Toon posts:

PC loop heel af en toe vast.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik heb sinds 3 maanden een nieuwe pc, helemaal top!
Alleen heb ik sinds drie weken een klein probleempje.
Me pc is namelijk al 3 keer vastgelopen. Drie weken geleden op een woensdag en donderdag en toevallig vanmorgen voor de derde keer. Dit betekent dat het beeldscherm gewoon bevriest. Je kunt niks meer doen, ook geen ctrl+alt+del. Dit vastlopen gebeurde gewoon toen ik aan het surfen was en muziek aan het luisteren was. 3 keer vastgelopen is misschien niet veel, maar wel gek (en irritant), want hij is compleet nieuw!

Ik hoop dat dit genoeg informatie is en jullie me kunnen helpen!

Roomboter

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2010 08:08 ]

• hanskuiper24
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-02 12:24
Ik ben mn glazen bol even kwijt, dus kan niet zien wat voor pc je heb :S

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:33

skoozie

SCSI

zou je kunnen ana geven wat voor systeem je hebt en wat je al geprobeerd hebt?
heb je logs kunnen bekijken?

graga iets meer info.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Gelieve wat systeemspecs + evt gebruikte drivers te posten. Mijn glazen bol is beslagen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Ienni1983
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-02 16:33
Switcherd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 20:27:
Gelieve wat systeemspecs + evt gebruikte drivers te posten. Mijn glazen bol is beslagen.
wauw die was origineel

http://tinyurl.com/5sdar8p

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-02 10:23

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

De glazen-bol-opmerking wordt inderdaad een beetje oud, maar zonder precieze informatie over je systeem, foutmeldingen, logs en driverversies (meer informatie is beter :)) kunnen we je toch echt niet helpen inderdaad.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 13:45
Ah shit, ik laat de mijne net vallen. En de winkels zijn al dicht dus kan geen nieuwe kopen nu. ;(.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Niet echt inderdaad maar geeft wel aan dat ik bereid ben hulp te bieden mits hij ons van wat meer informatie voorziet ;)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 16:09
Met dit programmaatje kun je kijken hoe heet je computer wordt: http://www.cpuid.com/down...r/HWMonitor_115_setup.exe
Als je daarna ons die temps ff doorbrieft, dan kunnen wij beoordelen of het door de warmte komt.
En eh... volgende keer ff je specs vermelden.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik heb me specs en temperaturen toegevoegd bij originele post.

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-02 23:10
Download eens de nieuwste drivers 10.2 voor je videokaart van de ati site.

Volgens mij is dit één van de probleempjes die de 5xxx kaarten hebben maar die bij veel mensen opgelost zijn sinds drivers 10.2 .

Als ik het goed begrijp kun je uit dat `vastlopen´ alleen nog maar weg door de aan/uit knop 10 sec ingedrukt te houden of door de reset knop. Klopt dat?

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Verwijderd

Topicstarter
Dutch Lion schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 18:46:
Download eens de nieuwste drivers 10.2 voor je videokaart van de ati site.

Volgens mij is dit één van de probleempjes die de 5xxx kaarten hebben maar die bij veel mensen opgelost zijn sinds drivers 10.2 .

Als ik het goed begrijp kun je uit dat `vastlopen´ alleen nog maar weg door de aan/uit knop 10 sec ingedrukt te houden of door de reset knop. Klopt dat?
Ja, ik word gedwongen de computer uit te zetten door middel van de aan/uit knop.
Maar moet ik echt de nieuwste drivers installeren? Het probleem doet zich pas voor sinds drie weken.

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Heb je je pc zelf in elkaar gezet, of is hij kant-en-klaar gekocht?

En nieuwe drivers installeren kan sowieso geen kwaad, meestal worden er namelijk bugs gefixed en prestaties verhoogd, zou het zeker installeren dus.

Verder maakt die 59Hz naar 60Hz niet uit, dat is vanwege een NTSC-compatibiliteitskwestie ingebouwd, maar het komt op hetzelfde neer.

[ Voor 68% gewijzigd door TerraGuy op 11-03-2010 19:28 ]

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Verwijderd

Topicstarter
TerraGuy schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 19:24:
Heb je je pc zelf in elkaar gezet, of is hij kant-en-klaar gekocht?

En nieuwe drivers installeren kan sowieso geen kwaad, meestal worden er namelijk bugs gefixed en prestaties verhoogd, zou het zeker installeren dus.

Verder maakt die 59Hz naar 60Hz niet uit, dat is vanwege een NTSC-compatibiliteitskwestie ingebouwd, maar het komt op hetzelfde neer.
Een vriend van mij heeft 'm in elkaar gezet.

Als ik nieuwe drivers installeer, moet ik de oude dan geheel verwijderen of kan ik gewoon in software (of Revo Uninstaller) ATI Catalyst Control Center verwijderen?

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-02 23:10
Het beste is ze om helemaal te verwijderen.

Ik doe altijd eerst via configuratiescherm verwijderen en dan nog een keer met Driversweeper (gratis) zoeken wat overgebleven is en dat ook verwijderen.

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het gaan doen.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 20:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwste drivers geïnstalleerd. Aangezien me computer maar heel soms vastloopt, kan ik dus niet zeggen of het probleem opgelost is! Bedankt voor je hulp, Dutch Lion!! Nog wel een klein vraagje. Klopt het dat de hotfix voor 10.2 niet voor 5800 series is? Is de volgende link ook voor mij bedoeld? http://support.amd.com/us...ATICatalyst102Hotfix.aspx

(Als iemand anders denkt dat iets anders ervoor zorgt dat me pc vastloopt (dus nog suggesties heeft), dan hoor ik dat wel.)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 21:15 ]

Verwijderd

Laten we eerst maar eens afwachten of het probleem nu opgelost is. Het is overzichtelijker om het bij 1 verandering van een computer te laten en dan te zien of die verandering het probleem opgelost heeft. Het is ook voor forumadviseurs lastig na te gaan wat er wel en niet geprobeerd is als er verschillende veranderingen tegelijkertijd doorgevoerd worden.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 21:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 21:47:
Eerst maar eens afwachten of het probleem nu opgelost is. Het is overzichtelijker om het bij 1 verandering van een computer te laten en dan te zien of die verandering het probleem opgelost heeft.
Okay, daar heb je gelijk in. Maar even voor de lol: is die hotfix ook voor mij bedoeld?

Verwijderd

Uit de link:
Resolves the issue when “Aliens vs. Predator” hangs/freezes after applying DX11 from within the game when using:
ATI Radeon™ HD 4800 series of products
ATI Radeon™ HD 4700 series of products
Resolves the issue when mouse cursor becomes enlarged at random while using Windows 7

Volgens het overzicht is de videokaart in het systeem van de topicstarter een HD 5800/5850. En in de beginpost wordt geen melding gemaakt van een grotere cursor. Afgaande op de informatie op de website is dit niet voor de computer van de topicstarter.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 21:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, topicstarter, lekker onpersoonlijk. :P Je mag ''jij'' zeggen hoor. :P

Nou, ik dacht er dus aan om die hotfix te installeren, omdat sinds 10.12 die big cursor bug weer terug was gekomen. Tot nu toe is het nog niet bij mij gebeurd. Maar ik dacht eraan om het zekere voor het onzekere te nemen en gewoon maar te installeren. Ik zal er mee wachten.

EDIT: shit, ik krijg opeens big cursor. Wat nu?
2e EDIT: sorry, ik heb hotfix geïnstalleerd.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 23:22 ]

Pagina: 1