Al een paar dagen ben ik bezig met mijn nieuwe HTPC. Deze is via HDMI aangesloten op een nieuwe Philips Ambilight. Digitale televisie van Ziggo heb ik aan de praat gekregen icm een Anysee E30TC. Nu valt mij de beeldkwaliteit erg tegen. Logo's en plaatjes bij bijv. reclames en ondertitels lijken gewoon scherp, maar gezichten en andere bewegende gefilmde beelden zijn niet scherp en 'vlekkerig'. Ook lijkt het of sommige delen van het gezicht trager bewegen dan de rest van het gezicht. Het vlekkerige ziet er een beetje uit alsof een gezicht maar uit een paar tinten bestaat. Het maakt geen verschil of ik het beeld afspeel met MCE, Anysee Viewer of MediaPortal.
Om te kijken waar het probleem zat heb ik een *.iso van een film op de HTPC gezet en deze afgespeeld, hierbij trad hetzelfde probleem op, met de 'vlekkerige' gezichten. Dezelfde *.iso heb ik ook op mijn Macbook Pro afgespeeld en deze aan de tv gekoppeld. Hier was het gezicht wel veel scherper. Ik heb de HTPC ook al via een DVI-HDMI kabel aangesloten, maar ook dit mocht niet baten. Het probleem blijkt dus niet in de tv, de kabel of in het televisie signaal te zitten.
De nieuwste drivers van het moederbord (en onboard video) zijn geinstalleerd. Als codecs heb ik ffdshow, Haali media splitter en MPC-HC filter erop gezet.
Specs van het systeem:
Gigabyte H55M-UD2H moederbord met een Intel i3 530.
Komt iemand misschien dit probleem bekend voor of wat kan ik er aan doen?
Om te kijken waar het probleem zat heb ik een *.iso van een film op de HTPC gezet en deze afgespeeld, hierbij trad hetzelfde probleem op, met de 'vlekkerige' gezichten. Dezelfde *.iso heb ik ook op mijn Macbook Pro afgespeeld en deze aan de tv gekoppeld. Hier was het gezicht wel veel scherper. Ik heb de HTPC ook al via een DVI-HDMI kabel aangesloten, maar ook dit mocht niet baten. Het probleem blijkt dus niet in de tv, de kabel of in het televisie signaal te zitten.
De nieuwste drivers van het moederbord (en onboard video) zijn geinstalleerd. Als codecs heb ik ffdshow, Haali media splitter en MPC-HC filter erop gezet.
Specs van het systeem:
Gigabyte H55M-UD2H moederbord met een Intel i3 530.
Komt iemand misschien dit probleem bekend voor of wat kan ik er aan doen?