Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firex
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-03-2024
Ik heb gister eindelijk mijn reciever binnen gekregen. de audio installatie en mijn UPC Mediabox aangesloten op mijn reciever en daarna alles ingesteld. Maar op een één of andere manier krijg ik geen video signaal op mijn Samsung UE46B6000 en ik kan dan ook geen HDMI kanaal selecteren (dit wegens geen signaal).

Echter wanneer ik via anynet+ naar apparaten zoek, vind hij mijn TX-SR707 wel (deze wordt daarna niet in de apparaten lijst weergegeven). Ook wanneer ik mijn TV uitschakel, gaat mijn reviever ook uit (optie van de televisie). Maar wat ik ook probeer, ik krijg geen HDMI in signaal op mijn tv / mijn Onkyo zend geen HDMI signaal uit. Ik heb van alles geprobeerd en al mijn instellingen staan naar mijn weten ook goed.

Ik heb half google afgezocht, maar ik kan geen oplossing voor dit probleem vinden. Ik hoop dat jullie me hier verder mee kunnen helpen!

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Neem aan dat je de tv heb aangsloten op de hdmi out van de receiver en de andere apparaten op de hdmi in poorten?

Bij de instellingen van de receiver moet je naar input assignment gaan en daar de juiste ingangen instellen voor de aangesloten apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firex
Bedankt voor je reactie.

Ja, mijn televisie staat aangesloten op HDMI out in de reciever. Ook heb ik mijn heb ik mijn reciever op het juiste HDMI kanaal staan, heb namelijk wel geluid via mijn reciever.

[ Voor 3% gewijzigd door Firex op 11-03-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

andere hdmi 1.3 kabel gebruiken? nakijken of deze HDCP moet zijn (High-bandwidth Digital Content Protection) nodig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firex
Ik heb net splinter nieuwe HDMI kabels gekocht. Gister had ik trouwens opeens wel beeld, maar dan met roze "artifacts". Nu heb ik die nieuwe kabels erin gestopt en nog steeds die roze artifacts. Wat kan het probleem zijn? Ik heb de instellingen van 1080p van automatisch tot through gezet, maar dat mocht niet baten. Als ik mijn pc erop aansluit heb ik ook last van die roze artifacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je een andere bron met HDMI (UPC Mediabox)? sluit deze eens rechtstreeks aan op de UE46B6000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firex
Als ik deze rechtstreeks aansluit op de televisie, heb ik nergens last van. Ik hoop niet dat het een DOA betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
als je het setup-menu oproept van de 707, zie je die wel op je scherm?
zoniet dan lijkt het me idd een gevalletje DOA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

setting voor HDMI-CEC op flatscreen (anynet) en receiver (als die er is) afzetten. Miscchien zit hier een conflict? Elke fabrikant lijkt hier zelf voor eigen invulling (HDMI-CEC) te zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik heb hetzelfde probleem met de UPC mediabox HD DVR... Als het een Cisco betreft, bespaar je de moeite. UPC gebruikt mediaboxen met een brakke HDCP en HDMI 1.1. Veel mensen met denon, Marantz en Onkyo receivers hebben problemen. Wat bij mij helpt is de box 20 seconden van het stroom halen, zijn gang laten gaan zodat ie gaat opstarten en dan de receiver en tv aanzetten.

Geen elegante oplossing maar werkt 80% van de tijd... UPC geeft altijd de hardware (TV, receiver) de schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firex
Ik heb je advies opgevolgd, maar helaas zonder resultaat. Heb net de stekker uit de mediabox gehaald en uit de reciever. Daarna de stekker weer in de reciever gezet en de reciever + televisie opgestart. Heb daarna de reciever op het kanaal gezet waar mijn PC mee verbonden is en helaas weer die roze artifacts, tijdens dat ik dit deed heb ik de stekker niet in de mediabox gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
DayteX schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:29:
Ik heb hetzelfde probleem met de UPC mediabox HD DVR... Als het een Cisco betreft, bespaar je de moeite. UPC gebruikt mediaboxen met een brakke HDCP en HDMI 1.1. Veel mensen met denon, Marantz en Onkyo receivers hebben problemen. Wat bij mij helpt is de box 20 seconden van het stroom halen, zijn gang laten gaan zodat ie gaat opstarten en dan de receiver en tv aanzetten.

Geen elegante oplossing maar werkt 80% van de tijd... UPC geeft altijd de hardware (TV, receiver) de schuld.
ha, dan heb ik dat dus ook :D dacht altijd dat het aan mijn apparatuur lag :(

ik zet altijd m'n receiver uit en weer aan, dat is sneller als wanneer die UPC doos weer helemaal moet opstarten...daarna werkt het allemaal wel weer.
de HTPC en de PS3 + BD speler had ik nooit geen last mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firex
Probleem opgelost! Morgen wordt ie opgehaald en krijg een nieuwe thuisgestuurd.
Bedankt allemaal voor het meehelpen en meedenken!

Topic mag gesloten worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko78
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-01 11:07
AAARGH!

Ik snapte er geen kloot van waarom ik mij UPC mediabox niet aan de praat kreeg...
Daar zit je dan met je mooie nieuwe Onkyo TX-SR307....

Nou heb ik er maar voor gekozen om de SPDIF aansluiting te gebruiken voor het geluid, en de hdmi aansluiting rechtstreeks naar de TV te laten gaan... Maarja, toch behoorlijk lame dit :(

PC aanlsluiting via HDMI werk als een zonnetje trouwens, dus ik verdacht de mediabox er al van. Wellicht nog eens proberen met een andere kabel... wie weet.

@FireX
"Probleem opgelost! Morgen wordt ie opgehaald en krijg een nieuwe thuisgestuurd."
Wat krijg je nieuw? Een mediabox op een Onkyo? En hoe kan het dan dat het is opgelost?

[ Voor 14% gewijzigd door Gecko78 op 17-04-2010 13:22 ]

Pagina: 1