Hoe case aarden?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Als ik voice chat doe met een maat hoor ik af en toe heel erg hard gepiep en geruis. Dit pas toen hij een nieuwe USB headset gekocht had. Eerst dachten we dat het door de headset kwam, maar dan vroeg ik hem om zijn hand tegen de case te houden en het was over. Dus blijkbaar is het omdat zijn case niet geaard is.

Mijn vraag aan jullie: Hoe kan hij zijn case aarden?

Alvast bedankt!
Arno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Gewoon de pc aansluiten aan een geaard stopcontact dat is blijkbaar nu niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
bobsqaud schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 22:30:
Gewoon de pc aansluiten aan een geaard stopcontact dat is blijkbaar nu niet het geval.
En wat als die niet beschikbaar zijn? :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 18:02

EgoPro

Time is an illusion.

Bij mij heb ik een draadje naar de verwarming aangelegd, ik heb een stukje blank geschuurd en daar met een slangklem een draad aan vastgemaakt.

'T hoort niet maar het werkt wel!

[ Voor 11% gewijzigd door EgoPro op 10-03-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Monteur bellen :+ . Ik ben bang dat je allerlei tips krijgt over kachels, maar dat heeft zijn eigen "gevaren". Ik denk dat je het beste kan kijken of er niet een aarde-draad naar het stopcontact is getrokken, zo ja... installeer een stopcontact met aarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
EgoPro schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 22:32:
Bij mij heb ik een draadje naar de verwarming aangelegd, ik heb een stukje blank geschuurd en daar met een slangklem een draad aan vastgemaakt.

'T hoort niet maar het werkt wel!
Nooit maar dan ook nooit dat doen. Als je brand krijgt ben je 1 niet verzekerd en 2 het kan voor levensgevaarlijke situaties zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Tjah die optie had ik ook overwogen. In een huis uit 1961 zijn lang niet alle stopcontacten geaard en om dat spul allemaal te gaan vervangen. Ik ben bang dat de kosten niet opwegen tegen het mogelijk onder stroom zetten van je centrale verwarmingssysteem :) Het hoort inderdaad niet en kan potentieel (levens-) gevaarlijk zijn.

Andere opties? Ik zit dus met hetzelfde "probleem".

[ Voor 8% gewijzigd door redfoxert op 10-03-2010 22:37 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Opzich vervangen van dat valt wel mee helemaal als je een groot gedeelte zelf doet en de monteur het alleen in je meterkast hoeft aan te sluiten.

Edit: mocht er in het huis helemaal geen aarde aanwezig zijn terwijl dit wel verplicht is dan kan is het mogelijk om eventueel een aardpen te slaan. Het is aan te raden dit door een monteur te doen en deze dan gelijk aan de meterkast te verbinden zodat de rest van het huis ook van aarde voorzien kan worden.

[ Voor 51% gewijzigd door bobsquad op 10-03-2010 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:02
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je met de search niks hebt kunnen vinden, want dit soort topics zijn er bij bosjes geweest. Begint meestal met een vraag over aarden van de kast, waarna één dombo antwoord dat je dit rustig via de water-, cv- of gasleiding kan doen, waarop slimme tweakers hierop tig pagina's lang op ingaan dat 't erg onhandig is om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Lees bijvoorbeeld dit eens Aardlus

Betreft het aarden op de verwarming dat was vroeger heel gewoon aangezien toen alle leidingen van koper waren en op een x aantal punten geaard waren. Tegenwoordig is het zo dat alles vervangen wordt door plastic/beton. Dus mocht je toevallig meer als 0,6 Amp door je cv leiding blazen terwijl er iemand gebruik maakt van een sanitaire voorziening is de kans dat hij blijvend letsel of eventueel een hartstilstand krijgt vrij groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 18:02

EgoPro

Time is an illusion.

bobsqaud schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 22:35:
[...]

Nooit maar dan ook nooit dat doen. Als je brand krijgt ben je 1 niet verzekerd en 2 het kan voor levensgevaarlijke situaties zorgen.
Interessant verhaal. Welke levensgevaarlijke situaties? En waarom zou ik niet verzekerd zijn? Laten we wel wezen aarden via je verwarming hoort niet maar ik ben nieuwsgierig welk kwaad dit kan?

[edit]
Als je kunstofleidingen in je huis gebruikt en op deze manier dus zwevende delen in je installatie aanbrengt dan moet de installateur deze zwevende delen aarden. Anders voldoet de woning niet aan de NEN1010

[ Voor 19% gewijzigd door EgoPro op 10-03-2010 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

bobsqaud schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 22:46:Dus mocht je toevallig meer als 0,6 Amp door je cv leiding blazen
Kan een dergelijk amperage door een PC worden veroorzaakt..

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Zoals hierboven uitgelegd. Eventueel kan door kortsluiting van vocht dit euvel veroorzaken. Ook al is je voeding hiertegen beveilig het is absoluut niet aan te raden. Je verzekering zal dan ook niks uitkeren in geval van brand.

Heb momenteel geen zin om te zoeken maar hier zijn al een x aantal topics met hetzelfde probleem van het aarden van PC's gepasseerd. Hierin staat alle info die je nodig hebt.
Pagina: 1