Verkeerd geflashte bios...

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:58
Heb zelf een m715 mobo van pcchips (vage amibios, niet eens een echte (volgens ami)), nieuwste flash gedownt, en nu start hij niet meer op. Geen beeld, geen piepje, alleen ff de cd-rom en de hd die aanslaan. Nu geloof ik dat er een paar mogelijkheden zijn:
1. misschien een verborgen recoverymogelijkheid, net als SuperMicro
2. met i/o kaartje
3. laten "burnen"
Nou is mijn vraag: welke mogelijkheid werkt wel/niet en zijn er nog meer mogelijkheden?

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:36

botoo

💀 too old to die young

doe ff een "search"
er is pas (weer) een topic over geweest

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

En niet crossposten!!! In Hardware algemeen heeft-ie deze vraag ook al gepost.

Administrator: 1 van de 2 closen.

• bastichelaar
Sorry, maar weet niet bij welke categorie hij hoort...

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:36

botoo

💀 too old to die young

t'is panne met je mobo, dus dit forum is het goede

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Ik vind het gezeik over die cross-post irritanter dan de cross-posting zelf...

Spider:
Heb je er al eens een oud ISA VGA-kaartje ingedaan? Want die recovery-opties in de bios kunnen geen PCI kaart aansturen, en dan moet je blind recoveren (kan trouwens wel).
Je kunt kijken of ie uberhaubt nog probeert te booten vanaf floppy. Zo ja, dan maak je een boot-flop met een autoexec die de flashtool met de juiste bios en parameters uitvoert. Zo niet, dan werkt de recovery-optie niet.

Wat je met de "i/o kaartje" optie bedoelt weet ik niet.

Laten burnen kan natuurlijk altijd.
De "wisseltruuk" heeft mij vaak gered: in een ander mobo de flashchip bijna los in z'n voetje zetten, booten, de chip eruit halen terwijl ie aanstaat(!), de verkeerd geflashte chip erin doen, opnieuw flashen met de originele bios, 2e compu uit, originele chip er weer in, de gerepareerde flash-chip in z'n eigen systeem zetten.

• bastichelaar
Heb oud isatje ingegooit...Kon bios wel flashen. Maar later kwam ik erachter, dat die flash voor rev. 1.2 is, en ik heb 1.1a!!! Dus ik naar pcchips bellen, blijkt dat ze hem helemaal niet meer hebben!!! Dus als jullie een manier weten om eraan te komen... Heb heel i'net afgezocht, maar nee hoor. Hij is gedateerd van 02/05/1998 en de string is: 61-1001-000715-00111111-071595-M715-1440l000-H...

Verwijderd

Probeer eens een van de volgende sites:

http://www.minstaple.com.tw/sub7.htm
http://www.sybercom.com/download.html

Probeer altijd de oudste; dan heb je de meeste kans dat ie het op je oude revisie ook nog doet.

Enne, voortaan dus als je flashed de originele even bewaren...

• bastichelaar
Nu gaat'ie helemaal gaar doen: met alle vgatjes die ik heb gaat'ie piepen (8x, volgens ami videoprobleem), en als ik de fdd aansluit dan gaat hij lezen en piept hij telkens 2x... Help mij!!! BTW, de pc is van m'n broertje, en dat is helemaal klote. Heeft er nog iemand anders een goedkoop PII mobo?

• bastichelaar
Heb alle url's geprobeerd. uiteindelijk mijn oude gevonden en geflashd en toen: zie reply hierboven.

Verwijderd

Heb je de CMOS al eens gewist? Met clear-cmos jumpertje (als ie uitstaat!), of het batterijtje er een minuut uit (als ie uitstaat).

• bastichelaar
Heb ik al geprobeerd, echter maar tien seconden... Zal wel ff proberen.

• bastichelaar
ff off topic: kun je ook gewone eprom's van conrad als bios gebruiken (gewoon burnen)? Gewoon ff ideetje hoor!

• bastichelaar
BTW, hij doet het weer!!!

Verwijderd

Mooi zo!
(Overleden hardware maakt me altijd zo droevig; pas liet iemand me nog zijn dode K7 zien, snif snif).
Pagina: 1