Toon posts:

Opstartproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer heeft sinds ongeveer een week ontzettend veel moeite om op te starten. Het duurt soms wel een half uur voordat ie helemaal opgestart is. Het probleem is dat ie als ie aan het opstarten is, het opstarten elke keer onderbreekt en weer opnieuw probeert op te starten. Als ie eenmaal helemaal opgestart is, blijft ie wel stabiel. Eergisteren heb ik gedefragmenteerd, daarna 2 keer opgestart om te testen en toen ging alles goed. Toen ik 's avonds thuiskwam en weer wilde opstarten, had ie weer hetzelfde probleem. Weet iemand waar het eventueel aan zou kunnen liggen?

En ja, ik ben een digibeet :(.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:39

@r!k

It is I, Leclerq

Geeft hij nog piepjes of andere soorten meldingen tijdens het opstarten?

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 maart 2001 13:20 schreef ErikH het volgende:
Geeft hij nog piepjes of andere soorten meldingen tijdens het opstarten?
Nou, m'n computer heeft hier ongeveer een jaar geleden ook last van gehad en toen gaf ie wel andere piepjes dan dat ie normaal gesproken deed, toen heeft iemand wat instellingen veranderd in DOS en alles deed het weer. Maar nu geeft ie geen andere piepjes dan normaal. Ook is het niet zo dat ie tijdens het opstarten elke keer op hetzelfde punt opnieuw gaat opstarten, soms is ie al bijna helemaal opgestart, soms ergens halverwege en soms na één seconde al.

Verwijderd

Met welke Windhoos werk je ? Heb je conflicten ? Zijn er andere dingen die raar doen, zoja haal die er eens uit of disable ze.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 maart 2001 13:52 schreef sinterklaasrulez het volgende:
Met welke Windhoos werk je ? Heb je conflicten ? Zijn er andere dingen die raar doen, zoja haal die er eens uit of disable ze.
Windows 95, en verder geen conflicten of andere dingen die raar doen. Daarom vind ik het ook zo gek. Als ie eenmaal opgestart is, is ie weer helemaal stabiel en valt niet zomaar uit ofzo.

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

klinkt als een kabel probleempje zitten alle kabels wel goed vast (ook binnen in de pc)

Sommige mensen....

Verwijderd

Is het misschien een oud beestje?

Het lijkt er een beetje op dat het batterijtje op is dat de klok laat lopen en de instellingen bewaart.
(Wat oudere PC's hebben vaak een batterijtje wat dingen bijhoudt als "Wie ben ik, waar woon ik, en wat heb ik in m'n tasje zitten")

Als ie dat batterijtje leeg is, en de PC steeds alles kwijt raakt, gaat'ie dat opstarten en detecteren doen wat jij beschrijft.

Als je hem s'avonds uizet, stel dan de tijd op de computer in. (Die zal wel fout staan).

Controleer dan de volgende dag (na al dat opnieuw opstarten) of de tijd nog klopt. Zo niet, is dat batterijtje leeg, en moet je zien dat je er een nieuwe in krijgt...
Afbeeldingslocatie: http://www.3fatchicks.com/ubb//wink.gif

Verwijderd

heb ik ook gehad, met een conflicterende mede hD... als ik em eraan hing, duurde het 10 mins,
als ie er weer af was, duurde het 30 seconden... zo weird :?

Ah well, het werkt nu weer goed iig.. heb het overigens nog niet opgelost, maar gewoon andere hd in server gehangen...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 maart 2001 13:43 schreef Koelkasten het volgende:
klinkt als een kabel probleempje zitten alle kabels wel goed vast (ook binnen in de pc)
Dat weet ik niet en ik ben zelf te a-technisch om dat binnenin de PC uit te zoeken. Maar ik kan wel iemand lief aan gaan kijken en vragen of hij dat voor me wil doen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 maart 2001 14:20 schreef Hooi het volgende:
Is het misschien een oud beestje?

Ik zou niet weten hoeveel jaar hij is, maar 't is een Pentium I, 166 mhz en ik heb van een kenner gehoord dat dat inderdaad oud is.

Het lijkt er een beetje op dat het batterijtje op is dat de klok laat lopen en de instellingen bewaart.
(Wat oudere PC's hebben vaak een batterijtje wat dingen bijhoudt als "Wie ben ik, waar woon ik, en wat heb ik in m'n tasje zitten")

Als ie dat batterijtje leeg is, en de PC steeds alles kwijt raakt, gaat'ie dat opstarten en detecteren doen wat jij beschrijft.

Als je hem s'avonds uizet, stel dan de tijd op de computer in. (Die zal wel fout staan).

Controleer dan de volgende dag (na al dat opnieuw opstarten) of de tijd nog klopt. Zo niet, is dat batterijtje leeg, en moet je zien dat je er een nieuwe in krijgt...

De klok blijft goed staan (een jaar geleden toen ik ongeveer dezelfde problemen had met m'n PC, was dat overigens niet het geval en klopte er helemaal niets meer van de tijd).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe bureaublad-achtergrond en het vreemde is dat ie nu ineens elke keer wel goed opstart.

Zou het daaraan kunnen liggen of is het toeval :?
Pagina: 1