Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adesign
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:06
Hey allemaal,

Ik zit er aan te denken om van werkgever te veranderen en wil dus binnenkort ontslag gaan nemen. Nu vraag ik me af hoe het zit met mijn vakantiedagen.

Ik heb recht op 20 vakantiedagen per jaar. Voor het jaar 2010 heb ik nog geen vakantiedagen opgenomen. Stel ik dien nu ontslag in en moet nog 2 maanden uitwerken. Heb ik dan recht op alle 20 vakantiedagen? Of worden de vakantiedagen verminderd omdat het jaar 2010 pas begonnen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Ze worden verminderd.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ja natuurlijk je bouwt vakantiedagen op gedurende het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
Lijkt me nogal logisch dat het verminderd wordt, als jij geen jaar werkt dan heb je ook geen recht op vakantiedagen voor een jaar.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vakantiedagen naar rato, zou je weggaan op 1 juli dan heb je 6/12de gewerkt en dus 6/12de recht op de 20 vakantiedagen (=10).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
In Nederland zit het anders omdat je daar werkt voor je vakantie dagen in het jaar zelf. In België werk je voor je vakantiedagen het jaar erna. Maar als je in België ontslag neemt of ontslagen wordt dan krijg je je vakantie dagen uit betaald en ben je die dus volledig kwijt. Aangezien je nog niet gewerkt hebt voor die vakantie dagen kan dat in Nederland fel verschillen maar de regeling ken ik niet.

Het is dus afhankelijk in welk land je nu werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die bouw je op. Heel simpel gezegd kun je er dan beetje van uit gaan dat je 20/12= 1,66 dag per maand opbouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 11:32
als je maart uitwerkt heb je 20/12 * 3 vakantiedagen verdiend.

-net te laat ;-)

[ Voor 15% gewijzigd door Meester_J op 11-03-2010 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je moet ook even kijken naar de datum waarop je nieuwe dagen krijgt. Dat kan op 1 januari zijn, maar er zijn ook wergevers waarbij je op bijvoorbeeld 1 juli dagen krijgt. Dat zou betekenen dat je nog dagen terug moet betalen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:44

Sport_Life

Solvitur ambulando

Gaat naar ratio :). Toen ik zelf ontslag nam bij mijn vorige werkgever kreeg ik van HR een brief thuis met de mededeling dat ik de laatste maand 10 overuren moest maken (blijkbaar had HR geen idee van alle uren die ik overgewerkt had zonder op te geven..).
Bij een andere werkgever had ik nog vakantiedagen over en kreeg ik die netjes uitbetaald toen ik weg ging :).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Let ook op wat er geregeld is in je arbeidsvoorwaarden. Daarin kan onder andere opgenomen zijn dat bijvoorbeeld, behoudens toestemming van je manager, je de resterende vakantiedagen niet tijdens je opzegtermijn kan verbruiken.

Meestel levert bovenstaande geen probleem op, maar dit hangt sterk van de functie af. Zo komt het bij mij voor dat ik soms zulke verzoeken van medewerkers (helaas) moet afkeuren op grond van bovenstaande arbeidsvoorwaarden.

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45
Mocht je de vakantie dagen niet op kunnen maken dan horen ze nog wel uitbetaald te worden. Immers, je hebt recht op je vakantiedagen, hier wordt je ook in je loon op gekort. Werk je meer dan krijg je dat later ook weer extra erbij (dat is die 8%). Dit kan volgens mij prima uitbetaald worden als je al werkt bij je nieuwe werkgever.

Let wel op met belastingaangifte en dan met name de loonheffing. Je werkt op dat moment wel even bij 2 bazen tegelijkertijd en als ze beide aan loonheffing doen kan dit later wat problemen veroorzaken. Ik heb dit ook meegemaakt en dat kostte mij toen wel geld. Immers, je kunt niet bij 2 bazen tegelijkertijd loonheffing krijgen (vraag me niet naar de details).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 15:40

Brons

Fail!

Je kan wel bij 2 bazen tegelijkertijd loonheffingskorting krijgen. Zolang je maar niet teveel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45
Ja ok, daar ben ik dus een keer tegen aan gelopen (dag vakantiegeld) :')
Pagina: 1