Muis langzaam bij Rome Total War

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb gisteren het oude spel Rome Total War weer eens geinstalleerd. Nu heb ik echter een probleem. Het spel doet het goed, maar zodra ik een campaign start en ik dus in het spel ben, beweegt de muis heel langzaam. In het menu van het spel heb ik hier echter totaal geen last van!
Ik heb al gezocht op internet en ben meerder mensen tegen gekomen die dit probleem hadden, er staan echter geen oplossingen op internet...
Weet een van jullie misschien hoe ik mijn muis weer sneller kan laten bewegen?
Toen ik hem een paar jaar geleden geinstalleerd heb op mijn oude computer had ik dit probleem niet!
Alvast Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal zijn dit soort problemen op te lossen door 1 videokaart en/of 1 processor het werk te laten doen .
in die tijd hadden ze geen 2 processors of videokaarten , he . En een patch voor zo'n oud spel , nee daar moet je niet op hopen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 00:19:
Meestal zijn dit soort problemen op te lossen door 1 videokaart en/of 1 processor het werk te laten doen .
in die tijd hadden ze geen 2 processors of videokaarten , he . En een patch voor zo'n oud spel , nee daar moet je niet op hopen .
Ik heb in mijn computer ook maar één videokaart zitten, namelijk de Geforce FX 5200, en ik heb er ook maar een processor in zitten, namelijk een Intel Pentium 4...
Verder heb ik een Dell Dimension 8300...
Wat kan dan het probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell , pentium4 , geforce 5200 ?????
Echt spelletjes spelen wil je niet natuurlijk .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:42
Je kan altijd via deze website je systeem testen voor het spel:

http://cyri.systemrequirementslab.com/CYRI/intro.aspx

Hiervoor wordt wel een plugin geinstalleerd maar die is veilig.

Success

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 17:32:
[...]

Ik heb in mijn computer ook maar één videokaart zitten, namelijk de Geforce FX 5200, en ik heb er ook maar een processor in zitten, namelijk een Intel Pentium 4...
Verder heb ik een Dell Dimension 8300...
Wat kan dan het probleem zijn?
Je spel lagged omdat je pc het niet trekt. Oplossing: Upgraden of snellere pc kopen :).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
* Die pentium 4 is toevallig ook geen pentium D en dus een dual core?
* Is er in het spel toevallig geen optie om de gevoeligheid van de muis in te stellen?
* Heb je een muis waarvan je de resolutie realtime kan instellen, speel daar dan eens mee.

En als laatste kan je eens proberen om een nieuwe installatie te overwegen (van het spel)

Kan je dan ook eens vertellen welk os je vroeger gebruikte toen het spel nog goed ging? Waarschijnlijk WinXP en of dat nu anders is? Misschien kan je ergens een compatibiliteit instellen? Andere veranderingen van hardware zijn misschien ook interessant om te melden.
Eldariel schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:13:
[...]

Je spel lagged omdat je pc het niet trekt. Oplossing: Upgraden of snellere pc kopen :).
Uit zijn verhaal haal ik dat het spel het vroeger wel goed deed, dit met dezelfde hardware of mindere hardware (ik neem aan dat niet veel mensen zomaar bij het kopen van een nieuwe pc, voor tragere hardware gaan) het spel lijkt me nu ook niet zo zwaar dat het op die hardware niet goed zou kunnen spelen.
Ook de minimum vereiste voor het spel zijn niet echt hoogstaand te noemen:
http://www.videogamer.com.../system_requirements.html

Grappig:
Minimum System Requirements
- Processor: Yes
- RAM: 256MB
- Video Memory: 64MB
- Hard Drive Space: 2.9GB
- Operating System: Windows 98SE/ME/2000/XP
- DirectX Version: 9.0b

Recommended System Requirements
- Processor: 2GHz Pentium IV or equivalent
- RAM: 512MB
- Video Memory: 128MB
- Hard Drive Space: 3.4GB
Als minimum heb je gewoon een cpu nodig, het maakt zelfs niet uit welke :p

[ Voor 15% gewijzigd door kluyze op 18-03-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:19
kluyze schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:54:

Als minimum heb je gewoon een cpu nodig, het maakt zelfs niet uit welke :p
Dan is een 1.8Ghz AMD Turion geen cpu dus :P

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wylana schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:00:
Je kan altijd via deze website je systeem testen voor het spel:

http://cyri.systemrequirementslab.com/CYRI/intro.aspx

Hiervoor wordt wel een plugin geinstalleerd maar die is veilig.

Success
Heb ik gedaan, hij zegt dat mijn computer voor dit spel super geschikt is, waardoor het super snel speelbaar zou moeten zijn, niet dus :?
kluyze schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 10:54:
* Die pentium 4 is toevallig ook geen pentium D en dus een dual core? nee, volgens mij niet
* Is er in het spel toevallig geen optie om de gevoeligheid van de muis in te stellen? nee, heb ik idd al naar gezocht
* Heb je een muis waarvan je de resolutie realtime kan instellen, speel daar dan eens mee. nee, heb ik helaas niet :'(

En als laatste kan je eens proberen om een nieuwe installatie te overwegen (van het spel) ja, maar eerst ff proberen of het ergens anders aan ligt

Kan je dan ook eens vertellen welk os je vroeger gebruikte toen het spel nog goed ging? Waarschijnlijk WinXP en of dat nu anders is? Misschien kan je ergens een compatibiliteit instellen? Andere veranderingen van hardware zijn misschien ook interessant om te melden. Op mijn vorige computer gebruikte ik Windows XP SP1, nu gebruik ik XP SP3, ik ben een echte XP-fan :9, ik heb dus gewoon een nieuwe computer gekocht, ik denk niet dat daar bepaalde hardware dingen zo speciaal aan zijn ;)

[...]
Uit zijn verhaal haal ik dat het spel het vroeger wel goed deed, dit met dezelfde hardware of mindere hardware (ik neem aan dat niet veel mensen zomaar bij het kopen van een nieuwe pc, voor tragere hardware gaan) betere hardware inderdaad ;)
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 01:05:
Dell , pentium4 , geforce 5200 ?????
Echt spelletjes spelen wil je niet natuurlijk .
Tuurlijk wel! Ik ga alleen over een jaartje het huis uit, dus mijn vader ziet er niet veel in om een gloednieuwe pc te kopen, en mijn broertje heeft wel een betere computer, dus daar speel ik de zwaardere spellen wel op ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2010 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Er zijn games waar je via een config file je cpu snelheid in kan stellen. Sommige software kan namelijk niet om met cpu's die om stroom besparende redenen hun frequentie aanpassen. Als dat spel een detectie gedaan heeft als de cpu langzaam draait en in het spel gaat de frequentie omhoog dan kunnen er vreemde dingen optreden. Al zou je dan verwachten dat alles sneller gaat ipv trager.

Misschien moet je daar eens op zoeken.

Wat je misschien ook eens kan proberen is om eerst in windows je muis gevoeliger/sneller in te stellen en dan het spel starten om te zien wat dat voor effect geeft.

[ Voor 23% gewijzigd door kluyze op 24-03-2010 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kluyze schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 21:01:
Er zijn games waar je via een config file je cpu snelheid in kan stellen. Sommige software kan namelijk niet om met cpu's die om stroom besparende redenen hun frequentie aanpassen. Als dat spel een detectie gedaan heeft als de cpu langzaam draait en in het spel gaat de frequentie omhoog dan kunnen er vreemde dingen optreden. Al zou je dan verwachten dat alles sneller gaat ipv trager.

Misschien moet je daar eens op zoeken.

Wat je misschien ook eens kan proberen is om eerst in windows je muis gevoeliger/sneller in te stellen en dan het spel starten om te zien wat dat voor effect geeft.
Dat eerste verhaal snap ik niet helemaal :?
En ik heb al geprobeerd om de gevoeligheid van mijn muis in Windows anders in te stellen en dan het spel te spelen, helaas zonder resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Sommige cpu's gaan de frequentie veranderen naar een lagere waarde om zuiniger te zijn en om minder warm te worden. En sommige software gaat een detectie doen van de frequentie en daarop bepaalde delen laten werken. Zo geeft bv vmware aan dat de klok in een virtueel os te snel kan lopen omdat de detectie van de frequentie niet goed is. Dan moet je in de config file van vmware de juiste frequentie ingeven.

vb vmware: http://kb.vmware.com/self...displayKC&externalId=1227

[ Voor 9% gewijzigd door kluyze op 27-03-2010 16:17 ]

Pagina: 1