Te langzaam in Q3A voor P3 450

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 13:58
Volgens mij is er iets mis met mijn CPU of zo want hij is veel te langzaam in Q3A vergeleken bij een andere compu. FF de 2 systemen op een rijtje:

Pentium III 450
Abit BX6 revision 2
128 MB RAM
Guillemot Voodoo Banshee (met 3dfx drivers 1.03.04)
DirectX 7.0A

Celeron 300A
Abit BH6
64 MB RAM
Diamond Voodoo Banshee (met 3dfx drivers 1.03.04)
DirectX 7.0A

In Q3A met alle opties aan, texture high, etc op 1024 met 2 x 32 bits haal ik in demo001 15.4 fps. Op de Celly haal ik 18.1 fps. De beide biossen staan gelijk ingesteld net als alle andere opties die ik kon bedenken.
Zelfs overklokken helpt bij mij amper. Ik krijg m'n proc op 558 maar scoor niet echt veel hoger in Q3A.
Weet iemand hoe dit kan? Ik hoop dat mijn P3 toch wel sneller in dan die Celly.

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

staat je display depth wel op 16 bitch??

(voor de zekerheid...)

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

een Banshee kan nl. alleen 16bits hardware versnelling aan, anders gaatie automatisch terug naar software-modus dacht ik

ik heb hetzelfde eens met TR2 gehad, 3x opnieuw geinstalleerd, bleek alleen de display depth (van je beeldscherm dus) van 32 naar 16 te moeten zetten.

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

Verwijderd

ff een suf vraagje tussendoor: Hoe bekijk je het aantal FPS in Q3A?? Ik heb al geprobeerd ze te tellen, maar het ging net iets te snel ;)

• SJR
Nee, tellen gaat iets te snel ;).
In het hoofdmenu druk je op ~ zodat je de console krijgt. Daar voer je dan "timedemo 1" in en dan run je een demo (in mijn geval demo001). Als de demo is afgelopen dan druk je weer op ~ en daar staat dan de fps. Je kan ook tijdens het spelen rechtboven in beeld de fps krijgen door geloof ik in de console "cg_drawfps 1" of zoiets in te voeren (kan ook viewfps zijn).

Anyway, 16 bit of 32 bit maakt niets uit voor de fps. Als ik mijn refreshrate van mijn monitor terugbreng van 120 naar 75 Hrz wordt'ie wel iets sneller: 17.9 fps. Maar de Celly krijgt met 75 Hrz nog altijd 18.1 fps.

Ik weet wel dat de Banshee een verouderde videokaart is maar ik zou toch wel een hogere score moeten krijgen door 450 MHrz en 128 RAM. Die Banshee gaat er toch binnenkort uit, ik ga namelijk een NV15 kopen als'ie uitkomt :).

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:52
Zit de banshee niet gewoon aan zijn fillrate limiet op die res?

dan kan ie nl niet hoger

• snakeye
  • Laatst online: 21:15
Denk dat denism een punt heeft daar. Zou die resolutie maar wat lager zetten. En als die nv15 er staks inzit dan gaat ie vast een stuk sneller.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• Ceaser
  • Laatst online: 07-09 08:47
volgens mij rukt die banshee het niet.
Geforce wel

• Ceaser
  • Laatst online: 07-09 08:47
trouwens, staat je res niet erug hoog met alle textures op high enzo.
Met die instellingen heeft mijn TNT-2 ook moeite met Q3

• SJR
Ja, kweet het, de res en zo staan errug hoog en normaal speel ik daar ook niet op, dit was even om te benchen. Maar wat me bugt is dat de Celly 300A meer fps haalt. Hoe kan dit? Beide compu's draaien met dezelfde drivers, instellingen in Q3A, zelfde refreshrates, Bios settings, etc. Alleen ik heb 128 MB ipv 64 MB en een P3 450 ipv een Celly 300A EN TOCH SCOOR IK LAGER! :( Ik weet noch steeds niet hoe dit kan...

PS: Wat scoren jullie ongeveer met wat voor systeem?

• Jag
  • Laatst online: 19:39

Jag

Het is inderdaad erg raar dat de celeron hoger haalt met minder geheugen. Een goed idee is om een keer op Fast te benchen, 3D Mark 2000 en Sandra een keer te gebruiken.
En er is nog iets dat je niet moet vergeten met benchen (het heeft mij uren tweaken gekost, afvragende waarom ik die 86.9 fps niet meer haalde, gekost), het geluid uitzetten. Alleen ben ik de console commando vetgeten (die 86.9 fps is met geluid, alleen op low quality).
Jag
Benchmark result: Afbeeldingslocatie: http://www7.tomshardware.com/mainboard/99q4/991110/images/image057.gif

• SJR
Wat bedoel je op "Fast" te benchen? Met 3DMark 2000 haalde ik geloof ik 1406 op 1024 met 16 bits kleuren. Ik heb Sandra net geinstalleerd en een beetje doorgebladerd: het progje laat wel heel veel instellingen zien.
Het geluid staat al op low, net als bij de Celly, dus daaraan ligt het niet. Waaraan wel?

PS: Na 3x editen nog steeds geen result?

• Jag

Jag

Met Sandra moet je de integer (drystone) en de floating point (whetstone) performance van beiden pc's eens testen. Ook het geheugen moet je maar eens testen van beiden computers. 3D Mark moet je ook op beide computers draaien en dan de resultaten vergelijken op meerdere punten (CPU synthetic 3d speed, fill rate, enz). Dan kan je kijken wat het verschil maakt.
Met op fast benchen bedoel ik dat je de graphics preset fast moet laden in de options. Dan wordt de cpu de beperkende factor ipv de videokaart. Dan kan je kijken of de celeron nog steeds sneller is. Ook kan je proberen om de videokaarten om te wisselen.
Jag

Verwijderd

SJR: Ik haalde net 53.0 FPS op 800x600 en alles hoog behalve het balkje waar je "texture quality" of iets in die richting kan instellen.
Ik wou natuurlijk ook ff kijken wat hij met die instelling op "high" zou doen. Nou, vastlopen dus :( Tijdens de demo liep hij vast. En nu kom ik heel het spel niet meer in. Zodra hij opstart loopt m'n hele systeem vast. Ook Ctrl-Alt-Del werkt niet meer :( :( :( :(

M'n systeem ziet er BTW zo uit:
Athlon 550
128 MB
3D Prophet GeForce

• SJR
Tja, maar jij hebt natuurlijk ook een GeForce. Die is wel redelijk snel.
Om te fixen dat'ie niet meer vastloopt moet je eens proberen of je Q3A in Safe Mode kan runnen (net als UT).
Met "Fast" scoor ik 52.7 fps.
Op 800 met de texture slider laag haal ik 29.5 fps. (wel met 120 Hrz refreshrate)
Die Celly staat niet bij mij dus die kan ik nu niet benchen.

Verwijderd

Is 53fps in 800x600 niet wat laag voor een Athlon 550 en zo'n brute GeForce kaart?

Ik heb nu na wat tweaks 50-51fps in 800x600
op een AMD K6-3-416Mhz met een Voodoo 3 op 190Mhz...

Ik zou zeggen dat die Athlon machine mij
er vet uit zou moeten blazen?

Marco

• Jag

Jag

Jezus elefino, dat is echt veels te laag! Ik heb een AMD Athlon 600 met een 3D Annihilator Pro en 128 Mb SDRAM, en ik haal 79.2 in High, en dat is met sound op high quality. Als ik jou was zou ik maar eens nieuwe drivers voor je Geforce, de AMD miniport driver, en een nieuwe bios gaan downen. En dan eens kijken of het wat sneller kan. Ook dingen in taskbar killen helpt.
En SJR, als je gaat benchen is het toch wel handig om een vergelijk te hebben, anders heb je alleen een niets zeggend getal. Je zou wel eens aan andere mensen kunnen vragen naar hun resultaten, of op internet gaan zoeken.
Jag
PS: dat plaatje hoort daar helemaal niet, dat was voor een andere topic, sorry.

Verwijderd

Ik heb zelf een P3 500Mhz en 128MB en annihilator pro

Zelf kan ik quake ook niet op hogere resolutie spelen dan 1180 bij nog wat

de rest wel allemaal op zijn hoogst ingesteld

Zit er wel aan te ergeren net nieuwe computer kan het spel nog niet eens op hoogste resolutie draaien

trouwens nog een vraagje

Je kan bij een p3 de multiple cpu speed niet veranderen, wel de busspeed ==> Kan je moederboard daar door beschadigen als je die verhoogd??

en weet iemand ook toevallig hoe je de geforce annihilator pro kan opvoeren?

• SJR
Hoe bedoel je dat je maar tot 1180 kan? Kan je monitor niet hoger of je videokaart of wat?

Je kan idd niet de multiplieer (hoe schrijf je dat?) veranderen, dit zit meegebakken in de hardware. Je kan wel je busnelheid verhogen. Ik neem aan dat je een Slot 1 P3 hebt, met de bus op 100 en de mp op 5. Je kan dan je bus bijvoorbeeld op 117 of 124 zetten. Je punten waar het oa fout kan gaan zijn:
- je geheugen -> je hebt waarschijnlijk 100 Mz geheugen, lidt eraan welk merk je hebt hoe hoog het kan)
- je PCI kaarten -> de PCI sloten draaien normaal op 1/3 * 100 = 33 Mz. De mp van je PCI slot staat meestal achter de bus: 100(1/3) of 117(1/4).
- je AGP slot / videokaart -> AGP draait normaal op 66 Mz (2/3 * 100 of 1/1 * 66). Ligt aan je videokaart hoe hoog je kan gaan. Die 2/3 of 1/1 kan je (meestal) instellen in je BIOS.

Je moet gewoon maar proberen hoe hoog je nog kan booten en Q3A kan spelen.

Je G-kracht kan je overklokken met Powerstrip. Download maar ergens op www.download.com .

Verwijderd

Dan kan ik niet meer booten??

is dan niet mijn hele computer al naar de tering?

Verwijderd

Heb ik powerstrip geinstalleerd

vind ik nergens iets van overclocken

• HenkJan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Kijk eens bij: geavanceerde opties, daar staat een optie prestatie stemmen, die moet je hebben

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
in powerstrip bij 'geavanceerde opties' 'prestatie stemmen' de geheugenklok en engineklok verhogen. ik heb m'n viper V770 nu perfect draaien op 150/185 mhz (heb wel een fan op de heatsink geschroeft)

specs

Pagina: 1