[PHP/HTML] option

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, onlangs ben ik bezig met een formulier die je later weer kan aanpassen en verwijderen.. ik heb nog niet echt veel php ervaring maar weet er wel een klein beetje van af..

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<center>Behandelaar: 
<select name=behandelaar>
<option value='Geen behandelaar gekozen'>Selecteer een behandelaar</option>
<option value='1'>1</option>
<option value='2'>2</option>
<option value='3'>3</option>
<option value='4'>4</option>
<option value='5'>5</option>
</select></center></td>

Hier selecteer je dus gewoon de behandelaar, en als je het formulier wilt aanpassen dat hebt onthouden dat je voor 3 gekozen hebt bijvoorbeeld, en niet weer op de bovenste optie begint.Heeft iemand hier enig idee van hoe ik dit moet gaan aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://www.w3schools.com/TAGS/tag_option.asp
Gewoon 'selected' meegeven aan die optie zorgt ervoor dat die geselecteerd wordt. Dat is toch wat je wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Terw_Dan schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 12:22:
Gewoon 'selected' meegeven aan die optie zorgt ervoor dat die geselecteerd wordt. Dat is toch wat je wil?
Of selected="selected" meegeven als het xHTML betreft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 12:22:
ja ik wil dat als je op het begin mijn formulier invult, en dan is de behandelaar bijvoorbeeld 1.. en als je het dan ziet op de site, staat er ook 1, maar als je dan de behandelaar wilt aanpassen dan heb je hetzelfde optie veld, maar deze begint dan weer bij de bovenste optie en dus niet bij 1. nu wil ik er wel voor zorgen dat de behandelaar geselecteerd is die jij gekozen hebt als je het probeert aan te passen.. maar daar kwam ik niet echt uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Geef ook eens zelf aan wat je al geprobeerd hebt. Nu dump je alleen een stukje HTML zonder ook maar enige PHP, en je vraagt hoe je kunt zorgen dat de juiste waarde behouden blijft.

Hiervoor heb je minstens wat basiskennis over HTTP/HTML en PHP nodig, maar ik mis nogal wat informatie over wat je allemaal al geprobeerd hebt en wat daar niet mee wilde lukken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Woy schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 12:30:
Geef ook eens zelf aan wat je al geprobeerd hebt. Nu dump je alleen een stukje HTML zonder ook maar enige PHP, en je vraagt hoe je kunt zorgen dat de juiste waarde behouden blijft.

Hiervoor heb je minstens wat basiskennis over HTTP/HTML en PHP nodig, maar ik mis nogal wat informatie over wat je allemaal al geprobeerd hebt en wat daar niet mee wilde lukken.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<center>Behandelaar: 
<option value='4'>4</option>
</select></center></td>

Nouja als je dus aan het aanpassen bent, dan heb je het bovenstaande stukje ook maar ik heb geprobeerd onder <select> ook een value aan te geven, maar dat werkte niet, en daarna probeerde ik in <select> ook de optie selected="selected" maar dit werkte ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

selected="selected" hoor in de option en niet in de select.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik zie in dat stukje HTML anders geen enkel stukje PHP terug waar je onthoud welke behandelaar er geselecteerd is, en ik zie ook nergens een stukje code waar je de selected='selected' toe voegt aan je HTML output.

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
<option value='4' selected='selected'>4</option> 
</select>

levert immers gewoon het gewenste resultaat ( Zie hieronder ). Dus je zult echt zelf wat verder moeten zoeken wat er niet wil lukken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:46

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Voor het creeren van het formuler gewoon een PHP functie maken die een 'array' van waardes meekrijgt en de naam van de variabele als welke deze moet posten

dze functie schrijft via een loop alle 'options' én controleert gelijk of de betreffende waarde zich in een REQUEST[ $variabele] array bevinden en die waarvde heeft en als dat zo is, schrijft hij een 'selected' attribuut weg.

op die manier heb je een zeer generieke 'select'-functie, die je op meer punten in je formuler-generatiescript kunt toepasen...

de essentiele truc is gewoon dat je 'generiek' werrkt en veel hergebruikbarde routines toepast.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Hoe generieker, hoe chiquer!

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik zou Zend Framework aanbevelen, RM-rf ;)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

CodeCaster schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 12:36:
Ik zou Zend Framework aanbevelen, RM-rf ;)
Een compleet framework voor één enkele functie? Goed plan. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 16-09 02:11
Of Smarty, kan et ook met {html_options}. Of beide, want zoals gezegd is een heel framework (of 2) voor één functie een goed plan. :+

There is no replacement for displacement!

Pagina: 1