FTP Cat6 connectoren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In mijn huis liggen er nu, door mijn eigen schuld, FTP kabels ipv. UTP kabels. Na het een en ander gelezen te hebben heb ik begrepen dat deze 'Foiled' zijn voor bescherming. Totaal overbodig voor in mijn huis, maar vooruit.

Nu heb ik alleen 'normale' rj45 connectoren, die er volgens mij (nog niet volledig getest) wel op gaan. Mijn vraag is nu wat ik met de extra 'aarde' & 'Foiled moet' doen?
kan ik dit gewoon weg laten?
of...?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 16:02 . Reden: verduidelijken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 12:20
Wat ik deed was de foil en aarde wegknippen.. Deze krijg je toch niet in de rj45 connector gepropt als deze niet geschikt is voor FTP..

Voor thuis is dit geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:10
Moeten deze kabel door een buis? Zo ja. Doe deze kabels weg en zorg voor normale UTP kabel. Voor FTP cat6 kabel heb je als je het goed wilt doen speciale cat6 FTP connectoren voor nodig. Bovendien zijn ze heel lastig te leggen.

[ Voor 6% gewijzigd door FatalError op 10-03-2010 15:50 ]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reply's;
om3ega schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:49:
Wat ik deed was de foil en aarde wegknippen.. Deze krijg je toch niet in de rj45 connector gepropt als deze niet geschikt is voor FTP..

Voor thuis is dit geen probleem.
Dit spreekt mij erg aan, mis ik hier dan iets? (behalve het shielden natuurlijk)
FatalError schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:50:
Moeten deze kabel door een buis? Zo ja. Doe deze kabels weg en zorg voor normale UTP kabel. Voor FTP cat6 kabel heb je als je het goed wilt doen speciale cat6 FTP connectoren voor nodig. Bovendien zijn ze heel lastig te leggen.
De kabels liggen al, wel door een buis, maar met een coax kabel. Het is meer dat het gewoon een stuk meer werk is. Waarom raad jij het geen wat om3ega mij verteld af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 12:20
Een SFTP kabel waar niet de juiste pluggen op zitten heeft natuurlijk niet de voordelen van een SFTP kabel. Echter worden deze kabels voor regulier huis tuin en keuken gebruiken haast nooit gebruikt.

Zolang je het niet professioneel gebruikt (dat wil zeggen in kantooromgevingen waar je geen scheidingsschotten in de wandgoot hebt en de kwaliteit van je netwerk gewaarborgd moet zijn of in (zware) industriele omgevingen met veel machines of in hositalen e.d.) dan kan je indien je geen beschikking hebt over gewoon UTP kabel deze kabel gewoon gebruiken.

De kabel is wat dikker dan gewone UTP kabel (en wat stugger) (dit is waarschijnlijk ook het argument van FatalError om gewone UTP kabel te nemen) en de eigenschappen van de afscherming zullen ongetwijfeld te niet gedaan worden omdat je het niet volgens de specificaties aansluit (met pluggen, schone randaarde etc etc) maar zoals ik al zei

voor thuis gebruik is dit geen probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door om3ega op 10-03-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 15:16

CmdrKeen

Krentenboltosti

Hey, ik heb toevallig ook SFTP CAT6 liggen in ons kantoor: vijf verdiepingen naar beneden tussen allerlei andere kabels door (ook electro), daarom voor deze kabel gekozen. Alleen niemand kan mij de juiste connectoren leveren, met als gevolg dat ze nu met kroonsteentjes zitten aangesloten |:( |:( Weet iemand toevallig waar ik de juiste connectoren kan kopen?

Oh en in antwoord op TS z'n vraag: kroonsteentjes :) Ja, niet erg professioneel, ik weet het :\ (De snelheid in mijn kantoor is echter prima dus ws. is de isolatie overkill.)

[excuus voor de mogelijke topickaping]

[ Voor 3% gewijzigd door CmdrKeen op 10-03-2010 21:15 ]

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:18

Duinkonijn

Huh?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 21:23

JdM

Humbled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

JdM - Nee, die is voor flexibele kabel; wij hebben stugge kabel (ik heb het geprobeerd, connectoren voor flexibele kabels passen echt niet). Duinkonijn: umm ik weet niet precies wat dat voor een stekker is :\ Wel bedankt voor het zoeken :) Verdere topickaping niet nodig; ik open evt. wel een nieuw topic.

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:18

Duinkonijn

Huh?

die zilvere plaats je op lokatie aan de kabel dmv een punchtang.
de zwarte rail kan in je patchkast

het zijn punten waar je de kabel op afmonteerd.

vervolgens verbind je alles met patchkabels.

als sysadmin moet je dat toch wel weten :?

[ Voor 25% gewijzigd door Duinkonijn op 10-03-2010 22:26 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

offtopic:
Tsja, een mens kan niet alles weten. Ik dacht dat er gewoon RJ45-stekkers op zouden passen, nooit een moment bij stilgestaan dat dat niet zou passen. Ik heb ook diverse leveranciers gevraagd of ze stekkers konderen leveren maar steeds nul op het request gekregen. Kan ik hier trouwens niet DM'en?

@Stef_Venner - dit is ws. flexibele en geen stugge kabel. Stug is dikker en past ook na uitbundige stripping niet in RJ45 :\ Ik zal die lui morgen eens bellen, misschien kunnen ze me helpen :)

[ Voor 23% gewijzigd door CmdrKeen op 10-03-2010 22:50 ]

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 00:41
Ikzelf heb ook SFTP Cat6 liggen, hierop heb ik bij kabeltje.com CAT6 connectoren besteld, lijken precies op CAT5 maar het enige verschil is dat er een een metalen plaatje om de connector zit.
Ze zijn idd wat lastiger te knijpen maar na een uurtje moet het wel gelukt zijn.
Reden dat ik ze heb liggen is omdat ik 120 meter kabel heb liggen en ik toch de Gbit wilde halen.

Edit: http://kabeltje.com/k%C3%...nclusief-huls-p-1668.html deze heb ik op mijn Cat6 SFTP zitten en ze werken prima

[ Voor 16% gewijzigd door Lucky0wn op 10-03-2010 22:47 ]

Pagina: 1