FSB 164MHz mogelijk met goeie chipset koeling?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 16:43

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Ik heb op het moment een Abit KT7A met een Blue-orb op de KT133A chipset.
Ik weet dat het bord boven de 150MHz FSB het niet zo heel erg leuk meer vind. Echter 154MHz gaat nog wel.
Ik heb eerst mijn geheugen maar eens even getest door een bussnelheid van 124MHz te gebruiken met +PCICLK. Dit resulteerde in 165MHz zo ongeveer en gaf geen problemen.
Ook Sisoft sandra gaf netjes 165MHz aan.

Na wat testen zie ik dat ik nog net in windows kan komen met 164MHz bus (328MHz DDR!)
maar dan gaat heel het videogedeelte hard FLIPPEN. Aangezien ik alles al getest had op die lagere bus waarbij PCI en AGP snelheden zelfs iets hoger liggen, zou het dus niet aan de TE hoge PCI clock en AGP clock kunnen liggen. Probleem is dan denk ik de VIA Chipset. Zou Peltier+liquid koeling dit WEL kunnen laten werken?

Als niemand het weet, ga ik het zelf wel uit proberen. Maar een bevestiging van NIET of WEL zou ineens geld kunnen besparen, of wat extra motivatie oproepen ;)

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
UHmzz, oops! :)
zou iemand dit misschien even onder de juiste topic kunnen plaatsen?

{ TNX }

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
zal wel lukke denk ik

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Topicstarter
Op donderdag 08 maart 2001 14:31 schreef Black_Adder het volgende:
zal wel lukke denk ik
Hahaha, wat een reactie..

echt ik stel hier altijd vragen waar bijna niemand een antwoord op heeft... zal allemaal wel wat te ver gaan ofzow

Verwijderd

Om eerlijk te zijn zie ik niet in waarom je zozeer het alleronderste uit de kan wil met je FSB.
Das allemaal niet gezond voor je PCI en AGP kaarten ...
Hou het bij een "bescheiden" 150 of 155 MHz FSB dat is al zeer hoog en snel, voor de rest laat de multiplier z'n werk doen.
Ik vind het die paar MHz'jes FSB echt niet waard.

JCviggen

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 08:36
Op donderdag 08 maart 2001 21:07 schreef DuronDude het volgende:
Om eerlijk te zijn zie ik niet in waarom je zozeer het alleronderste uit de kan wil met je FSB.
Das allemaal niet gezond voor je PCI en AGP kaarten ...
Hou het bij een "bescheiden" 150 of 155 MHz FSB dat is al zeer hoog en snel, voor de rest laat de multiplier z'n werk doen.
Ik vind het die paar MHz'jes FSB echt niet waard.

JCviggen
't gaat echt niet om die paar Mhz, want dan is het de moeite niet waard. Lijkt dat het gewoon voor de hobby is om 'm zo ver mogelijk te krijgen. En hobby's kosten geld :)

(of zit ik helemaal mis?)

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:09

SG

SG surft naar info hardewaren

En stabiliteit is zeker niet belangrijk

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-05 09:22

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

check this out! http://www.icrontic.com/?action=hardware&id=50 das pas klooien met fsb >:)

Verwijderd

Hmz het helpt wel, je chipset koelen. M`n pc is stukken stabieler sinds ik er een Intel socket 370 HSF op heb gezet. [al tigde X dat ik dit spam maar goed] 40Watt peltier erbij hielp niet veel, genereerde wel behoorlijk veel warmte. Ik haal hier een FSB van 155Mhz, echter niet stabiel genoeg. 140Mhz is hier zo`n beetje het optimum. veel succes iig
Pagina: 1