MacBook verbinden met Windows 7 pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

misschien is hier al een topic over, maar kon er niks over vinden.
Ik wil graag mijn bestanden op mijn windows 7 pc delen, zodat ik ze kan lezen/bewerken/copy/pasten etc. op mijn macbook.
Mijn pc is met een kabel met mijn (draadloze) router verbonden en mijn macbook draadloos met dezelfde router.

Hoe krijg ik het nu voor elkaar mijn computers met elkaar te laten communiceren.
Graag jullie hulp :)

Bij voorbaat dank!

Gr.
Chane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinLin
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 02:45
Heb je de schijven in windows al gedeelt?

Dan kun je met command+k je schijf benaderen vanuit osx

gebruik smb://ipvanwindows7pc/naamschijf/
dus bv. smb://192.168.1.2/c$/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
misschien wel een interessant programma: http://www.paragon-software.com/home/ntfs-mac/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 29-07 08:24
Over samba heb je volgens mij niks te maken met het filesysteem van source / target

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnvw
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-06 19:23
Wat belangrijk is om te checken op je mac is het volgende:
Ga naar systeemvoorkeuren > delen > bestandsdeling aanvinken > opties... > Deel bestanden en mappen via Windows (SMB) > accounts aanvinken

Ik hoop dat je hier verder mee komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanx alvast mensen :)
Ik ga er vanavond ff goed voor zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hoi Chane, welkom op GoT :)

Het is fijn dat je probleem inmiddels is opgelost, maar hier op GoT verwachten we enige mate van eigen inzet :) Dat betekent dat we verwachten dat eerst zelf een oplossing probeert te vinden voor probleem via bijvoorbeeld Google. Als je er dan niet uitkomt mag je een topic openen, waarin je duidelijk uitlegt wat het probleem is, waar je naar hebt gezocht, wat je hebt gevonden, wat je hebt geprobeerd en waarom het niet werkte. Zoals juulie19 al laat zien is het antwoord op je vraag eenvoudig te vinden via Google. Zou hier in het vervolg rekening mee willen houden? Lees ook het plaatsen van topics 'ns door.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1