Bellen van Washington naar NL lukt niet, SMS wel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
Mijn vrouw zit in Washington, USA en probeerde met haar HTC P3300 (quadband) te bellen om te zeggen dat ze goed was aangekomen. Ze zit op het cingular netwerk (Tmobile in NL), en krijgt een voice boodschap te horen dat er restrictions zijn en kan me niet bellen. Een SMS naar mij komt wel aan. Andersom kan ik haar wel bellen.

Het abonnement is al jaren oud, dus het is geen beginnersblokkade oid. Volgens de helpdesk Tmobile zijn er geen blokkades in haar settings, aan hun kant. Zij komen niet verder dan "stop de sim eens in een ander toestel". Omdat het nu nacht is in de VS, heb ik dat nog niet kunnen vragen aan mijn vrouw, maar eerlijk gezegd lijkt me dat onzin omdat smssen en haar bellen wel werkt.

Wat zou dit voor een restriction kunnen zijn en hoe kan zij naar NL bellen met haar mobiel? Tips?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gaat die SMS van haar naar jou via de Nederlandse SMS centrale van T Mobile? Die staan meestal vooraf ingeprogrammeerd via de sim, in +31 formaat.

Weet je 100% zeker dat ze jou belt met een nummer dat in de internationale opmaak staat? +31... dus? Heeft ze meerdere nummers in NL geprobeerd te bellen, ook vaste lijnen?

Oja..zit er op haar phone een blokkering bellen internationaal, in te stellen via de menu's?

[ Voor 12% gewijzigd door Wolly op 10-03-2010 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 01:34

job

Wat ook nog mee kan spelen, al weet ik niet welke melding je dan zou moeten krijgen, is dat t-mobile wel een overenkomst moet hebben met de provider waar ze nu verbinding mee heeft.
Daarnaast zijn er aparte afspraken betreffende bellen, sms en ook de richting van het verkeer speelt mee.

Zo zat familie van mij eens in tunesie, waar ik haar niet kon sms'en maar wel kon bellen.
Ze kon mij echter wel sms'en.

Belletje naar de helpdesk en ze konden mij exact vertellen met welke provider ze wel en niet een overeenkomst hadden. De oplossing was toen handmatig een provider in stellen (in jouw geval moet jouw vrouw dit doen) waarmee ze wel een overeenkomst hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 10-03-2010 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Volgens Tmobile wordt er automatisch een provider gekozen waar ze een overeenkomst mee hebben. Ze zou ook niet kunnen smssen als er geen overeenkomst is.

Ik zal haar nogmaals vragen te checken of er +31 staat. Zeker wanneer sms via een voorgeprogrammeerde server gaat, klinkt het plausibel dat een sms wel doorkomt ook al staat het landnummer niet voor het mobiele nummer. Ik twijfel echter, omdat ze me volgens mij tijdens een vorige vakantie in Portugal ook wel eens gebeld heeft (we waren allebei in Portugal, geen idee of dat nog wat uitmaakt). Nummers en toestellen zijn sindsdien niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
SMS werkt gewoon zonder +31, omdat je gebruik blijft maken van de eigen SMS Centrale hier in NL (al moet er nog wel steeds een overeenkomst zijn tussen je thuis netwerk, en roam netwerk, om deze verbinding mogelijk te maken)
Voor telefoon gesprekken MOET absoluut wel +31 omdat uitgaande gesprekken ter plaatse worden opgezet.

Het zou kunnen, dat er op het (lokale AT&T-Cingular netwerk, waar je vrouw op dit moment is aangemeld, wel degelijk een beperking is op uitgaande gesprekken (Zelfde als waar sommige NL prepaid aansluitingen in het buitenland mee te maken krijgen)

Laat haar handmatig een ander netwerk kiezen (automatische netwerkselectie betekend niet altijd de beste kiezen) en het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Update vanuit de US: Het nummer staat goed in het geheugen. De beschikbare netwerken zijn Tmobile en Cingular. Beiden geven met een engelstalige instructie aan dat het nummer door restrictions niet gebeld kan worden. Het werkt dus gewoon niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 20:05
Ik kan vanuit NY zonder problemen bellen met T-mobile netwerk of AT&T netwerk. Ben in NL T-mobile klant. Zowel T-mobile abbo als prepaid werkt beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 13:01

Pogostokje

* twiet *

Kan ze wel naar US nummers bellen?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Pagina: 1