Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gister een LaCie Networkspace 2 in mijn bezit, maar krijg het met geen mogelijkheid aan de praat. Mis ik iets, gebruik ik de juiste instellingen?

Ik werk op Windows 7 die met kabel aan de router zit. Ik sluit de drive ook met kabel aan aan de router, en installeer Lacie Network Assistant. De drive start op, en de LNA herkent de drive. Lijkt dus te werken, maar dan:
  • Geeft de LNA aan "No Volume" en kan ik de drive dus niet benaderen
  • Als ik het ip adres of de naam vd drive in mijn browser vul, kom ik in het startup scherm vh dashboard. Hierin staat de naam vd drive, en kan ik met login/password inloggen. Standaard is dit "admin" voor beiden.
  • Helaas kom ik weer terug op deze eerste pagina, waar ik opnieuw kan inloggen, maar verder kom ik dus niet.
Hetzelfde geprobeerd met mijn Macbook, verbonden met router via WiFi, maar exact hetzelfde probleem.

Tot nu toe geprobeerd:
  • Modem reset (meerdere keren)
  • Router reset (meerdere keren)
  • Drive reset (meerdere keren)
  • Computer reset (meerdere keren)
  • Router opnieuw geinstalleerd
  • McAfee Antivirus uitgeschakeld
Hier is nu nog bijgekomen dat hij de login/password niet meer accepteert. Waar hij eerst terug ging naar de begin pagina, staat er nu dat de login/password combinatie niet correct is...

Wat zie ik over het hoofd? Of is het mogelijk dat er iets met de drive mis is?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-08 16:55
ik zie dat de schijf ook een usb poort bevat
probeer hem eens op je PC aan te sluiten en kijk of de schijf wel geformatteerd is

als je de schijf op de pc kunt zien kun je hem weer aansluiten op je router en kijken of die het dan wel doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb inderdaad geprobeerd hem via de USB aan te sluiten (zowel op de Mac als op de PC) en op beiden wordt hij niet herkend :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-08 16:55
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:45:
Heb inderdaad geprobeerd hem via de USB aan te sluiten (zowel op de Mac als op de PC) en op beiden wordt hij niet herkend :?
zie je hem niet in deze computer van windows 7, of zie je hem ook niet in schijfbeheer staan met windows 7?

met Mac heb ik helaas geen ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ha! Fixed.
Een geval van de kleine lettertjes lezen. Blijkbaar ergens iets mis gegaan, dus moest de drive een hard reset geven (verwacht je niet als je hem nog nooit gebruikt hebt).
  • 10 seconden aan/uit knop ingedrukt houden, en wachten tot het blauwe lampje rood word.
  • Knop los laten
  • Rood lampje begint te knipperen
  • Snel weer aan/uit knop even indrukken terwijl het rode lampje knippert (knippert 5 sec)
  • Hij reset zichzelf (als je te lang wacht de 2de keer met drukken start hij alsnog normaal op).
Thanks voor de reacts Ramon!