Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349678

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik denk dat ik al een conclusie heb getrokken maar ik zou graag jullie mening willen weten...

Ik heb sinds een aantal weken nu een nieuwe pc.. Ik heb heel veel problemen, ik zal een opsomming maken van de gekke dingen die er allemaal gebeuren..
  • Aangaan gebeurd ongeveer 8 keer opnieuw voordat mijn pc naar de POST gaat (Lijkt me een probleem met het moederbord)
  • Als ik iets download en ik wil het uitpakken krijg ik CRC error en dan word er gezegd dat het bestand beschadigd is.
  • Toen ik mijn harde schijf in poort SATA1 had zitten werkte alles redelijk tot slecht, toen hij in SATA2 zat begon het gedoe al na het opstarten van msn en dergelijke
  • Als ik iets op mijn vaders pc download en uitpak gaat dit zonder problemen, download ik iets bij mijn vader en wil ik het op mijn pc uitpakken, krijg ik weer CRC errors.
  • Als ik een tijdje bezig ben gebeurd het wel eens dat mijn hele beeld een beetje blauwig word en mijn muziek stottert, een vastloper dus, soms ook al na een minuut
  • Aero word constant maar aan en uit gezet (Windows 7)
  • Firefox en Thunderbird crashen om de haverklap en msn wilt ook nog wel eens crashen.
Volgens mij heb ik nog niet eens alles genoemd maar zo hebben jullie in ieder geval een idee van wat er aan de hand is, dit is nogal frustrerend... En dan zit ik nog op een ICT opleiding ook, goede reclame zo :P

Hardware:
Moederbord: Gigabyte GA-M720-US3
Processor: AMD Phenom II X4 955 Black Edition @3.20 GHz
Geheugen: GEIL 4GB DDR2-800
Harde schijf: Samsung SP502 volgens mij
Grafische kaart: ATI Radeon Sapphire HD5770 Vapor-X Overclock Edition (Niet overclocked)

Groetjes, de man die het ook niet meer weet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. Als ik het zo lees kan het goed eens aan het geheugen liggen dat brak is, of niet compatible is met dit mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
** SNIP **

Maar denk dat het geheugen of HD probleem is.
Om het geheugen te testen kun je Memtest86+ gebruiken en voor de HD bijvoorbeeld HD tune of tooltje van Samsung.

[ Voor 38% gewijzigd door dion_b op 11-03-2010 23:22 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
geheugen zou ik ook als 1e aanwijzen, daarna de videokaart en of hoe de boel is aangesloten daarop.
meerdere aansluitingen erop gebruiken geeft ook nog weleens aparte problemen.

Zelf zou ik van alles het voltage omhoog gooien en dan even verder kijken.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

** SNIP **

Videokaart lijkt me sterk in ieder geval. Eens met het masker, moederbord zou ook nog wel kunnen.

[ Voor 62% gewijzigd door dion_b op 11-03-2010 23:22 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-09-2021

Frentik

Broken, Beat and Scarred

** SNIP **

@TS: Ik neem aan dat je de laatste drivers voor je MB hebt geinstalleerd? En misschien het BIOS updaten?

[ Voor 38% gewijzigd door dion_b op 11-03-2010 23:23 ]

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

** SNIP **

On topic: Wat heb je met het advies van Terw_Dan gedaan? Ben je aan de hand van de troubleshooter aan de gang gegaan, zo ja wat is het resultaat? Staat het geheugen op de QVL ?

[ Voor 46% gewijzigd door dion_b op 11-03-2010 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349678

Topicstarter
** SNIP **

ik ga echt niet zeuren over 3DMarks, al heb ik er straks maar 12.. Als alles werkt ben ik blij zat..

Ik zie wat reacties waar ik wel iets aan heb, ik zal eens een boel updaten.. Aangezien ik overal gewoon de standaard drivers heb geinstalleerd.. Ik zal de laatste updates zoeken en dergelijke. Ik zie ook geen BIOS update, alleen een bèta maar daar ga ik nooit aan beginnen.

Groetjes

[ Voor 55% gewijzigd door dion_b op 11-03-2010 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 21:33
Je kunt natuurlijk een aantal dingen proberen, nieuwe installatie? Misschien is er tijdens de installatie wat fout gegaan, je kunt ook proberen op te starten met alles kaal dus gpu, cpu, 1 geheugen bankje, psu en een hddtje. Ik zou het eerder zoeken in een brakke moederbord, mocht dit niet werken en anders nog even ergens geheugen lenen om dit te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:08

Anno

Griefmaker#2862

Heb je al een andere SATA kabel geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:22
Mischien handig om je acties en resultaten te posten uit de hangen en opstarten troubleshooter die Terw_Dan aandraagt. Het kan op het moment vanalles zijn zoals slechte voeding, slechte graka, slecht geheugen, foute instellingen bios, defect moederbord, defecte schijf, foutieve montage in de kast etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58827

Wat je zou kunnen doen is het updaten van de BIOS. Imho is het wel iets wat met het moederbord gerelateerd is.

Kanttekening, hersenspinsel... Phenoms zijn nogal picky op het geheugen. En DDR 2 op een DDR 3 ontworpen CPU zou problemen kunnen geven. (maar dit is slechts een gedachte / gok)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344680

Het is tijd voor de lijst van[url="http://http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33592580"] gol.[/url]

[ Voor 246% gewijzigd door Anoniem: 344680 op 12-03-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 344680 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 22:33:
Het moederbord ondersteunt de processor niet. In elk geval staat deze processor niet in de lijst van ondersteunde processors.
Bij mij wel. :)

Edit: bij jouw dus ook. :P

[ Voor 5% gewijzigd door -The_Mask- op 11-03-2010 22:36 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mekznl, welkom op GoT :)

Excuses dat je een aantal replies kreeg die wat minder verwelkomend waren en bovenal totaal niets inhoudelijk toevoegden. Dat soort post hoort hier op GoT niet thuis, ik heb ze dan ook uit dit topic verwijderd, evenals de reacties erop. De posts die wel on-topic waren heb ik even ontdaan van alle stukken die erop reageerden. Oftewel: we kunnen weer volledig on-topic :)

Om zelf ook die stap te zetten: ik sluit me aan bij Terw_dan: neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens goed door en focus daarbij op geheugen. Een nachtje memtest draaien vanaf CD zou een goede start zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1