[SBS2003] URL's en software blokkeren

Pagina: 1
Acties:

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Voor het blokkeren van website's en software programma's wordt er normaliter gebruik gemaakt van ISA wat in Win SBS2003 Prem. is geintegreerd.
Maar wat ijn hiervoor de mogelijkheden voor SBS2003 std. ?

Er moeten namelijk een aantal website's geblokkeerd en daarnast ook een aantal software programma's.
Software moet dan worden geblokkeerd voor zowel het uitvoeren ervan als het installeren.

Er staat ook nog wel een router alleen deze heeftnit de functionaliteit om dit te doen.
En dat wil ik eigenlijk ook niet aangezien alles gewoon via de server moet lopen kwa policy's.

Alvast bedankt voor evt. reacties!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

_AN

Eerste hit op Google over een applicatie blokkeren.

Website blokkeren via GPO moet volgens mij ook kunnen, maar dat weet ik niet zeker.

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
hele goedkope oplossing om websites te blokkeren is om de url in je dns server te zetten en daarin ip wat bijvoorbeeld naar je intranet verwijst ofzo.

www.degroot-it.nl

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
programma's blocken, dan denk ik aan 'applocker' (letop: alleen windows 7 enterprise) of 'Software restriction Policy's (Windows XP en hoger)

als goedkope proxy zou je dan Squid for windows kunnen gebruiken

http://www.squid-cache.org/Download/

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Is het een (edge)server met 2 netwerkkaarten?

Of 1 netwerkkaart? Met 1 zou je eenvoudig zaken kunnen blokkeren in je router/firewall.

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Het betreft een server met 1 lan aansluiting.

Dus alsvolgt:

Internet > Modem/router -> Switch -> Server + clients

Helaas kan in deze modem/router geen blokkeringen worden opgenomen voor applicaties en/of websites.

Nu heb ik zitten kijken naar een Sonicwall TZ 200
Maar dat is opzich geen goedkope oplossing.
Pagina: 1