Asus M2A-VM + Phenom 9600 BE, kan geen multiplier wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 19:33

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
Ik heb vorige week een tweedehands Phenom 9600 Black Edition processor overgenomen van iemand. Ik heb het BIOS van mijn moederbord geflashed naar de laatste versie en daarna de Phenom processor geplaatst.

Hij draait prima, lekker snel en niets op aan te merken, behalve dan dat ik de multiplier niet kan veranderen. In mijn optiek is een BE versie juist multiplier unlocked, maar wat ik ook verander in het BIOS, de multiplier blijft op 11,5 staan.

Ik heb de codes op de processor gechecked op de AMD site en het is een echte BE versie.

Weet iemand of ik bepaalde dingen moet wijzigen wil dit wel werken? Ik heb iets gezien over het uitzetten van Cool 'n Quiet, maar weet niet of ik hierdoor wel de multiplier kan wijzigen (ik zit nu niet achter de PC om dat te testen)

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• good4u
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03-2025
Je moet inderdaad C&Q uitschakelen in de BIOS.
C&Q werkt namelijk alleen als je multi op "auto" staat en die setting overruled de MP settings.
Ik weet niet zeker of de beruchte bugfix voor de eerste Phenoms ook de MP disabled, ik dacht van niet.

[ Voor 29% gewijzigd door good4u op 10-03-2010 10:44 . Reden: extra toevoeging ]

• all_by_myself

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
Ok, ga ik dat even testen!

• all_by_myself

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Topicstarter
En jawel, nu kan ik inderdaad de multiplier veranderen.

toch vreemd dat dat met mijn X2 processor kon met Q&Q aan... maar goed, het werkt.

• good4u
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03-2025
Mooi dat het werkt :)
Die X2 heb je dan vermoedelijk overclocked dmv de frontsidebus, dan werkt C&Q wel gewoon (dus ook met je X4)
C&Q doet eigenlijk niets meer dan de MP (+voltage) van de CPU omlaag zetten.