Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:38

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Ik heb hier een probleem in een netwerk met ongeveer 35 pc's. Op de clients draait allemaal Windows XP met Office 2007. Het draaide in principe een hele tijd goed. Echter komen er de laatste tijd klachten dan email ontvangen erg traag is, dat ze vaak de melding krijgen dat outlook verbinding probeert te maken met de exchange server enz.

Nu heb ik als test hier op een werkstation een andere account ingesteld dan er al stond, een account waar al een bak mail in zit. Nu is hij hier al een uur bezig om een mailbox van 35mb te importeren, hij blijft aangeven Agenda word bijgewerkt (9,8mb) Er komen af en toe wel wat nieuwe agenda items binnen, maar dit gaat dus echt veeeels te langzaam. Als ik op hetzelfde werkstation een file vanaf de server kopieer, gaat dit gewoon met 8mb/sec, dus aan de verbinding ligt het ook niet. Ik heb reeds de exchange services gestopt en gestart, dit hielp ook niet. Er draait een Windows 2003 SBS server. Voorzover ik kan zien loopt hij redelijk uit zijn neus te eten, dus performance is het ook niet echt.

Iemand een idee? Meer info nodig?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
wat heb je precies qua performance gemeten? zitten er wellicht een aantal users in die grote mailboxen hebben? fouten in logs? hebben kaal geinstalleerde pc's dit ook?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 17:52

T-Rhidon

Move IT ;)

Heb je de computers al welles opgeschoond?
Zoals:
De temp van de gebruikers (behalve de bestanden van vandaag).
De temp van Windows (behalve de bestanden van vandaag en niet de mappen: temporary internet files, geschiedenis en cookies).

Misschien helpt dit al wat? Test het eerst op een Pc voordat je alles doet.

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
T-Rhidon schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:20:
Heb je de computers al welles opgeschoond?
Zoals:
De temp van de gebruikers (behalve de bestanden van vandaag).
De temp van Windows (behalve de bestanden van vandaag en niet de mappen: temporary internet files, geschiedenis en cookies).

Misschien helpt dit al wat? Test het eerst op een Pc voordat je alles doet.
45 werkstations, die ineens volle temps mappen hebben :+ Zie hieronder.
sanfranjake schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 12:42:
wat heb je precies qua performance gemeten? zitten er wellicht een aantal users in die grote mailboxen hebben? fouten in logs? hebben kaal geinstalleerde pc's dit ook?
IO van processor en hd zijn goed, geen rare dingen te zien. Mailboxen zijn groot, maar neem ik aan dat die niet voor problemen kunnen zorgen, totale mdb size is 14gb. Mijn eigen pc daar, die net naar Vista is verhuist (kale install) heeft het probleem ook. Logs laten geen gekke dingen zien.

[ Voor 30% gewijzigd door Damian op 11-03-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ExBPA? Event logs? Draait Outlook in cached mode of online mode? Exchange up to date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:32:
ExBPA? Event logs? Draait Outlook in cached mode of online mode? Exchange up to date?
ExBPA gaan we nu ff draaien. Event logs geven geen vreemde meldingen. We gebruiken hem inderdaad in cached mode. Exchange is up to date

ExBPA heeft het over dat hij poort 25 niet kan benaderen. Gekke is dat ik hem via telnet wel gewoon kan benaderen. ExBPA draait op de server zelf op dit moment. Vanaf werkstation kan ik ook gewoon telnetten naar poort 25.

[ Voor 24% gewijzigd door Damian op 11-03-2010 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
We hebben het probleem waarschijnlijk gevonden. Als ik Groupshield service kill op de server, lijkt het ineens weer snel te zijn.

Ff kijken waar het dan precies door komt.

Pagina: 1