statisch arp adres voor WOL

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil mijn computer via internet aan kunnen zetten. Tot nu toe lukt dit alleen via het netwerk en via internet alleen binnen een paar minuten nadat de computer al aanstond. Nu denk ik dat het probleem in de arp adressen in de router zit en dat ik die vast moet zetten, maar ik kan nergens vinden hoe ik op mijn zyxel p-2602r-d1a router dit in moet stellen. Is er iemand die mij met dit probleem kan helpen?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wat heb je er zelf over gevonden? Kijk je via de webinterface of is het ding ook te telnetten? Vaak kun je met een telnet meer opties aanpassen dan via de standaard webinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik denk dat je ip adressen vastzetten bedoelt. ARP is enkel een protocol om ip adressen op een netwerk te vertalen naar het juiste fysieke adres om data heen te sturen.

Maar ip adressen vastzetten doe je niet in je router, dat doe je door in de ip instellingen van je client (je computer) een vast ip adres in te geven. Enige waar je dan op je router voor moet zorgen is dat het vaste ip wat kiest niet in de scope van je DHCP server ligt.

/Edit: Ik denk dat je bedoelt om een bepaald mac adres altijd via DHCP hetzelde ip adres te geven. Dat kan inderdaad bij de DHCP instellingen van de meeste routers, echter niet alle routers ondersteunen dit dus dan moet je even in de handleiding kijken.

[ Voor 25% gewijzigd door ik222 op 11-03-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:44
Ja. De meeste consumentenroutertjes vergeten na een minuut of wat hun ARP entry voor 'n IP en hebben daarna dus geen idee waar een WOL packet heen moet en doen er dus niks mee.

Voor OP: Zoek een router die WOL aan boord heeft. Dan kan je via de webinterface of ssh je PC opstarten. Je router vertellen om de ARP entry voor je PC te gaan onthouden als je PC uitstaat is niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
DD-WRT firmware voor routers maakt dit mogelijk. Een router die dus ondersteunt word door deze firmware zou je kunnen gebruiken.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Zsub schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 10:37:
Ja. De meeste consumentenroutertjes vergeten na een minuut of wat hun ARP entry voor 'n IP en hebben daarna dus geen idee waar een WOL packet heen moet en doen er dus niks mee.

Voor OP: Zoek een router die WOL aan boord heeft. Dan kan je via de webinterface of ssh je PC opstarten. Je router vertellen om de ARP entry voor je PC te gaan onthouden als je PC uitstaat is niet te doen.
Ja maar je moet een WOL pakket toch gewoon naar een ip adres versturen. ARP is vervolgens enkel een mechanisme om dat ip adres om te zetten naar het juiste fysieke adres. Daaraan is niets vast te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ik222 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 11:07:
[...]

Ja maar je moet een WOL pakket toch gewoon naar een ip adres versturen. ARP is vervolgens enkel een mechanisme om dat ip adres om te zetten naar het juiste fysieke adres. Daaraan is niets vast te zetten.
Statische ARP tabellen, dus absoluut wel. WOL werkt op MAC basis, dus een ARP koppeling is vaak onontbeerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Statische ARP tabellen, dus absoluut wel. WOL werkt op MAC basis, dus een ARP koppeling is vaak onontbeerlijk.

daar gaat het nu precies om Exorcist. Ik krijg die ARP tabellen niet statisch ingesteld. Zou via de command line moeten, maar 'ip arp add' werkt bij mij niet in cmd. Denk dat ik eerst contact met de router moet maken in cmd voordat dat werkt ofzo, maar dat lukt neit echt
Pagina: 1