HD5450(mediapckaart) en HD5850(gamingkaart) in 1 systeem?

Pagina: 1
Acties:

• wavegroveler
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-02 13:02
Hallo, ik heb de volgende situatie:

In principe gebruik ik mijn thuispc voor internetten en films kijken, en simulatieberekeningen voor mijn studie (Matlab, CPU intensief)
Bij vlagen(om de~ 2 tot ~6 maanden) speel ik een week veel spellen, (EmpireTW, Supreme Commander e.d.)

Tijdens het films kijken wil ik een zo stil en zuinig mogelijke pc, hier past het beste een passief gekoelde kaart bij.(bijv HD5450).
Tijdens het gamen geef ik even weinig om verbruik en geluidsproductie, en wil ik gewoon een hele snelle kaart. (bijv HD5850).

Het lijkt misschien wat dubbel op, maar ik zou die paar tientjes voor een 5450 zeker overhebben om tijdens het films kijken niet te hoeven luisteren naar het verstorende geluid van een HD5850 fan, en minder energie
te gebruiken.
Je kan misschien een gamingkaart kopen met speciale stille koeler als je die kan vinden, maar dan heb je nog steeds het verbruik. Ik vraag me af of het mogelijk is het beste van beide werelden te krijgen ipv een compromis.

Is er een manier om dit met een switch o.i.d in te bouwen, of zal je als je dit wilt iedere keer je videokaarten moeten verwisselen en drivers installeren e.d.?

Ik hoop dat ik de vraag duidelijk omschreven heb,
groeten leendert

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 16:09
Dit is niet mogelijk. De enige manier om twee kaarten in te bouwen is twee van hetzelfde type in crossfire of twee dezelfde kaarten in SLI. Alleen met een Hydra chip zou het nog anders moeten kunnen.

• karstjan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06-2021
Je kunt ze toch gewoon verwisselen? Je geeft aan dat je om de paar maanden een week intensief games speelt. Dan gooi je dan toch een dikke kaart er in? Ben je klaar met gamen, stop je de 5450 er weer in.

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

zit er zoveel verschil tussen de 5450 en de 5850 idle load? ik dacht het niet. sterker nog, die Watts verschil zou je al weg kunnen gooien door er een niet zo energiezuinig moederbord in te gooien (evga bijvoorbeeld.)

[ Voor 47% gewijzigd door neliz op 10-03-2010 13:54 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Verwijderd

als het goed is kan je met de onbourd vga van amd onder hybrid draaien .
Onbourd draait 2d en tijdens het game word de grote kaart ingeschakeld.

Bij nvidia heb je deze optie ook

Werkte wel alleen onder windows vista (niet windows 7 of xp)

Kan zijn dat ik mer vergist is al een tijd geleden

nvidia
http://www.nvidia.com/object/io_1199686779262.html

ati
http://www.amd.com/us/pro.../ati-hybrid-graphics.aspx

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 20:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 20:47:
als het goed is kan je met de onbourd vga van amd onder hybrid draaien .
Onbourd draait 2d en tijdens het game word de grote kaart ingeschakeld.
Kan niet, ATi's Hybrid CrossFire is iets heel anders, dan nVidia's Hybrid SLi
neliz schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:53:
zit er zoveel verschil tussen de 5450 en de 5850 idle load? ik dacht het niet. sterker nog, die Watts verschil zou je al weg kunnen gooien door er een niet zo energiezuinig moederbord in te gooien (evga bijvoorbeeld.)
Met hem, de HD5850 neemt in 2D en tijdens een filmpje amper tot bijna niks en je zal hem normaal gesproken ook echt niet horen dan, want zelfs onder een game is die nog stil.
Pagina: 1