Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

POP --> IMAP, maar met wat meer eisen dan normaal : HOE dan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een oplossing om mijn mail in real-time te synchroniseren tussen mijn thuis-PC en mijn laptop (en eventueel ook nog mijn mini-PC, maar dat is geen must).
Ik wil geen webmail, om beheersredenen.
Ik wil vanaf nu (liefst) mijn eigen domeinnaam kunnen gebruiken. Momenteel zit ik nog bij mijn provider.

Ik heb dus IMAP nodig, als eindaccount. Die heb ik.
Mijn huidige POP-provider laat automatisch forwarden niet toe. Tja... :? Dat adres moet wel in gebruik blijven, zeker nog de eerste maanden... (Ik zeul dat dus mee...)

Outlook kan wel forwarden via een rule, maar dan moet die wel opstaan en dat is lang niet altijd het geval.
En dan moet er iets op gevonden worden om dubbelpost te vermijden. (Immers, die POP wordt dan ook wel opgehaald.)

Ik had al gedacht om een soort doorsluisaccount bij gMail aan te maken, om automatisch mijn oude POP te lichten en door te sturen naar mijn nieuw, eigen, IMAP-adres. Ook geen optie, want ik lees dat gMail dat niet altijd even snel doet en er dan soms teveel tijd overheen gaat.

Er is zoiets als Fetchmail, maar dat is voor Unix/Linux.
(Toch moet dat ook onder Windows te gebruiken zijn. Dat is dus mijn eindkeuze, tenzij het eenvoudiger kan, want die configuratie lijkt me niet zeer eenvoudig...)
Bestaat er dan momenteel echt nog niks in die stijl voor Windows? Heeft niemand daar nood aan? Vreemd toch weer...

Klopt mijn analyse, of is er een betere oplossing?

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:08
Gewoon op alle PC's POP3 laten ophalen met "Leave Mail On Server" aan (voor X dagen)?

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:51
Google Apps? Kun je je eigen domein gebruiken in gmail, en daarmee ook POP accounts pollen. Je eigen account kun je ook als POP/IMAP gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
mjax schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:34:
Gewoon op alle PC's POP3 laten ophalen met "Leave Mail On Server" aan (voor X dagen)?
Ja, maar dan haal ik toch steeds alles opnieuw op en heb ik nog geen totaaloverzicht?
Zo doe ik het nu. De hoofd-PC beheert, terwijl de laptop alles op de server laat staan. Maar dan heb ik nooit alles bij me en haal ik dubbels op en dat is soms erg lastig. Daarom moet die POP naar IMAP.

Verwijderd

Topicstarter
FlorisB schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:35:
Google Apps? Kun je je eigen domein gebruiken in gmail, en daarmee ook POP accounts pollen. Je eigen account kun je ook als POP/IMAP gebruiken.
Neen, gMail pollt maar eens in het halfuur of zo, lees ik, en dan nog.
Dat is te traag, ik wil in quasi-real-time kunnen werken.

Het gaat zoiets als dit worden, denk ik, maar ik versta dus niet waarom dat weeral nodig is buiten Windows om...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 13:51 ]