Toon posts:

Communiceren HDMI kabels met elkaar??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb denk ik een hele rare vraag maar ik wil toch even weten of dit kan. Ik heb thuis een samsung led tv met 4x hdmi en ik heb een surroundset met daarbij een ac ryan media ytank. Nu vroeg ik me af hoe het met het geluid zit als ik alleen hdmi kabels gebruik. Stel dat ik met een hdmi kabel van mijn surround set naar de tv ga en een hdmi kabel van mijn ac ryan naar de tv. Heb ik dan geluid via de surroundset ja of nee.

Mijn eigenlijke vraag is dus of het beeld en geluid van de ac ryan richting de tv gaan en vervolgens het geluid doorgelust wordt via de andere hdmi kabel die naar de surroundset loopt.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Dat is mogelijk, ja. De 'm' staat voor media en is dus niet beperkt of verplicht tot beeld. Of je televisie dit ondersteunt betwijfel ik, maar dan zou je even de handleiding moeten doorlezen. Heeft je surroundset geen doorlusmogelijkheid?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:09:
Dat is mogelijk, ja. De 'm' staat voor media en is dus niet beperkt of verplicht tot beeld. Of je televisie dit ondersteunt betwijfel ik, maar dan zou je even de handleiding moeten doorlezen. Heeft je surroundset geen doorlusmogelijkheid?
Het punt is dat ik te weinig geluidsaansluitingen heb op de surroundset philips hts 3367. Ik heb mijn xbox via de component en de tv geluid via de scart maar de scart wil ik weg hebben omdat ik de samsung led tv hen en de scart dikker is dan de tv.(spelciale verloopstekker voor de scart zit in de tv omdat de tv te dun is voor een normale scart)

ps wat is een doorlus mogelijkheid

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06-2025

Fid3lity

Spectre X

Nou kijk, je AC Ryan heeft een 'output', welke audio en video verstuurd via de HDMI kabel. De tv heeft de 'inputs', deze verwerkt de signalen ontvangen van de ACR. Als je de ACR zou aansluiten aan de versterker, zou je deze het geluid laten verwerken en de videosignalen laten doorsturen naar de tv via een volgende HDMI kabel ;) Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Blue-Tiger schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:22:
Nou kijk, je AC Ryan heeft een 'output', welke audio en video verstuurd via de HDMI kabel. De tv heeft de 'inputs', deze verwerkt de signalen ontvangen van de ACR. Als je de ACR zou aansluiten aan de versterker, zou je deze het geluid laten verwerken en de videosignalen laten doorsturen naar de tv via een volgende HDMI kabel ;) Succes!
Het vervelende is dat ik maar 1 hdmi aansluiting heb om mijn surroundset en op mijn ACR

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 11:15

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 21:07:
Mijn eigenlijke vraag is dus of het beeld en geluid van de ac ryan richting de tv gaan en vervolgens het geluid doorgelust wordt via de andere hdmi kabel die naar de surroundset loopt.
Nee, want zoals gezegd zijn alle HDMI poorten van je tv ingangen. En apparaten als de AC Ryan hebben HDMI uitgangen. Met HDMI 1.4 gaat het straks wel kunnen wat jij wilt, want in HDMI 1.4 zit een connector om audio beide kanten op te sturen. Dus dan ben je van de losse S/PDIF of analoge aansluiting van de Audio Out van de tv kwijt. Moeten natuurlijk wel alle apparaten HDMI 1.4 hebben.

Wat je dus zou moeten hebben is een receiver met meerdere HDMI inputs en dan met één output. Receiver haalt de audio van alle inkomende bronnen af en speelt dat af over de surroundset. Het beeld gaat door de receiver naar de Samsung TV. De HDMI die de Philips heeft is (volgens deze afbeelding) een uitgang. Dus je hebt ook geen manieren om de audio echt door te lussen.

Heeft je tv geen audio uitgang die je kan linken met een audio-ingang van de surroundset? Nadeel zou dan wel zijn dat de kans op audio als DTS en/of Dolby Digital niet doorgestuurd zal worden en je veelal met Dolby 2.0 zit te kijken. Niet echt tof als je wel gewoon 5.1 audio in voert. Plus dat de Philips slechts een enkele digitale ingang heeft, erg karig setje waar je haast niets mee kan...

Overigens heb je als je een DVD afspeelt over de surround set wel geluid over de home cinema set, want daar is het hele apparaat voor bedoeld. Je zou de AC Ryan eventueel aan kunnen sluiten met de digitale coax ingang van de Philips. Dan heb je geluid over de set als je content kijkt vanaf de AC Ryan en vanaf de Philips-set. Voor andere bronnen houdt het dan al snel op...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06-2025

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 22:22:
[...]

Het vervelende is dat ik maar 1 hdmi aansluiting heb om mijn surroundset en op mijn ACR
Maar je ACR heeft ook een losse COAX / SPDIF uitgang? Deze moet je dan voor het geluid verbinden met de versterker, en je HDMI kabel gaat dan in de tv. Je moet dan alleen in de drivers van je geluidskaart nog even selecteren dat het geluid verstuurd moet worden over de digitale uitgang en that's it! Nu moet het wel lukken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het grootste probleem is eigenlijk dat ik van die stomme scartverloop af wil. Maar het rotte is dat het geluid van mijn tv via de scart naar de surroundset gaat. Hieronder zijn de specs te vinden van de tv. de Scart mini wil ik dus vervangen en de component is ook in gebruik.

HDMI 4
Digital Audio (Optical) 1
Audio Out L-R (Mini Jack) Nee
PC Input (D-sub) 1
PC Audio Input (Mini Jack) 1
DVI Audio Input Common Use for PC Audio Input
Component (Y/Pb/Pr) 1 (Mini Jack)
Composite (AV) 1 (Mini)
Ethernet (LAN) Nee
RF Input 1
USB 1
CI Slot Ja
Scart 1 (Mini)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Gewoon een converter kopen van optische toslink naar digitale coax. Optische toslink gewoon in de Digital Audio Out van de tv stoppen en dan via de converter naar de digitale coax ingang van de Philips set. Dan ben je van het SCART-verloopje af, plus je hebt een digitale aansluiting in plaats van een analoge. Nadeel is alleen dat je niet zeker bent dat er het inkomende signaal door wordt gestuurd. Dus als je Dolby Digital de tv in stuurt via HDMI kan het best zijn dat de tv er 2.0 van maakt. Wat jammer zou zijn aangezien je dan geen optimaal gebruik maakt van de set.

Maar als je alleen de Philips set hebt en de AC Ryan dan kan je de AC Ryan dus ook direct op de Philips aansluiten. Zoals gezegd gaat het geluid van media gespeeld met de Philips toch wel over de surround en met de digitale coax ingang van de Philips kan je dan de AC Ryan aansluiten. Maar dan heb je dus geen geluid over de surroundset als je analoge tv kijkt of met een interne smart-card.

Verwijderd

Topicstarter
FeaR1986 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 08:54:
Gewoon een converter kopen van optische toslink naar digitale coax. Optische toslink gewoon in de Digital Audio Out van de tv stoppen en dan via de converter naar de digitale coax ingang van de Philips set. Dan ben je van het SCART-verloopje af, plus je hebt een digitale aansluiting in plaats van een analoge. Nadeel is alleen dat je niet zeker bent dat er het inkomende signaal door wordt gestuurd. Dus als je Dolby Digital de tv in stuurt via HDMI kan het best zijn dat de tv er 2.0 van maakt. Wat jammer zou zijn aangezien je dan geen optimaal gebruik maakt van de set.

Maar als je alleen de Philips set hebt en de AC Ryan dan kan je de AC Ryan dus ook direct op de Philips aansluiten. Zoals gezegd gaat het geluid van media gespeeld met de Philips toch wel over de surround en met de digitale coax ingang van de Philips kan je dan de AC Ryan aansluiten. Maar dan heb je dus geen geluid over de surroundset als je analoge tv kijkt of met een interne smart-card.
Bedankt voor de info maar ik begrijp het dik gedrukte niet helemaal. Het geluid gaat dan toch via de convertor en wat heeft de hdmi er dan mee te maken precies?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Beeld en audio komen via HDMI (vanaf de AC Ryan) de tv binnen. Via de optische uitgang van de tv verlaat de audio weer de tv naar de Philips home cinema set. Nadeel is echter dat je gewoon dingen als Dolby Digital 5.1 en DTS de tv in kan sturen. Alleen de kans dat de tv het ook weer uitvoert als 5.1 is klein, veelal stuurt de tv maximaal 2.0 uit. Dan verlies je dus kanalen en dat is zonde. Vandaar zou ik gewoon alles op de Philips rechtstreeks aansluiten.

Maar nogmaals: je hoeft de audio out van de tv helemaal niet te gebruiken. Sluit gewoon de AC Ryan met een digitale coax op de Philips set aan en laat de tv er buiten. Dat maakt het alleen maar lastiger.

Verwijderd

Topicstarter
FeaR1986 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 11:24:
Beeld en audio komen via HDMI (vanaf de AC Ryan) de tv binnen. Via de optische uitgang van de tv verlaat de audio weer de tv naar de Philips home cinema set. Nadeel is echter dat je gewoon dingen als Dolby Digital 5.1 en DTS de tv in kan sturen. Alleen de kans dat de tv het ook weer uitvoert als 5.1 is klein, veelal stuurt de tv maximaal 2.0 uit. Dan verlies je dus kanalen en dat is zonde. Vandaar zou ik gewoon alles op de Philips rechtstreeks aansluiten.

Maar nogmaals: je hoeft de audio out van de tv helemaal niet te gebruiken. Sluit gewoon de AC Ryan met een digitale coax op de Philips set aan en laat de tv er buiten. Dat maakt het alleen maar lastiger.
Nog even ter afsluiting wat moet ik nu precies waar op aansluiten zodat ik de verloopscart niet nodig heb om 5.1 geluid te krijgen bij normaal televisie kijken. En ik dus gewoon beeld en 5.1 geluid heb via de Ac Ryan.

ps stuurt een scartkabel wel dts en 5.1 door?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik zou gewoon een optische kabel halen en een converter van optische toslink naar digitale coax. Dan de optische uitgang van de tv gebruiken om geluid door te sturen naar de home cinema set. Maar nogmaals: het is nooit gezegd dat je op die manier 5.1 geluid hebt aangezien tv's dus veel terug scalen naar 2.0. Vandaar zou ik gewoon de AC Ryan met een digitale coax aansluiten op de home cinema aangezien je dan wel verzekerd bent van meerkanaals geluid. Met tv kijken heb je dan echter audio via de speakers. Of je tv meerkanaals geluid door stuurt kan je alleen ondervinden door in de manual van de tv te kijken of daar iets in staat of het is een kwestie van uit proberen. Maar met uitproberen ben je wel rond de 30 euro kwijt voor de twee kabels en de converter. Feit blijft wel dat je dan niet meer gebruik zal maken van de scart-uitgang van de tv.

Dus je hebt twee opties:
  1. Digitale uitgang van de tv met een converter aansluiten op de Philips Home Cinema Set. Maar dan is het de vraag of er meerkanaals geluiden door worden gestuurd. En mocht dat al zo zijn dan is het ook nog niet gezegd dat het Dolby Digital én DTS is. Afspelen van DVD's met de Philips Home Cinema Set is dan zeker wel meerkanaals geluid. Maar wat de AC Ryan doet is dan dus de vraag.
  2. Ac Ryan met digitale coax rechtstreeks op de Philips Home Cinema Set aansluiten. Je bent dan gegarandeerd van 5.1 geluid uit de home cinema set wanneer je een dvd kijkt via de set en wanneer je content af speelt met de AC Ryan. Nadeel is dan dus wel dat de audio van analoge tv niet over de surround set gaat.
Zo zie je maar weer dat het met dit soort budget-setjes altijd verkeerd gaat als je er meerdere apparaten op aan wilt sluiten...

Overigens verstuurd de scart-stekker een analoog signaal, wat dus meteen maximaal 2.0 is. Dus mocht je tv maximaal 2.0 uit de optische uitgang sturen dan ga je er niet op achteruit. Maar het is gewoon zonde.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog even een vraagje voor de mensen die er meer verstand van hebben. Ik had vernomen dat de coaciale aansluiting op mijn setje alleen stereo galuid kan doorgeven en geen 5.1 vanaf mijn AC Ryan. Klopt dit??
Pagina: 1