat je het niet gebruikt is prima, maar kan echt geen kwaad.

Weet je btw zeker dat je rad ook echt van zuiver koper (rood) is, en niet van messing (goud)?
Dit is veel sterker en minder gevoelig voor zuren.
Die twee worden namelijk nogal eens door elkaar gehaald. En vaak is een rad ook van messing gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
Als je even geen ketchup meer hebt liggen kan je ook mosterd gebruiken, zit ook azijn in. In beide gevallen: Let wel op de houdbaarheidsdatum :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Oxellaar schreef op zondag 14 maart 2010 @ 00:04:
Hoop dat je alles nog kan spoelen, want ik raad je aan om gedestilleerd water te gebruiken.
Is nog zuiverder dan demi water.
En geleid nog slechter elektriciteit dan demi water, kan voordelig zijn bij lekkage.

En het spoelen met (verdunde) azijn werkt wel en kan geen kwaad voor een korte tijd.
En overdreven naspoelen is ook niet nodig, want het neutraliseert gewoon na een korte tijd.

Ik gebruik altijd een waterzuiger om mijn systeem leeg te halen na spoelen met azijn.
Naspoelen heb ik nog nooit gedaan, gaat al jaren goed.
Een koelblok vreet echt niet weg door een beetje azijn ;)
Sinds wanneer is demiwater geen gedestilleerd water?

uit http://nl.wikipedia.org/wiki/Gedemineraliseerd_water:
Het verwijderen van de storende ionen kan gebeuren door het water te laten koken en de ontstane waterdamp te laten condenseren (destillatie) in een reservoir. In dat geval spreekt men van gedestilleerd water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

koe <---> dier

demi water kan gedestilleerd zijn, gedestilleerd is per defenitie ook demi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Anders lees ik zelf ff verder, demiwater is op meerdere manieren te verkrijgen blijkbaar :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
Ja, Wat ik al zei allemaal bedankt heb demi water gekocht en het draaid als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Maar goed, zo te horen is de TS tevreden.
Daar gaat het om.

Je kan in de toekomst ook eens Engine Ice gebruiken.
Werkt erg goed en je hebt er de komende 2 jaar geen onderhoud aan.

[ Voor 70% gewijzigd door Oxellaar op 15-03-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmac
Oke ik zal daar ook eens naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fasster
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-02-2023

fasster

splitter your brain

mischien een domme vraag maar hoe kom ik aan een stukje zilver voor in de loop en hoe veel zilver hebben we het over :?

i7 920@4.2, ek supreme HF full copper, ek spinbay res, mcp 650 met ek top, rx240,gchanger 360, sapphire 5970oc ek full cover block, cosmos s, nexus tranculity 850, ocz paltinum xtc 6gb artic cooling heatspredder, ek south bridge waterblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modernization
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09-2024
fasster schreef op maandag 26 april 2010 @ 18:52:
mischien een domme vraag maar hoe kom ik aan een stukje zilver voor in de loop en hoe veel zilver hebben we het over :?
Highflow.nl verkoopt deze kant en klaar, kost iets van 10euro en past in je reservoir of misschien in je slang.
Deze dus:)

[ Voor 13% gewijzigd door modernization op 26-04-2010 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fasster
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-02-2023

fasster

splitter your brain

damn, net een pakket van highflow onderweg. dat word dus nog een keer bestellen iig bedankt

i7 920@4.2, ek supreme HF full copper, ek spinbay res, mcp 650 met ek top, rx240,gchanger 360, sapphire 5970oc ek full cover block, cosmos s, nexus tranculity 850, ocz paltinum xtc 6gb artic cooling heatspredder, ek south bridge waterblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusti
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik haal mijn 'demi-water' uit mijn condensatie-droogkast, (gebruik ik ook voor het stoomstrijkijzer)
dat kost helemaal niets, dat laat ik nog even door zo'n plastic koffiefilter om eventuele pluisjes te voorkomen.

[ Voor 15% gewijzigd door dusti op 08-08-2011 13:39 . Reden: link naar filter toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobM
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
ik draai zelf op gemengd demiwater van de kruidvat (49 cent per liter :D) en Feser View active uv dye, werkt tot nu toe perfect!

[ Voor 3% gewijzigd door JobM op 23-05-2011 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

haha dat water heb ik ook met wat ptnuke er in :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit draadje is meer dan een jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

en de laatste post al bijna 2 uur... wat maakt het uit, het is toch juist t dat er niet nóg een draadje aangemaakt is over het zelfde onderwerp ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zei toch niet dat het wat uitmaakt? Het viel me op.
Goed idee zo'n eigen demiwaterbron.
Wat is een plastic koffiefilter?
Hier zit sinds een jaar leidingwater er in met doorzichtige slangen. Zo te zien heb ik nog steeds geen algenprobleem.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:44
Hmmm... Ik heb een osmose-toestel, daarmee zou het ook wel moeten lukken denk ik dan.

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3lderland
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-03-2021
Even voor de duidelijkheid: gebruik nooit gekookt water om daar je waterkoeling op te draaien. Het enige dat gebeurt bij koken, is dat zuiver water verdampt. Je houdt een vloeistof over met een hogere concentratie vaste deeltjes, dan waar je mee begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:47:
Ik zei toch niet dat het wat uitmaakt? Het viel me op.
Goed idee zo'n eigen demiwaterbron.
Hier zit sinds een jaar leidingwater er in met doorzichtige slangen. Zo te zien heb ik nog steeds geen algenprobleem.
Leidingwater zonder toevoegingen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dan ben ik erg benieuwd wat je aantreft als je de boel open maakt. Gewoon leidingwater zonder toevoegingen is een behoorlijk onverantwoorde gok nemen met je dure WC spullen. Ik ken eigenlijk geen andere voorbeelden waarbij dat langdurig goed is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oei dan moet ik het inderdaad snel openen.
Of toch in ieder geval snel iets anders er in doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:47:
Je kent die papieren koffiefilters wel?

Nou dat maar dan van plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

en waar kan je die kopen/downloaden/stelen ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:59
oja kun je plastic nu ook al downloaden ;(

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

BGB4rn schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:51:
en waar kan je die kopen/downloaden/stelen ?
Blokker ofzo.

• hondaygo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-04 16:49
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:18:
Oei dan moet ik het inderdaad snel openen.
Of toch in ieder geval snel iets anders er in doen.
Heb je ondertussen al gekeken???

Ik ben best wel benieuwd! ;)

just looking for wisdom...

• BGB4rn

BGB4rn

m-m-m-m-m-monsterrrrr kick :D

/ontopic, ik ben ook wel benieuwd, ik ben nu namelijk weer toe aan wat nieuwe vloeistof ;)

Signature

Verwijderd

Ik gebruik ook Feser.

Kost niet veel en gaat lang mee.
Waarom daarop besparen?Nieuwe onderdelen kost meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thrackan schreef op maandag 15 maart 2010 @ 09:34:
[...]

Sinds wanneer is demiwater geen gedestilleerd water?

uit http://nl.wikipedia.org/wiki/Gedemineraliseerd_water:

[...]
Gedistilleerd water moet volgens de wet gemaakt worden door water te destilleren. Dus al kun je gedemineraliseerd water maken dat precies hetzelfde is als gedestilleerd water dan mag je het nog geen gedestilleerd water noemen. Gedestilleerd water kun je wel gedemineraliseerd water noemen.
Een sprookje dat de ronde doet is dat door water te koken je de kalk er uit kunt verwijderen, dit is niet waar, de hardheid wordt alleen iets lager.
Pagina: 1