NEC DV-5800e wil niet open

Pagina: 1
Acties:

• hrichard
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-02 14:18
Mijn Nec DV-5800e wil al een tijdje niet meer open.

De pc herkent hem wel en ziet geen probleem, ook vind windows geen nieuwe drivers. Ik heb geprobeerd om zelf drivers te zoeken, maar het lukt me niet om ze te vinden.

Het schijnt dat lite-on dit model waarschijnlijk gemaakt heeft en ik dus drivers van lite-on kan gebruiken, maar ik kan niet vinden welke het dan moet zijn.

Mijn besturingssysteem: xp professional 64bit.

Voorheen werkte hij prima, opeens wou ie niet meer open. Als ik op de knop druk dan blokkeerd hij.

Iemand een idee?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ligt niet aan drivers hoor. Mechaniekje zit ws. gewoon vast. Er zit aan de voorkant als het goed is een klein gaatje. Als je daar met een naald oid in drukt (paar keer achter elkaar) dan zal die ws. wel open gaan.

• hrichard
Ah, volgens mij heb ik dat al eens geprobeerd en heeft het niet geholpen, ik zal het nog eens proberen. Maar toen het niet was gelukt heb ik volgens mij op internet gevonden dat een firmware update kan helpen..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als ik google op "DV-5800e" lijkt het toch echt een optical drive te zijn. Drives zijn voor opslagmedia, dus horen topics hierover niet in Overige Hardware gedumpt te worden, maar in Opslagmedia & I/O Controllers

Oslik blyat! Oslik!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Dit heeft totaal niets met drivers of software in het algemeen te maken.
Gooi het ding eens open en kijk of je hem handmatig (via een paperclip in het kleine gaatje) openkrijgt.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Als het niet lukt om de slede van een dvd-speler te openen met een paperclip in de veiligheidsopening zitten de tandradertjes of het motortje misschien vast. Als de dvd-schrijver opengeschroefd wordt voor reparatie blijft de dvd-schrijver de volgende keer misschien dichtzitten als er een dvd inzit. Dit probleem schijnt vaker voor te komen bij dit model. Een dvd-schrijver van ongeveer 18 euro geeft waarschijnlijk meer plezier en meer zekerheid.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 13:42 ]

• hrichard
Dit is geen opslagmedia, maar een stuk hardware...

Maar het probleem is opgelost. Na een poosje pieren ging ie open. Na de eerste keer wou hij weer niet open, maar nu lijkt het goed te gaan.

Bedankt.
Pagina: 1