• DrakeWolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-01-2025
Hallo,
Ik heb niet heel veel verstand van computers, een beetje basis. Daarom ben ik hier om om hulp te vragen. Ik ben van plan een 3d scherm te kopen. Lekker realistisch gamen. Nu zou ik graag van andere mensen willen horen, welke schermen het best zijn (kwaliteit/prijs) en, ik moet ook een betere grafische kaart, wat is dan een goede (ook kwaliteit/prijs) Ik zat zelf te denken aan een GeForce 9800 GT, slechte keuze/goede keuze?
Alvast bedankt,

Verwijderd

sowieso is de 9800GT een erg gedateerde kaart.
Kijk liever naar een nieuwere kaart want houdt er rekening mee dat de kaart alle beelden twee keer moet uitspugen dus dat kost heel veel kracht.

Denk eerder aan een GeForce 295GTX. Maar dan nog kun je beter op de GeForce 4xx serie wachten.

Maar zelfs alsnog houdt er rekening mee dat het trager gaat dan normaal en het een koppijn generator wordt.
Je kunt beter gewoon voor een ATI 5870 of 5890 gaan en alles op highest zetten dan ben je net zo ver van huis als je het op een lekker groot scherm afspeeld.

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 08:38

Iska

In case of fire, use stairs!

Ik zou inderdaad voor de ATI 5870 gaan. Beter dan 295GTX (naar mijn mening), en de 4xx serie kan nog wel even duren

-- All science is either physics or stamp collecting

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
ja goed advies.... misschien wel even handig om te vragen wat voor onderdelen de rest van de pc uit bestaat

straks adviseer je iemand met een dualcore op 2 GHz om een gtx 295 te nemen.

post eerst even je specs,
zet erbij wat voor games je wilt spelen.
ook belangrijk is de resolutie die je wilt gebruiken.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-01 22:00
3D gamen is een tikkeltje lastig op dit moment, want de enige die een redelijke oplossing bied is Nvidia, met zijn 3D Vision. http://www.nvidia.com/object/3D_Vision_Main.html Helaas is Nvidia voorlopig de enige met een dergelijke oplossing, het schijnt dat Ati ook wat krijgt, maar dat is nog lang wachten. En laat Nvidia nou net al zijn videokaarten EOL hebben verklaard :S Nou ja, AL is niet waar, maar als je een beetje fatsoenlijk wil gamen, moet je toch een stevige videokaart hebben. Denk aan de GTX260 of hoger (GTX 285) Je kunt ook op de GTX400 wachten, maar dat duurt nog ff (april/mei) en dat zal waarschijnlijk niet de beste keus zijn. (Qua geluid, warmte en prijs) Verder moet je er ook rekeing mee houden dat niet alle spellen ondersteund worden, en je moet de hele tijd met een bril op zitten. Bovendien moet je een speciale monitor kopen (lees: DUUR!) en een speciale bril en ontvanger (lees: DUUR!)

Verder hebben sommige fabrikanten ook 3D-schermen, maar deze zijn ook erg duur, en ik weet niet precies hoe dat in zijn werk gaat. Verder heb ik geen ervaring met 3D gamen, dus kan ik niet veel meer zeggen.

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-02 15:06
In de drivers van maart voegt ATI ondersteuning voor stereoscopisch 3D toe aan de HD4xxx en HD5xxx serie, dus je kunt ook voor ATI gaan:) alleen geen idee hoe je dat dan met zo'n brilletje gaat doen

• DrakeWolf
Wow, al gelijk zoveel reacties, geweldig!
Het was natuurlijk niet zo slim van mij om mijn computer specs niet te posten, en ik heb het iets makkelijker gemaakt, zie de bijlage.Afbeeldingslocatie: http://img412.imageshack.us/i/systeminfoe.jpg/

• DrakeWolf
Ok, dat plaatje werkt niet, ga naar deze site:http://img412.imageshack.us/i/systeminfoe.jpg

• DrakeWolf
Sorry http://img412.imageshack.us/i/systeminfoe.jpg/ er moest nog een slash achter...-.- domme ik.

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-02 16:34
nedernakker schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:49:
ja goed advies.... misschien wel even handig om te vragen wat voor onderdelen de rest van de pc uit bestaat

straks adviseer je iemand met een dualcore op 2 GHz om een gtx 295 te nemen.

post eerst even je specs,
zet erbij wat voor games je wilt spelen.
ook belangrijk is de resolutie die je wilt gebruiken.
Je zat er nog verdomt dichtbij met je dualcore op 2.0 Ghz _/-\o_ 8)7

Verwijderd

Wat ik me afvraag is dit, als je je hardware bij nVidia gaat kopen, moet je dan per se een 3d kit van hun kopen? (http://www.nvidia.com/obj...orce_3D_VisionKit_us.html) dat is de 3d kit. Is hij nodig of hoef je hem niet te kopen?

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Lucky0wn schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:51:
In de drivers van maart voegt ATI ondersteuning voor stereoscopisch 3D toe aan de HD4xxx en HD5xxx serie, dus je kunt ook voor ATI gaan:) alleen geen idee hoe je dat dan met zo'n brilletje gaat doen
Hoe je het ook went of keert, op dit moment is de oplossing van Nvidia van beter kwaliteit want met zo'n rood/cyan brilletje ziet er alles erg slecht uit (persoonlijke mening ofc.) maar het is wel een stuk goedkoper en de kaarten van Ati zijn op dit moment van beter kwaliteit/prijs verhouding.

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

noobynater schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:29:
[...]

Hoe je het ook went of keert, op dit moment is de oplossing van Nvidia van beter kwaliteit want met zo'n rood/cyan brilletje ziet er alles erg slecht uit (persoonlijke mening ofc.) maar het is wel een stuk goedkoper en de kaarten van Ati zijn op dit moment van beter kwaliteit/prijs verhouding.
Sorry wat? ATI ondersteund zowel actieve (shutter) als passieve brillen. tevens kun je bijna alle merken brillen/schermen voor ati gebruiken en bij nvidia ben je beperkt door vaste merken/ondersteuning.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Verwijderd

3d is sowieso een grote investering: gfx en een 120 hz scherm.

tenzij je het scherm al hebt zou ik een nieuwe pc kopen en 3d laten vallen.

• DrakeWolf
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 16:07:
[...]

3d is sowieso een grote investering: gfx en een 120 hz scherm.

tenzij je het scherm al hebt zou ik een nieuwe pc kopen en 3d laten vallen.
Ja dat begint nu een veel beter idee te lijken. :)
Ik denk dat ik gewoon, beter moederbord + processor + grafische kaart ga kopen, en dan lekker 'normaal' 2d ga gamen. Enig advies?

Verwijderd

[BBG aanschaf] Game- en high-end Gamesysteem maart 2010

voila, die weten er ietsm eer dan mij van :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2010 20:18 ]

• DrakeWolf
Wauw wat een service :P
En snel he, anyway, bedankt, en dat ga ik eens op m'n gemakje doornemen.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

en misschien ook nog wel een nieuwe voeding. Kijk in ieder geval goed door de BBG heen (hier), en post daarna je huidige hardware + eigen uitgezochte hardware in het betreffende BBG aanschaf topic. Vraag daar of het een goede combinatie is, en welke onderdelen nog meegenomen kunnen worden. En hoe meer informatie je bij elkaar schraapt over je huidige hardware (informatie over voeding, en een foto van de inhoud van je kast bijvoorbeeld), hoe beter.

-_-

• DrakeWolf
Ik wil een beetje redelijk kunnen gamen, (MW2, of C&C 4 over 2 dagen (komt op mijn verjaardag uit... 3 keer raden wat ik ga krijgen..... :? ) En wil er ongeveer 500/600 euro voor neertellen maximaal.
Dus als ik zo even kijk bij de BBG lijken me voor moederborden deze wel wat:
Gigabyte GA-790FXTA-UD5 (pricewatch: Gigabyte GA-790FXTA-UD5)
en
MSI P55-GD65 (pricewatch: MSI P55-GD65) ( Is wel wat goedkoper...)
Voor processor deze misschien:
Intel Core i5 750 (ook al heeft hij geen hyperthreading, er staat bij dat dit bij gamen eerder beter uitkomt.(pricewatch: Intel Core i5 750)
De Intel Core i7 920 vond ik toch wel wat te duur worden, als ik er ook nog een grafische kaart bij wil gaan doen.

Verwijderd

eerlijk gezegd zou ik met dat budget voor een phenom2 quadcore + 770 chipset + 5850 schieten. En dan kan je misschien nog iets spenderen aan een nieuwe voeding of een betere cpu koeler. Het hangt ook sterk af van je schermresolutie

• DrakeWolf
zou je misschien even ene linkje kunnen geven? phenom 2 wl gevonden, ziet er goed uit, goedkoop ook.

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 136,14€ 136,14
1Club3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP)€ 247,33€ 247,33
1Gigabyte GA-MA770T-UD3€ 69,-€ 69,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 84,90€ 84,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 537,37

zoiets, maar het is beter dat je in de bbg ff gaat posten.
Pagina: 1