Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 15:44
Ik heb hier een Acer Aspire 9300 staan van een kennis met een bijzonder probleem

- Als ik de laptop aanzet start deze normaal, zonder beepjes maar het scherm blijft zwart
- Het scherm blijft zwart, ook bij een externe monitor, maar krijgt wel signaal.
- Dit blijft de gehele bios en windows opstart periode zwart.
- Zodra het Windows (vista) login scherm komt wordt er eindelijk beeld weergegeven
- Als ik een externe monitor aansluit wordt deze wel herkent in Windows maar ook hier blijft dan het beeld zwart, en hier krijg ik met geen mogelijkheid beeld op. Ongeacht instellingen in Windows en/of FN+F4/F5

Ik heb de schakelaar gecontroleerd die kijkt of het laptop scherm open/dicht is, deze werkt goed. Het lijkt haast of de vga chip deels defect is !?

Heeft iemand die eerder gehad ? Enig idee wat hier aan de hand is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 15:44
Niemand ? Eenmaal, andermaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
het klinkt alsof hij hem pas pakt op het moment dat de driver in beeld begint te komen (bij het inlogscherm zeg maar). het zou mij niet verbazen als de graka het aan het begeven is inderdaad, al is dat niet zo heel eenvoudig te concluderen natuurlijk. Kun je wel wat zien in de bios? of is het scherm dan ook gewoon helemaal zwart?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat vraag ik mij dus ook af, Je zet dat ding aan .en je ziet helemaal niks ??,
Die beepjes kan je uitzetten ,de boot tijd kan verkort worden ,ook het bootlogo (of logo van fabrikant ) kan verwijderd worden via bios optie ,dus ....?,
is er wel een probleem . Kan je in het bios ?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2010 18:22 ]