Midden van monitor opeens dof van kleur!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Het komt wel eens voor dat, als ik terugkeer naar bureaublad nadat ik een spel gespeeld heb, het midden van mijn monitor opeens wazig is en een doffe kleur heeft. De zijkanten van de monitor echter zijn heel scherp (zoals het hoort te zijn). Dus als ik bijvoorbeeld mijn muziek map open, dan zijn de bestandsnamen die in het midden van het scherm te zien best wazig en dof van kleur. Terwijl de bestandsnamen die aan de zijkanten te zien zijn gewoon scherp zijn! Als ik de pc opnieuw opstart, is alles weer zoals het hoort.

Ik hoop dat jullie het snappen en me kunnen helpen!

Roomboter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Nieuwste drivers geรฏnstalleerd?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
even het knopje van automatisch-instellen indrukken op je monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:05

sanzut

It's always christmas time

Gaat het over een CRT-monitor (beeldbuis?) Dan moet je deze even de-magnetiseren (degauss in het Engels).
Wat je ziet is magnetische spanning die zich dan heeft opgebouwd in de monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan ๐Ÿ‘ฝ๐Ÿฆ‘๐Ÿฆ‹๐Ÿ“

Gebruik je DVI of VGA? Ik weet wat je bedoeld en een vriend van mij had dit ook maar hij gebruikte VGA en met DVI was het probleem opgelost.

๐Ÿฆ… U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ ๐Ÿ“ˆ ARKK, ๐Ÿ“ˆ UPRO, ๐Ÿ“ˆ TECL, ๐Ÿ“ˆ QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

@Switcherd: nee, eerlijk gezegd niet, omdat de nieuwste drivers weer andere problemen geven. Eerlijk gezegd heb ik met de huidige drivers geen problemen, tenzij dit probleem er door komt. :P
@mcDavid: wat bedoel je precies?
@sanzut: Ik heb een Samsung SyncMaster 2433. Is dat genoeg info?:P
@i7x: ik heb eigenlijk geen idee. Misschien kun je 't even uitleggen. Edit: ik heb even verschil tussen die twee gezocht, maar is nog niet helemaal duidelijk. Mijn monitor is digitaal aangesloten, trouwens.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Gewoon, het knopje "auto" of iets dergelijks. Die die automatisch de juiste instellingen selecteert. Zo'n beetje ieder LCD-scherm heeft zo'n knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mcDavid schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 18:13:
Gewoon, het knopje "auto" of iets dergelijks. Die die automatisch de juiste instellingen selecteert. Zo'n beetje ieder LCD-scherm heeft zo'n knopje.
Ik heb zo'n knopje, maar dat is toch het knopje van auto-adjustment? Als ik daarop druk, staat er: Auto Adjustment - Not Available. Maar dat komt omdat ik digitaal heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 20:30
Om het makkelijk te maken:
Is je scherm aangesloten met een blauwe stekker of met een witte stekker?
Probeer als het kan met de witte stekker aan te sluiten. (Ter verduidelijking van i7x)

Blauw is VGA
Wit is DVI

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dutch Lion schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 18:48:
Om het makkelijk te maken:
Is je scherm aangesloten met een blauwe stekker of met een witte stekker?
Probeer als het kan met de witte stekker aan te sluiten. (Ter verduidelijking van i7x)

Blauw is VGA
Wit is DVI
Het snoer heeft twee witte uiteinden, dus dan is mijn aansluiting DVI. De suggestie van i7x levert dus geen oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:04
Wat gebeurt er als je de monitor dan uitdoet, 10 seconden wacht, en dan weer aan doet?
Is het beeld dan wel goed? Zo ja dan is het je monitor.

Zo nee dan zou het misschien toch je drivers zijn.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wylana schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 09:58:
Wat gebeurt er als je de monitor dan uitdoet, 10 seconden wacht, en dan weer aan doet?
Is het beeld dan wel goed? Zo ja dan is het je monitor.

Zo nee dan zou het misschien toch je drivers zijn.
Aangezien het (heel) af en toe gebeurt, zal ik even af moeten wachten. Ik heb eventueel al de nieuwste drivers geรฏnstalleerd. Bedankt voor je reactie!
Pagina: 1