Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een camera (of webcam) elk uur een foto laten maken. Nu is dat vrij eenvoudig te realiseren, door een webcam aan te sluiten op de PC en daar de juiste software te laten draaien.

Ik wil alleen niet 24/7 mijn PC aan hebben staan. Is er dus een mogelijkheid dat een camera zelf elk uur een foto kan maken en deze in het geheugen opslaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja, dat kan.

Tenminste, er zijn genoeg normale digitale camera's die een time-lapse optie hebben maar of daar het interval van een uur in zit, weet ik niet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Wikipedia: Intervalometer

Of je bouwt een oude Ti83 om :) http://www.instructables....tor-into-an-Intervalomet/

of met VV stupid :)

[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 10-03-2010 11:09 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

http://www.dpreview.com/reviews/compare.asp

Even pulldown-menu voor Timelapse selecteren en voila...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:00
Er zijn afstandsbedieningen voor (dSLR-)camera's die dat kunnen. Verder zijn er ook compacts die dat kunnen. Hier kan je camera's vergelijken. Selecteer compact en time lapse en zoek een leuk model uit :) .

Edit: te laat :P

[ Voor 3% gewijzigd door PowerUp op 10-03-2010 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
Met een webcam gaat dat niet lukken, pc is dan een vereiste.
Ik heb geen idee of er een NAS bestaat die die functionaliteit ondesteund?

Anders kom je uit op een bewakingscamera.
Laatst nog 2 geinstalleerd van het merk Mobotix, deze hebben de mogelijkheid om beelden op te slaan op een geheugenkaartje.

edit,

Ah, timelaps :>

[ Voor 4% gewijzigd door The_Greater op 10-03-2010 11:06 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie tips!
Ik heb via dpreview.com gezocht en een Pentax Optio WS80 leek mij wel ideaal, ook gezien de prijs.

Ik wil de camera namelijk buiten opstellen en een jaar lang periodiek foto's laten maken.

Nadeel is alleen dat deze camera op een accu werkt, die alleen opgeladen kan worden als de accu uit de camera gehaald wordt. Meest ideale zou zijn als de camera gewoon altijd aan de netspanning kan hangen (via evt adapter uiteraard). Of zelfs via USB, zodat het oplaadt als mijn PC wel aan staat en dat ik dan ook nog eens toegang heb tot de al gemaakte foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triplefox
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 16:25
Qnap NAS behuizingen kunnen IP camera's aansturen dan kan je vast ook wel een timelaps ermee draaien, volgens mij Synology ook trouwens....

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn er zelfs routers die met USB webcams overweg kunnen en de beelden op USB kunnen opslaan. Ik heb de Asus WL500G en volgens mij kunnen de nieuwe broertjes dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Axis maakt webcams (ethernet, sommige WiFi), die elk mogelijk tijdsinterval foto's te maken en die bijv. via FTP weg te sturen. Wellicht de beste oplossing. Ik heb er in het verleden goede ervaringen mee gehad. Leuk om te richten op planten en daar een filmpje van maken na een paar weken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
Kun je niet beter opzoek naar een netwerkcamera met FTP mogelijkheid? Dan ben je beter uit (die zijn vaak ook weerbestendig) dan dat je gaat klooien door zelf een camera om te bouwen.

Ik denk dat die netwerkcamera's ook beter om kunnen gaan met hoeveelheid licht buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:00:
Ik wil graag een camera (of webcam) elk uur een foto laten maken. Nu is dat vrij eenvoudig te realiseren, door een webcam aan te sluiten op de PC en daar de juiste software te laten draaien.

Ik wil alleen niet 24/7 mijn PC aan hebben staan. Is er dus een mogelijkheid dat een camera zelf elk uur een foto kan maken en deze in het geheugen opslaat?
http://wl500g.info/showthread.php?t=63
de asus wl 500g (en hoger) hebben een ingebouwde camera functie; plug je usb webcam in en dan kan je hem met interval/camera gebruiken. Daarna upload hij de foto's naar een url, emailadres, telefoonnummer :)
Helaas herkent hij niet alle webcam's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
canon powershots kan je met de chdk software uitrusten, daarmee kan je dit soort dingen (en veel meer) instellen. Zoek dan wel een camera waar je een adapter voor de voeding bij kan kopen.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:08
Eindresultaat van een "echte"camera is vaak wel een stuk mooier dan van bewakingscameras.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Pagina: 1