[OpenOffice]Rare crashes in Writer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

Topicstarter
Ik zit nu sinds 2 dagen op deze laptop te werken met OpenOffice 3.1 erop. Laptop is 2e hands en verder gewoon in orde, echter lijkt hij wat vreemde kuren te hebben, die ertoe lijden dat Writer nu al meerder malen zonder duidelijke reden ineens afsluit of niet kan opslaan. Heeft me al meerdere bestande gekost. Verder lijkt de rest van de PC na deze crashes ook van slaag te zijn.

De klachten zijn:
Writer sluit ineens af, en kan erna bestanden niet herstellen
Als ik wil opslaan, wordt het betreffende venster niet geopend, of ik krijg een raar lijstje zonder verder enige inhoud erin.
Ik kan niet eens meer mappen openen, PC geeft wel laadicon weer, maar geen map. Ook andere applicaties hebben dan rare neigingen, als ik bijvoorbeeld naar energie-beheer ga, krijg ik groot egaal vlak zonder opties, terwijl dit klein vlak moet zijn 3 opties en uitleg ervan.
IE werkt nog wel, en kan nog tabbladen openen.
Windows Update hangt zichzelf ook op, ik kan daar nu niks meer selecteren.

De Specs:
Windows Vista HP
Toshiba Satellite met Intel Pentium Dual-Core, verder specs weet ik zo niet, maar kan ik wel opzoeken.

Maar weet iemand wat deze rare crashes veroorzaakt. Het lijkt bij Oo te beginnen, dus vandaar dat ik het topic hier open

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Is je Java up to date ?

En versie 3.2 was ook verschenen dacht ik.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Topicstarter
Ik heb net inderdaad Java een update gegeven, net zoals Oo en Windows, dat zou hopelijk de problemen moeten oplossen. Rare is wel, dat ik thuis nooit problemen heb gehad met Oo, en nu ineens wel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

writer heeft geen java nodig, maar zorg ervoor dat enkel de meest recente javaversie op de pc staat als je met base werkt of het voor andere toepassingen nodig hebt.
upgraden naar 3.2 kan helpen, maar sommige documenten die enorm veel stijlen en opmaak bevatten kunnen bij afsluiten van writer het programma laten crashen.
de problemen wijzen eerder op viri of problematische anti-virus/anti-malwareprogramma's. iets opvallends in de windowslogs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Topicstarter
Niet naar de logs gekeken, goede tip voor de volgende keer, maar het lijkt opgelost met de stappen die beschreven heb in mijn vorige post. Bedankt voor de hulp, en ik denk dat er hier wel een slotje op kan :)