iMac start bootloader niet

Pagina: 1
Acties:

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-01 20:49

Jer0entjeh88

display: grid;

Topicstarter
Mijn nieuwe iMac 27" heeft nogal wat problemen met de bootloader van bootcamp. Wanneer ik mijn iMac opstart en de 'alt' toets ingedrukt houdt krijg ik geen bootloader te zien maar start hij gelijk OSX op. Ik dacht dat het eerst lag aan mijn wireless toetsenbord dat die nog geen connectie had met de iMac.

Na research heb ik gevonden dat je met de Apple Remote ook de bootloader kan starten doormiddel van de menu knop een aantal seconde in te houden. Helaas werkt dit ook niet.

Ik heb het wel een aantal keer werkend gekregen na 20 reboots.... Dit is niet bepaald de bedoeling lijkt me. Heeft iemand een oplossing?

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dit is zeker niet de bedoeling nee,

Probeer het eens met een opstartbare DVD / CD in de drive, zodat er in de bootloader je MacHD, en de DVD drive als opstartkeuze komt te staan(met een DVD CD in de drive duurt het wat langer, misschien werkt het dan wel?), om een keuze uit te maken.

Verder heb je nog geen Bootcamp partitie gemaakt (voor Win) waar uit gekozen kan worden? (maw, er valt voor de bootloader nog weinig anders te kiezen dan MacHD?)

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-01 20:49

Jer0entjeh88

display: grid;

Topicstarter
Het is me uiteindelijk gelukt, wanneer ik vanaf de start 30x alt in duw dan pakt hij af en toe de bootloader en kan ik windows starten Niet handig maar het werkt wel in elk geval!

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

In principe moet je op het moment dat je het opstartgeluid hoort, alt indrukken en ingedrukt houden totdat je de "bootloader" ziet. Dat kan even duren.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/