[ESX]HP DL 360 G6

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:35
In een bedrijf waar ik werk als stagiar hebben we een aantal HP DL 360 of 380 G6'en staan.

Op die bakken draait een up-to-date versie van ESX en we krijgen op alle machines regelmatig een uitval met een purple screen of death.

Een van de servers staat hier als test-bak, en daar is alles al van vervangen, met uitzondering van de tweede fysieke cpu, die nu vandaag zodadelijk wordt vervangen.

Hierbij de vraag of dat er nog andere bedrijven/personen zijn die met een DL 360 of 380 G6 problemen hebben met ESX(i). Ik kan de foutmelding zoeken, maar weet nog niet direct waar, dus als iemand daar wat meer van weet kan ik de logs evt posten of in de logs de melding zoeken... Ik had losstaand van het feit of iemand nog problemen heeft ook dit probleem graag opgelost. Alles wat ik bijleer is zeer mooi meegenomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zegt VMware Support? En dan neem ik voor het gemak even aan, dat je support hebt op je ESX. Dan betaal je daar gewoon voor. Neem eens contact met ze op. Ze kunnen je ook zo vertellen waar je de voor hen relevante informatie kunt vinden. (File heet vmware-support, even uit mijn hoofd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Er is al eens contact opgenomen met VMWare support hoor ik hier achter mij, en die mensen hebben bevestigd dat het een hardware-probleem is... (details ken ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperBart schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:14:
Er is al eens contact opgenomen met VMWare support hoor ik hier achter mij, en die mensen hebben bevestigd dat het een hardware-probleem is... (details ken ik niet)
En dat heb je op meerdere servers van hetzelfde type? Dan zou ik eerder in de richting van een compatibiliteits-probleem denken, dan in de richting van een hardware-probleem. (Al zou je "niet-compatibele hardware" natuurlijk ook onder de "hardware-problemen" kunnen plaatsen.)

Heb je bij je test-bak al eens de firmware van al je componenten geupdate naar de meest recente versie?

Even los van je vraag:
Hoe bevalt de DL360 G6 verder? Ik moet hier binnenkort ook weer een server vervangen en zat te kijken naar de DL360 G6. In dit geval gaat het apparaat geen ESX(i) draaien, maar het wordt een backup-server. Voor ESX(i) gebruiken wij tot nu toe (naar tevredenheid) HP servers met AMD-processoren (DL385's). Die zijn volgend jaar weer afgeschreven en, zeer waarschijnlijk, worden ze dan vervangen door blade-servers.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:23:
[...]

En dat heb je op meerdere servers van hetzelfde type? Dan zou ik eerder in de richting van een compatibiliteits-probleem denken, dan in de richting van een hardware-probleem. (Al zou je "niet-compatibele hardware" natuurlijk ook onder de "hardware-problemen" kunnen plaatsen.)
Op een 380 (of enkele zelfs) hebben we hetzelfde probleem, ook een G6. En volgens VMWare moet die bak toch ondersteund worden...
Heb je bij je test-bak al eens de firmware van al je componenten geupdate naar de meest recente versie?
Net gedaan (=laten doen door HP Technicus), maar het probleem is dat er geen constante is in het voorvallen van die PSOD's, bij de klant is zijn 380 eens drie keer op een dag er uit geknikkerd, en dan duurt het weer een tijdje, of de volgende dag. Helemaal willekeurig...
Even los van je vraag:
Hoe bevalt de DL360 G6 verder? Ik moet hier binnenkort ook weer een server vervangen en zat te kijken naar de DL360 G6. In dit geval gaat het apparaat geen ESX(i) draaien, maar het wordt een backup-server. Voor ESX(i) gebruiken wij tot nu toe (naar tevredenheid) HP servers met AMD-processoren (DL385's). Die zijn volgend jaar weer afgeschreven en, zeer waarschijnlijk, worden ze dan vervangen door blade-servers.
Goh, ik ga eerlijk zijn, ik ben stagiair. Dus mijn ervaring met professionele hardware en storages is vrij beperkt in het professionele leven. Die 360 G6 heb ik nu een paar dagen op gewerkt en volgens mij is het op zich een heel tof ding, bolt goed, hebben er nu 3 schijven in RAID 5 in zitten. Losstaand van die reboot problemen lijkt het wel een degelijk ding.
offtopic:
Als back-up server? Wat ga je er dan op draaien? Welke config?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Kan het hiermee te maken hebben?

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Heb er geen ESX op draaien, maar wel veel HP hardware.

Uit mijn ervaring kan ik je vertellen dat het vaak te maken heeft met firmwareniveaus. En dan bedoel ik niet dat alles het nieuwste moet zijn, maar dat het bij elkaar moet passen. En dan ook echt alle firmware, tot aan de disken.

Makkelijkste is om een Proliant Support CD erin te doen, die geeft je een redelijk stabiele basis. Misschien disken eens vervangen door disken met een nieuwere FW? (je geeft aan dat alles vervangen is, maar vaak vergeet je dan voor het gemak dat de disken niet vervangen zijn). Als je de disken in RAID hebt draaien, moet dat niet al te moeilijk zijn.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Hmmm, wij hebben een 360 staan en daar ging het nu over, maar die 380's bij de klant hebben allemaal een up to date firmware die normaal die problemen geresolved zou moeten hebben...

In ieder geval: de 360 is nu mee met de HP-technicus, dus fingers crossed, en mss een nieuwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperBart schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:20:
[...]

offtopic:
Als back-up server? Wat ga je er dan op draaien? Welke config?
Server 2008 met Symantec BackupExec. De oude server presteert op dit moment echt zwaar onder de maat. Er komt een disk-array aan en een LTO4 tape-loader. Maar ik wacht nog even op de voorstellen van de leveranciers. Misschien weten die nog iets beters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even kort door de bocht, gaat het hier echt om ESX of ESXI ? dat is me net niet helemaal duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Beide, met ESX en ESXi hebben we problemen...

Nu, even een update, de server is naar het HP-labo. Daar is men al te weten gekomen dat blijkbaar dat de 2GB-RAM modules de problemen veroorzaken. Uit verder onderzoek bleek dat het moederbord in combinatie met die RAM-modules de oorzaak is. Op zich is er niet mis met het RAM-geheugen, ook niet met het moederbord, maar die twee tesamen geeft problemen...

[ Voor 35% gewijzigd door HyperBart op 16-03-2010 16:05 ]

Pagina: 1