Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren werken mijn USB poorten (zowel voorkant als achterkant) niet meer. In eerste instantie dacht ik dat mijn optische muis kapot ging, maar alle USB aangesloten apparatuur communiceerde niet meer met mijn PC. Het gaat om de USB poorten vanaf het moederbord.

Heb mijn PC herhaaldelijk opnieuw opgestart, maar dat gaf geen resultaat. Op apparaatbeheer werd aangegeven dat alle poorten correct werken. Dat is dus niet zo!

Overigens functioneerd de rest van de PC nog wel. Heb het toetsenbord, printer en muis op de 'oude' manier aangesloten, maar wil graag weer mijn webcame, externeschijf, telefoon, etc etc via USB aansluiten.

Wat is de oplossing voor dit probleem? Ik zat zelf al te denken aan een USB pci-kaart, maar misschien kan iemand mij helpen om het probleem op te lossen!

Ik zal later dit bericht aanvullen met merk en type van mijn moederbord (ben nu niet thuis)

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-02 19:28
als er nog garantie op je moederbord zit zou je een RMA aanvraag kunnen doen.

is dit niet het geval, dan zou je inderdaad, zoals je zelf al voorstelde, een USB-pci kaartje kunnen kopen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer het eens onder een livelinuxdistro. Het kan puur aan de driver liggen, op die manier kun je dat makkelijk uitsluiten.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:24
Met een usb keyboard heb je het ook snel getest door bijv. je BIOS in te gaan als dat lukt.

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:42:
Met een usb keyboard heb je het ook snel getest door bijv. je BIOS in te gaan als dat lukt.
In de BIOS komen is geen probleem, maar wat moet ik daar doen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 15:42:
[...]

Als dat lukt dan zijn je poorten niet helemaal defect en lijkt het sterk op een softwareprobleem. Probeer het daarom ook nog een keertje met een livelinuxdistro en kijk of dat werkt.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Schijnt een oplossing voor te zijn, maar meer info is ook wel handig(type mobo,OS enz.)

1 kleine optie : One or more USB devices may not work after you start your Windows XP-based computer

Self reflection is the school of wisdom

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:33

skoozie

SCSI

Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 15:42:
[...]

kom je in de bios met je keyboard via usb aangesloten of op de 'oude' manier?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Verwijderd

Topicstarter
skoozie schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 15:50:
[...]

kom je in de bios met je keyboard via usb aangesloten of op de 'oude' manier?
Via de 'oude' manier. Zodra ik thuis ben zal ik jullie van extra info voorzien! Thnx

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 16:09
Probeer eens een CMOS clear. Dit was laatsten bij mij de oplossing voor twee LAN poorten die niet meer werkten.
Pagina: 1