[win 7] windows loopt vast tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dual boot met Kubuntu en windows 7.

Sinds ik de bootloader in Kubuntu heb aangepast (tijd en welke er moet starten), start windows 7 niet meer door.. Ik krijg het opstart scherm met die 4 kleurtjes te zien en dat blijft dan oplichten. Als ik dan afsluit kan ik daarna kiezen voor probleemherstel (geen veilige modus :S?) en bij de probleemherstel kan windows geen problemen oplossen, en als ik kies voor terug naar herstelpunt, zegt ie dat ik een besturingssysteem in een lijst moet aanklikken en dan staat er niks. Ik kan dus niks.

Kubuntu werkt prima, heb alleen wat windows programma's die ik echt in windows wil blijven draaien.

Enigste oplossing die ik nu nog weet: windows opnieuw installeren..

Heeft er iemand een betere oplossing? installeer liever niet opnieuw omdat ik dan alle programma's ook weer opnieuw moet installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 13:41
Als je nou eerst even de bootloader weer normaal terug zet, en kijkt of het dan wel werkt, dan is het in ieder geval zeker dat het echt door die bootloader komt, en we niet een probleem hoeven op te lossen waarvan de oorzaak toch niet de echte oorzaak blijkt te zijn. Want eigenlijk vind ik het vreemd dat hij dan wel tot die 4 klerutjes komt, maar dan niet doorstart. Dan is de bootloader procedure, als ik het even zo mag noemen, al doorlopen, en is gewoon het opstarten van het OS bezig, en heeft het dus niet meer met de instellingen van de bootloader te maken. Of denk ik nu gans verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt ook, maar het is gebeurd sinds ik dat heb veranderd, maar hoeft niet perse daar aan te liggen. kan ook een andere oorzaak zijn. heb al verschillende instellingen in de bootloader geprobeerd maar maakt allemaal niks uit :(