PDF direct openen in browser

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Voor een webapplicatie wil ik graag dat een pdf document direct in een iframe in IE getoond wordt. In de meeste omgevingen lukt dit prima, maar bij een bepaalde klant blijft de 'Wilt u dit document openen of opslaan' melding terugkomen. Op het moment dat je op openen klikt wordt de pdf juist geladen in het iframe. De checkbox 'altijd waarschuwen bij openen van dit type bestand' ontbreekt, anders zou ik deze uitvinken en zou het moeten werken volgens mij.

In Internet Explorer (7) staat de invoegtoepassing van Adobe Reader correct ingesteld.

Het probleem treedt alleen op binnen de Citrix-omgeving. Als ik vanaf een fat client IE opstart en naar de webapp navigeer werkt het zoals zou moeten. De externe partij die het systeembeheer doet weet niet welke instelling gedaan zou moeten worden om pdf bestanden standaard te openen in de browser. Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken? Testen met een andere browser is niet een oplossing.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-06 21:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klinkt als een policy of IE instelling waardoor de plugin niet direct wordt gebruikt. Het is altijd een zooitje met Terminal Services omgevingen, het kan namelijk een security instelling zijn op de server zelf. Kijk daar dus eerst eens.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Ja, ben ik het mee eens, maar de externe partij wist van niets. Dat werkt erg handig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-06 21:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die beheerder de deur uit laten schoppen en een nieuwe laten aannemen die wel competent genoeg is? :+

Ik ben zelf bijna klaar met m'n opleiding BOFH :P en vind het idioot als je als beheerder dat soort dingetjes niet gaat uitzoeken en probeert op te lossen. Er werkt iets niet zoals het zou moeten in je omgeving, dan zou ik het iig gaan uitzoeken waar het aan ligt en wat de oplossing eventueel is. Ik heb zelf geen Citrix omgeving bij de hand om het te testen of anderzins uit te zoeken, het enige wat je kan doen is die beheerder een schop geven zodat hij z'n werk gaat doen hiermee. Nu kan het uiteraard altijd zijn dat hij het druk heeft en even geen tijd heeft, maar dan moet hij dat ook aangeven en niet dom antwoorden met "heb ik geen verstand van".

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

In Acrobat reader: voorkeuren - internet... vinkje bij "PDF's in browser tonen"... om maar eens heel basic te beginnen

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Jep, dat staat ingesteld. Als ik nl. in IE op 'open' klik bij de vraag of ik wil openen of opslaan wordt niet Acrobat Reader opgestart, maar wordt de pdf in de browser getoond. Het is juist die extra 'openen' klik die niet moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-06 16:05
Lukt het openen van afbeeldingen in de browser wel dan? Of moeten die ook gedownload worden?
Dan zou het wel eens zo kunnen zijn dan inline weergeven gedisabled is. Weet verder niet hoe het op te lossen is, maar misschien helpt het je op weg.

edit: wat extra info van Microsoft zelf: How To Raise a "File Download" Dialog Box for a Known MIME Type

[ Voor 25% gewijzigd door FlorisB op 11-03-2010 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Afbeeldingen etc. lukt prima. Die info van MS is ook niet van toepassing helaas.

Pagina: 1