Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:32
Hallo,

Ik heb al een tijdje een probleem met mijn macbook pro. Om de zoveel tijd flitsen er een paar horizontale lijnen over het scherm. Dit gebeurd meestal nadat de macbook al een tijdje aan staat (ik gebruik hem bijna een hele werkdag). Het is nooit echt vaak achter elkaar, maar echt op random momenten. Toch wil ik er misschien iemand van de apple reseller ernaar laten kijken. Het probleem is echter; dat hij het soms een aantal dagen niet doet. En daarna meerdere keren achter elkaar.

Het gaat hier om een macbook pro 5.1, 2,53 GHz core 2 duo. 15" met 9400M. Of het bij de 9600GT ook zo is weet ik niet, want die gebruik ik amper.

Ik heb op internet 2 screenshots gevonden (niet van mij dus) Maar waarbij wel hetzelfde voorkomt als bij mij.
Afbeeldingslocatie: http://img408.imageshack.us/img408/2179/screenissuety0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img121.imageshack.us/img121/9671/picture2rtj.png

Iemand enig idee of dit hardwarematig of softwarematig kan zijn? Indien softwarematig, moet ik misschien een fresh install doen?

Graag jullie mening & hulp.

[ Voor 4% gewijzigd door Huppol op 11-03-2010 11:46 . Reden: link fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
Niemand?
Vandaag flitst de onderkant van het scherm ook af en toe. (zwart)
De macbook is overigens nét iets ouder dan 1 jaar.

Rustig aan, je mag kicken na 24 uur.

[ Voor 15% gewijzigd door Hoedje op 11-03-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raviculus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-05 18:46
Dit lijkt mij een hardwarematig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-06 22:55

Hoite

Goed verhaal

Apple al gebeld?
Valt hij nog binnen de garantie/Applecare?

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
Ik heb verder nog geen stappen ondernomen. Was benieuwd wat jullie er van zouden zeggen. Aangezien ik het druk heb met werken, moet ik wat tijd vrij maken om Naar de reseller te gaan. Maar ik hoop dat ik van te voren meer kennis heb van het probleem.

Het lijkt me niet echt normaal voor een laptop van 1 jaar oud. En als het hardwarematig is, zal er niet veel anders opzitten dan naar de reseller. Hopelijk zijn er nog andere dingen die ik kan proberen. Is het bij een mac bijvoorbeeld niet mogelijk om de videokaart drivers opnieuw te installeren? (mijn eerste mac:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac-er
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-05 13:50
Ik zou eens proberen om als dit probleem tevoorschijn komt een screenshot te maken, als je even naar die screenshot kijkt kun je zien of daar ook die streep in staat, eventueel kun je dan even de afbeelding mee slepen om te kijken of de streep meebeweegt.

Ook zou je eens kunnen kijken of dit ook gebeurt als je de Mac van de installatie schijf opstart en een tijdje aan laat staan (niet installeren of zo, enkel opstarten en verder niks).

Indien het probleem dan niet ontstaat zal het waarschijnlijk een hardware probleem zijn.

Normaal gesproken is dit ook een hardware probleem, maar ik vindt het alleen even raar omdat je die strepen dan immers niet in je screenshot zou kunnen hebben...

To Apple or not to Apple? That's the banana!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
Tja, het probleem is; Die strepen komen tevoorschijn, en zijn binnen 1 seconden weer weg. Dus het is heel lastig om er een screenshot van te maken. Ik kan het wel even proberen, want op het moment van typen flitsen er ook weer 3 door mijn beeld.

Maar die screenshots van mijn main post, die heb ik via google gevonden. En vooral die 1st is precies wat ik heb, al komen die strepen mij mij van rechts binnen.

** EDIT** Misschien weet iemand van jullie hoe ik mijn desktop op kan nemen? Dan is het een stuk makkelijker om er een te pakken te krijgen.
**EDIT2**
Net via google bij een programmatje genaamd "jing" uitgekomen. Heb even mijn scherm opgenomen, en nadat ik het filmpje terug keek, zag ik de lijntjes niet meer terug op het filmpje.

Hierbij kan ik dus stellen, dat de strepen ook niet op screenshots vast te leggen zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Huppol op 12-03-2010 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:08
Huppol, probeer anders nog eens de lijnen vast te leggen met Quicktime X. Dat programma biedt ook een mogelijkheid tot het maken van "screenvideo's".

Mogelijk leidt dit tot een ander resultaat?

De MBP 15" had toch problemen met de videokaart (had ik ergens gelezen dacht ik)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
Met Quicktime X heb ik zojuist ook een opname gemaakt, maar helaas zie ik op deze opname de lijntjes ook niet terug.

Betekend dit dat het hardware of software is? Volgens mij betekend dit dat het hardware problemen zijn toch?
In dat geval ga ik morgenvroeg denk ik even langs bij de reseller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:08
Ik adviseer je zo snel mogelijk langs te gaan bij de reseller. Vooral omdat je net over de 1 jaar garantie heen zit. Geef ook aan dat je dit probleem al langer hebt..

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
Oke bedankt voor de hulp :)

Ik heb over het algemeen wel een goede ervaring met mijn reseller. Toen ik mijn macbook pro kocht, ging de adapter meteen stuk toen ik hem de eerste keer in het stopcontact deed (POEF!!).
Meteen terug gereden, en zonder moeilijkheden een nieuwe gekregen. (vrij logisch wel :))
Tussendoor ben ik nog een keer langsgewipt omdat ik wat vragen had over de software en het booten met windows, en ook daarvoor gingen we gewoon even apart zitten om te kijken wat het probleem was.

Dus denk dat ze er in iedergeval in eerste instantie netjes naar gaan kijken.
Pagina: 1