Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik sta op het punt om de Sennheiser HD555 koptelefoon te kopen. Deze leek mij na een onderzoek de beste verhouding hebben tussen prijs en kwaliteit, in de HD5xx serie.

Maar nu zit ik toch een beetje met het open ontwerp. Ik gebruik mijn mp3speler voornamelijk in de trein, en aangezien ik me zelf al enorm kan ergeren aan anderen met te hard geluid, wil ik zelf niet ook zo iemand zijn. Een aantal reviews kaartte dit probleem aan, anderen zeiden er niets over, en bevolen deze koptelefoon zelfs aan voor mobiel gebruik.

Is er hier iemand op het forum die ervaring met deze koptelefoon heeft?

Oja, nog even voor de duidelijkheid: Ik koop hem online, vandaar dat ik niet gewoon even in de winkel kan luisteren. Verder luister ik voornamelijk naar Jazz, geen stampende drum&bass, dus een beetje audiolekkage is te overleven

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb hem.
Een beetje audiolekkage komt voor ,maar als je hem niet te hard zet zou ik me er niet aan storen in de trein.
Het zijn meer de te vette bass tonen die irritant zijn, hoog hoor je bijna niet.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 12:36
pricewatch: Sennheiser HD 555 (Grijs)

Klik erop en je ziet enkele tweakers die er een review over hebben geschereven :D

[ Voor 24% gewijzigd door Jeroen797 op 10-03-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Denk er wel even aan dat niet alle mp3-spelers de impedantie van deze koptelefoon aankunnen. Ik heb een paar spelers die 'm echt niet trekken. Dan klinkt alles vervormd.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb hem hier naast me liggen, en de laatste keer dat ik aan iemand vroeg of hij iets hoorde zei die persoon 'nee'. Ik denk zeker als je de muziek niet te hard zet zal je omgeving er geen last van hebben.

Verder zou ik hem niet aanraden om mobiel te gebruiken maar dat is eerder door de enorme omvang en is dat eerder persoonlijk. Ow en waarom zou je niet kunnen gaan luisteren. Gewoon naar een of andere shop gaan en luisteren, dat verplicht je niet om hem op dat moment daar te kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door kluyze op 10-03-2010 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

kluyze schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 20:09:
Ik heb hem hier naast me liggen, en de laatste keer dat ik aan iemand vroeg of hij iets hoorde zei die persoon 'nee'. Ik denk zeker als je de muziek niet te hard zet zal je omgeving er geen last van hebben.

Verder zou ik hem niet aanraden om mobiel te gebruiken maar dat is eerder door de enorme omvang en is dat eerder persoonlijk. Ow en waarom zou je niet kunnen gaan luisteren. Gewoon naar een of andere shop gaan en luisteren, dat verplicht je niet om hem op dat moment daar te kopen.
En wat denk je van regenwater als je ermee buiten loopt? ;).

Mijn grootste bezwaar trouwens, omvang maakt me niet uit , noch bij mijn 650 noch bijn 555 noch bij de rest .

[ Voor 7% gewijzigd door Boudewijn op 10-03-2010 20:11 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

kraats schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 20:09:
Denk er wel even aan dat niet alle mp3-spelers de impedantie van deze koptelefoon aankunnen. Ik heb een paar spelers die 'm echt niet trekken. Dan klinkt alles vervormd.
Mini-amp is hier het antwoord in :) Hoeft niet veel te kosten. Maar zoiets als een Fiio E5 werkt perfect met de 555 :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm, regenwater had ik nog niet eens aan gedacht... Ik heb nu al een paar jaar de pmx 100 (deze valt langzaam uit elkaar) en heb deze eigenlijk met weer en wind op gehad, heeft verder nooit problemen gegeven. Ik heb mijn oog op deze grote koptelefoon laten vallen, omdat ik graag weer eens optimaal wil genieten van mijn muziek, zonder gepraat van irritante mensen in de trein, en dit dus zonder een volume te gebruiken waar mijn trommelvliezen van gaan klapperen.

Mijn mp3 speler is een Cowon Iaudio D2, welke volgens de meeste reviews koptelefoons tot iets over 100 ohm aankan. Volgens mij moet het dan lukken met deze koptelefoon, toch? En anders is die Fiio een goede keuze, alleen kan ik het dan wel vergeten om die hele santekraam in mijn binnenzak te stoppen.

Is er iemand die wel eens een keer met deze (of een vergelijkbare) koptelefoon door de regen heeft gefietst? Of is dit echt "not done", en heb ik met mijn (weliswaar veel kleinere) pmx100 gewoon altijd geluk gehad?

In ieder geval bedankt voor alle snelle reacties!
Pagina: 1