Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyD
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met een Fritzbox (bijv 7170 of 7270) icm internet van Online?
Dit ter VERVANGING van het modem van Online (Speedtouch 706)

Ik zit te overwegen om er een aan te schaffen, maar wil eerst weten of het uberhaupt werkt met Online.
1) Is het jou gelukt? Of kan je de Fritzbox alleen achter de speedtouch plaatsen en dus niet ter vervanging?
2) Indien het is gelukt: wat zijn de instellingen voor de Fritzbox icm Online?
3) Hoe zit het met de download en upload snelheid met Fritzbox? Blijven die gelijk tov speedtouch of wordt minder (zo ja, hoeveel minder bij jullie)?
4) Werkt het internet continu, of vaak storingen doordat je een eigen modem (fritzbox) gebruik ipv hun speedtouch?
5) ik lees dat sommige mensen de fritzbox achter de speedtouch plaatsen ipv ter vervanging. Wat is hiervan de reden?

Ik heb geen telefonie van Online.
Reden voor vervanging van speedtouch: VoIP toestel achter speedtouch krijg ik tot nu toe namelijk niet aan de praat met Voipbuster etc. (vermoedelijk doordat speedtouch 706 benodigde poorten blokkeert, ook al zet je ze open via de webinterface. Ik heb geen admin rechten om te overrulen / firewall uit te zetten etc.)

[ Voor 7% gewijzigd door AnthonyD op 20-03-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 21:33

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb een 7270 achter m'n Speedtouch 706, en gebruik die als (wifi) switch in m'n slaapkamer (ST706 staat bij ISRA punt in de woonkamer).
De 7270 werkt ook standalone ter vervanging van de ST706, zolang je maar de juiste instellingen (VPI/VCI) gebruikt. Ik moet persoonlijk wel de 7270 achter de ST706 gebruiken omdat ik wel Telefonie van Online gebruik.
Vind het jammer (irritant) dat ze die instellingen niet vrijgeven zodat ik alleen Fritzbox hoef te gebruiken.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dit is mogelijk.

De instellingen van Online staan op de volgende pagina:

http://kms.online.nl/SRVS...gen voor ADSL van Online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-08 15:38
Ik heb sinds geruime tijd een 7270 eu en:

1) Ja, dit was geen probleem met de settings te vinden via het linkje dat Chris al gaf.
2) Internet connection via DSL, Router mode, RFC 1483/2684, VPI/VCI 8/35, Bridged, DHCP, DHCP hostname fritz.fonwlan.box, set dsl speeds automatically.
3) Bij mij weet de fritz.box meer bandbreedte op de lijn te gebruiken dan de speedtouch modems die ik eerder had. Net geen 16Mbit met speedtouch modems, 17+ mbit met fritz.box.
4) Internetverbinding is stabiel, geen last van welke vorm van onderbreken buiten die van stroomuitval / storing op de servers van Online zelf.
5) Geen idee, zonde van de stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyD
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Allen bedankt voor de info!
flapstaart schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 17:56:
3) Bij mij weet de fritz.box meer bandbreedte op de lijn te gebruiken dan de speedtouch modems die ik eerder had. Net geen 16Mbit met speedtouch modems, 17+ mbit met fritz.box.
Moet je hiervoor nog bepaalde settings instellen, eventueel op een andere settings pagina/tab in de Fritzbox?

[ Voor 91% gewijzigd door AnthonyD op 20-03-2010 22:13 ]