Toon posts:

Vaag Geforce2 MX probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb heb geforce2 MX (standaard niet opgeklokt), en tot nu toe never problemen mee gehad.
Nu was ik afgelopen weekend op een lan, waar ik na een tijdje ondekte dat de koeler van mijn geforce niet meer werkte.
Volgens mijn hardwaremonitor was de temp van mijn geforcechip op dat moment 34 graden.(wat hij in mijn ogen makkelijk moet kunnen hebben).
In ieder geval is het vanaf dat moment (waneer ik bijv. UT speel), zolang ik speel niets aan de hand.
Ga ik daarintegen in het spel idle'en, schakelt zich na een paar minuten de monitor uit.
Als ik dan wil rebooten blijft hij zich tijdens de boot uitschakelen.
Ik moet dan mijn puter een paar minuten uit laten staan waarna hij het weer doet.

Is er misschien iemand die dit probleem bekend voorkomt.(zoals ik al zij alleen als ik idle ben) want ivm met garantieperikelen wil ik zeker weten welk stuk hardware hier nu verantwoordelijk kan zijn.

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Waarschijnlijk heeft die MX kaart van jou een temp grens. Zo gauw je daar boven (bij het idle'en)komt schakelt de kaart zich zelf uit om schade aan de kaart te voorkomen. hierna moet de kaart afkoelen tot onder een bepaalde temperatuur voordat je hem weer kunt inschakelen. (Thermo-beveiliging heet zoiets in vaktermen, volgens mij)8-)

Good goan

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik dus ook.
Aleen vind ik het dan wel wazig dat het tijdens het idle'en gebeurd.
Je zou toch verwachten dat de chip tijdens het spelen veel meer op zijn lazerus krijgt.(en dus heter word)

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Dat is inderdaad wel een beetje vaag,ja...
Maar het lijkt mij in ieder wel duidelijk dat de videokaart hier het probleem is. En omdat de koeler kapot is gegaan zou ik er sowieso al mee terug gaan.

In ieder geval suc6. 8-)

Good goan

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-08 13:04
hmmm. ik zou ook terug gaan, is wel het slimste om te doen, aangezien je niet ge'ocd hebt, en de cooler kapot is, of je koopt een nieuwe cooler (en dan wel een goeie)
mzzl :9~