ip probleem met netgear wpn824v2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb van iemand een andere snellere draadlose router gekregen. dat is de netgear geworden.

nu ben ik bezig om me netwerk weer aan de praat te krijgen. dit bestaat op dit moment uit 3 draadloze pc, 2bedrade en 1 lanbox/printerserver.

ik heb bijna alles aan de praat alleen 1 bedrade pc wil maar niet goed verbinden.
hierop draait windows xp.

het probleem is dat de pc denkt dat de router in het 192.168.0.x gebied zit. maar deze staat in het 192.168.1.x gebied

ik heb al geprobeerd om het ip adres te veranderen maar zonder suc6.
ook met ipconfig/release ipconfig/renew gebeurt er niet veel hij blijft fouten geven.

de router ziet wel het mac adres maar ik kom er maar niet achter hoe ik het ipadres kan veranderen.

kan iemand me hier mee helpen??

timo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kleine bump. het werkt nog steeds niet. heb ook met pc opnieuw start geprobeerd netwerkkaart opnieuw geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kan niemand mij hier mee helpen. ik heb het probleem nog steeds niet op kunnen lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Allereerst is de WPN824v2 absoluut geen "snellere" router, het is een 3-jaar oud model dat met moeite 45Mb/s kan routeren. Hogere snelheden ga je er - bedraad of draadloos - niet mee halen :o

Los daarvan, geef eens wat meer info. Heb je in de router DHCP aanstaan en gebruik je dat :?

Zo ja is je probleem dat je op de XP PC een IP vast ingesteld hebt. In dat geval aangeven dat het gewoon automatisch een IP moet krijgen en het komt goed.

Als je geen DHCP gebruikt, moet je gewoon handmatig die XP bak met correcte IP gegevens instellen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
voor dhcp zou ik straks thuis effe na moeten kijken

en het is nu wel sneller dan eerst. de router die we eerst hadden stamt nog uit het tijdperk dat adsl net uit was. haalde draadloos maar een snelheid van 11mb/s dus het is nu echt wel sneller.

ik dacht dat ik met ip niet vast had staan maar dan zou i kdaar nog naar moeten kijken straks.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
net gekeken. op de xp pc staat het aan voor auto.

op de router staat dhcp aan. het gebied is 1.2 tot 1.254. dat moet genoeg zijn lijkt mij.

zou ik nog ergens anders naar moeten kijken als dit gewoon zou moeten werken met deze instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

In dat geval zul je wat meer info moeten geven, met name over wat allemaal nog meer aan het netwerk hangt. Het zou me niet verbazen als er een tweede DHCP server in het netwerk aanwezig is als ik het zo hoor...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zal hier neer zetten hoe het in elkaar zit

modem-------------------bedraad------------router------------------bedraad--------------xp pc
vista laptop-------wifi----------------------------|-----------------------bedraad-----------xp pc
|-----------------bedraad mogelijk---------|----------------------wifi-------------------w7 laptop
lan hd/printerserver--------bedraad---------|

zo zit het in elkaar. verder heb ik er niet een 2de server aanhangen.
wat je nog meer wilt weten hoor ik graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je diagram is hier iig volstrekt onleesbaar...

Los daarvan, je geeft niets aan van welke services draaien en hoe je het met IPs regelt. Als die WiFi stap niet vanaf de router is, gok ik dat datgene wat voor WiFi de IPs uitdeelt je probleem is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zal vanavond posten welke services draaien. wat bedoel je precies met wifi stap? de router deelt de adressen uit wifi en bedraad.

ik zal hoe het aan elkaar zit nog een keer doen maar dan met tekst

eerst hebben we de modem. deze zit vast aan de router.
aan de router zitten 2 xp pc's via de kabel.
een lan hd/printerserver zit bedraad aan de router.
1 windows 7 laptop is via wifi verbonden
1 vista laptop is ook via wifi verbonden.
deze laptop zit ook geregeld bedraad aan het netwerk.

hoop dat het zo duidelijker is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ah, dat kon ik niet uit je "diagram" halen :z

Dan zijn er denk ik twee mogelijkheden:
1) je XP PC heeft toch een vast ingesteld IP adres
2) een van de andere apparaten/PCs draait ook een DHCP server en de PC pakt daar z'n IP adres van ipv van de router.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok dank je wel.

1 ik heb dit opgezocht bij de netwerkadapter en dan eigenschapen van internet protocol v4 daar staat het op automatisch. zou ik het nog ergens anders kunnen zien of hij op een vast ip staat of niet

2 als alles uit staat. en ik dan me desktop aan zet doet dit probleem zich ook voor. kan ik dan dit uitsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:14
Als het goed is zou je toch moeten kunnen zien hoe de pc aan zijn ip komt. Als je kijkt bij de status van de verbinding staat daar toch echt iets van 'handmatig' of 'automatisch'/ 'DHCP ingeschakeld' of iets bij volgens mij.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi all,

effe niks kunnen doen ivm met andere dingen maar nu weer verder.

ik heb het ook geprobeerd handmatig te doen dit is ook niet gelukt.
als ik kijk bij verbindingen doen staat er automatisch. dit heb ik ook nog nagekeken bij de eigenschappen van internetprotocol (tcp/ip)

maar wat ik het rare blijf vinden is dat me router wel het netwerk adres ziet maar verder gebeurt er niks.
ik krijg nu op mijn desktop ook weer een raar ip adres. namelijk: 169.254.160.128 dit doet hij automatisch maar verder kan ik er niks mee.
Pagina: 1