[Excel] Optellen van reeks getallen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thafusion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-09 15:44
Ben momenteel bezig om gegevens die uit Sharepoint 2007 geëxporteerd zijn te bewerken in Excel 2007.

Nu wil ik graag het gemiddelde van een reeks getallen gaan berekenen en ook het aantal ingevulde. Hier loopt ik tegen het volgende probleem aan:
Zaken zoals =SOM(W2:W3)/ =SOMPRODUCT(W2:W3) of iets waar excel zelf mee komt =SUBTOTAAL(109;[geefjecijfer]) geven als uitkomst '0'.
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/21llogg.jpg

Echter werkt =SOM(W2+W3) wel (wat geen doen is omdat het een dynamisch formulier is dadelijk komen er 1000 regels en dan wordt het wel een erg lange reeks)

Heb al geprobeerd de cel eigenschappen te veranderen naar getal of standaard maar blijft als uitkomst 0 geven terwijl er toch echt cijfers in staan!

Iemand ideeën hoe ik de waardes kan gebruiken om mee te rekenen?
Linkje naar excel sheet: http://www.2shared.com/fi...7513/resultaten_twee.html

[ Voor 6% gewijzigd door thafusion op 11-03-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akooi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09 22:40
Waarschijnlijk ziet excel de getallen toch als tekst (je kolom is ook niet rechts uitgelijnd).
Je moet even in een lege cel een 1 zetten, deze kopieren. Daarna plak je speciaal je hele bereik (tekst)getallen en kies je plakken speciaal, vermenigvuldigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thafusion
akooi schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 14:29:
Waarschijnlijk ziet excel de getallen toch als tekst (je kolom is ook niet rechts uitgelijnd).
Je moet even in een lege cel een 1 zetten, deze kopieren. Daarna plak je speciaal je hele bereik (tekst)getallen en kies je plakken speciaal, vermenigvuldigen...
Dan werkt het wel ja, maar ik zie verder geen wezenlijke verschillen in de cel/tabel eigenschappen en ik moet natuurlijk wanneer ik weer de gegevens update vanuit de sharepoint omgeving dit weer herhalen. Maar wel een oplossing voor nu, ik zoek nog verder 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akooi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09 22:40
Waarschijnlijk krijg je hem uit je DB als varchar, kun je de tabel niet aanpassen, of een cast in je query?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Je kan eventueel ook de functie VALUE/WAARDE gebruiken als array-formule (met ctrl-shift-enter). Dus {=SOM(WAARDE(bereik))} als complete formule.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thafusion
Heb het uiteindelijk zo opgelost:
=ALS(AANTAL.ALS(enquete1!$D2:$D75;enquete2!$D3)=0;"";GEMIDDELDE(ALS(enquete1!$D2:$D75=enquete2!$D3;enquete1!AG2:AN75)))

Het bereik past zich wonderbaarlijk vanzelf aan als er meer rijen bijkomen.
Pagina: 1