[Win 7] Install disk download bij MS zelf?*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-08 22:25
Is er een legitieme site op het internet (liefst van MS zelf) die install dvd's van alle win 7 versies aanbiedt in het NL?
Ik krijg namelijk binnenkort een laptop binnen met win7 (bloatware) en wil een clean install doen, maar de dvd van win7 schijnt er niet bij te zitten. Vandaar dus mijn vraag. Is het gewoon mogelijk om met de juiste (eigengemaakte) install-dvd/usbstick en de bijgevoegde key onderaan de laptop een clean install te doen? Of mag je maar 1x installeren met een OEM en zit je aan de bloatware vast?

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

A-J schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 19:12:
Is er een legitieme site op het internet (liefst van MS zelf) die install dvd's van alle win 7 versies aanbiedt in het NL?
Nee.

Alleen als je een MSDN, Technet of SA subscription hebt.

Wat heb je zelf uitgezocht eigenlijk?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-08 22:25
Hier gezocht en gegoogled, maar kom aan op RC troep en Warez troep.
Ik vind het nogal raar dat Sony (in dit geval) geen DVD meelevert. Vroeger kreeg ik wel netjes een winXP cd erbij (bij mijn laptop).

/edit: dit is volgens iemand in het sony vaio f11 topic... moet het zelf nog zien, ik heb hem nog niet binnen. Ben alvast voorzorgsmaatregelen aan het treffen.

[ Voor 28% gewijzigd door A-J op 10-03-2010 19:23 ]

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:29
je moet bij die sony gewoon een recovery disk maken, daarmee kan je je syteem restoren

wil je dat niet dan trek je je creditcard en koop je voor 300 euro een technet abbo'tje en kan je vanavond nog de iso's downloaden :)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:08

Umbrah

The Incredible MapMan

De sony recovery disk zet je laptop alsnog weer vol met de bloatware, ik neem aan dat de vraag daar ook voor bedoelt was. Persoonlijk kon ik, met hetzelfde probleem bij een Dell Laptop (en destijds Vista), een OEM-CD gebruiken van een "zelfbouw" PC, uninstalleren was gewoon veel en veelste veel werk.

Pest is, de echte CD hoeven ze er niet bij te leveren, die kun je wel 'gratis' aanvragen, maar de administratie + verzendkosten alleen al zijn bijna even veel als een nieuwe OEM. Kopietje lenen van iemand in je kenniskring is geen probleem, en anders... tsja, warez zal ik, zeker bij W7, niet aan beginnen. Ondanks dat je legale bedoelingen hebt. Zelfs de niet-gekrackte versies waarvan men claimt dat het schone W7 (taal/bitversie)(editie) images zijn die onaangepast geript zouden zijn van retail verpakkingen, zijn vaak alsnog aangepast om een mooie botnet client, trojan, of keylogger erbij te installeren.