Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb recent een samsung SMX-C10 SDcamera gekocht. Nu wil ik de gemaakte filmpjes bewerken in Imovie, maar wanneer ik importeer krijg ik een ineengedrukt 4:3 verhouding te zien. Ik gebruik een mac. Op de windowspc is het wel schermvullend en in 16:9. Ook op de Tv via de tulpjes ziet het er goed uit. Alleen niet op de mac waarop ik het dus wil bewerken. Als ik importeer kan ik kiezen tussen de originele grootte of, 960x540, maar het maakt geen verschil. In een ander topic wat ik gevonden heb over de beeldverhoudingen (1377451) is al iets gezegd over de verhouding waarin je camera opneemt en hoe dat doorkomt via je pc. Ik heb op de mac geen firewire en laad de films gewoon in met de USB, maar daar zit het probleem toch niet? Ik kan op de camera wel gewoon aangeven dat het in breedbeeld opgenomen moet worden, maar die zal wel een elektronisch foefje zijn en niet authentiek. Weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid: staat de camera wel ingesteld op 16:9? Of neem je op in 4:3?

Daarnaast geldt de opmerking over firewire alleen voor camera's die opnemen op tape :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou, ik heb wat rondgekeken, en het schijnt een issue te zijn met het H.264 formaat.. ik heb de films opgenomen in 16:9, wat goed gaat op een pc. Ook met VLC kan ik de interlacing weghalen en het beeldformaat veranderen naar 16:9 zodat het weer klopt, maar QT geeft alleen geluid en in Imovie heb ik dus dat scheve formaat.

Ik neem op op SD dus dat van het firewire wist ik wel, maar het ging om het probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:50

ManiacsHouse

Scheisse!

Welke versie van iMovie gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter